Homeplugs in verdeelsloffen; werkt dit? Nadelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Als ergens een homeplug wordt aangesloten via een verdeelslof, kan deze dan in verbinding komen met de andere homeplug die ook in een verdeelslof is aangesloten?

En zoja, moet ik rekenen op snelheids- of signaalverlies als homeplugs op deze manier worden aangesloten? (de kabels van de muur naar de sloffen zijn beide kort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb hier zelf meerdere homeplugs op een verdeeldoos aangesloten (2 verschillende types maar wel van hetzelfde merk) en dit levert geen problemen op. Mijn wifi access point krijgt netjes internet en mijn server ook.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Geweldig, bedankt! Het is toch niet zo'n vreemde vraag leek me, maar ik heb er niets over kunnen vinden op GoT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het kan natuurlijk altijd problemen geven, ik dacht eerst dat dit ook voor problemen zou zorgen. Ik heb het gewoon geprobeerd en het werkte. Het zijn alle 4 devolo homeplugs, waar 2 belgacom plugs zijn (als je kiest voor "draadloze" digitale TV installatie)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcanic
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 15:53
Dit werkt zeker wel, alleen wordt de maximale snelheid drastisch gereduceerd. hier krijgen we direct via de muur 35 Mbit en via stekkerblok 14. (in dezelfde kamer)