Toon posts:

Cisco 877 Soho installatie speedxs

Pagina: 1
Acties:

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 13:15
Mijn excuses als dit een domme vraag is, ik heb maar 1 topic gevonden tot dusver hierover.

Een vriend van mij heeft een Cisco 877 Soho analogue modem en kan hem niet instellen, etc.
Wie weet een methode om deze in te stellen, met een Speedxs script (hier had hij het over)?

Bij voorbaat dank voor enige assistentie :)

Anoniem: 187361

"Speedxs script" zegt mij zo niets, maar laten we even bij het begin beginnen. Wat voor internetverbinding heb je en wat moet deze router daarmee gaan doen? Is de lijn überhaupt al in gebruik?

Als het goed is heb je op dit moment een ADSL verbinding welke via een analoge lijn binnenkomt. De vraag is even of je op dit moment ook met deze lijn belt. Zo ja, heb je in principe twee mogelijkheden;
1. Je belt aan de hand van een spitter tussen je ISRA en je huidige router
2. Je belt aan de hand van VoIP waarbij je je telefoontoestel op je huidige router aangesloten is.
In dat laatste geval wordt het lastig om je huidige router te vervangen door de Cisco variant, althans, als je wilt blijven bellen op via deze lijn :).

Mocht je gebruikmaken van de eerste manier of helemaal niet bellen via de "vaste telefoon", is het zaak om een babyblauwe rollovercable (console kabel) te scoren. Met deze kabel kun je de router namelijk gaan programmeren. Moet je wel een console poort hebben of eentje creëren met een USB->serial adapter.

Probeer dan zoveel mogelijk informatie te verzamelen (eventueel aan de hand van de huidige router). Denk hierbij aan; ISP, IP adressering, of het een PPPoA of RFC 1483 lijn is, de PVC instellingen en indien van toepassing authenticatie gegevens.

Kom vervolgens wanneer je bovenstaande zaken uitgezocht / verzameld hebt terug met deze informatie in dit topic. Dan kunnen we je namelijk helpen met de daadwerkelijke configuratie :)

• KilljoyNL
Hij heeft antwoord van Speedxs, het ging fout met het dialer script.
Hij vertelt "aal5snap in dialer, moest mux zijn, anders wel bridge, maar geen login, dat doet de mux dus"
Zegt mij nog maar weinig, maar ik hoop voor hem dat het gaat werken :)
Eventuele updates etc plaats ik ook hier, misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaneda Mishima
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11-2022
Daar BEN ik weer :)

Bleek dus niet alleen de dialer te zijn, maar ook mijn username die ik verkeerd had :(

MAAR ben nu online met een zyxeletje.
Zodra de cisco geconfiged is, zal ik de voledige script hier posten voor anderen!
Met 1 opmerking, dat ik een IP radius gebruik, en dus GEEN NAT mag gebruiken!

Maar dat zal voor de cisco snufferds onderons wel geen probleem zijn :)
wordt vervolgd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KilljoyNL
Hij was dus die vriend :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee