Toon posts:

SLI probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:00
Heb al verscheidene SLI/CF sets gehad maar deze doet het toch niet naar behoren,

Had dit systeem nog staan en nog een kaart bijgevoegd afgelopen week:

Intel QX9650
Asus Striker Extreme 2
Corsair Vengeance 8GB (2x4) 1600mhz
Gigabyte GTX280 (1G)
EVGA GTX280 (1G)
Coolermaster GX750
...

Nu alles is correct aangesloten zoals het hoort maar bij het draaien van een benchmark(3dmark06) maakt de 2de kaart in sli geen verschil.

De laatste nieuwe drivers zijn geïnstaleerd voor zowel chipset als vga.

Kaarten zijn onderling gewisselt.

Met verschillende sli-bridge getest (alsook met en zonder bridge)

Mogelijke optie bekeken of er een sli-jumper op het moederbord aanwezig was en in bios.

Alles draait stabiel met verscheidene programma's getest.

SLi is aangevinkt (multigpu) in nvidia control panel.

Welke stap heb ik over het hoofd gezien?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:18
misschien eens een nieuwere 3dmark draaien?
of game performance testen.

• Nicklazzz
Ik heb de afgelopen dagen al verscheidene fora's opgezocht en vele melden me dat het meeste verschil in score bij 3dmark06 was daardoor dat ik opteerde voor deze. Ik ga verder testen en/of zoeken

• Nicklazzz
Ondertussen ook oudere driver geprobeerd maar tevergeefs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Ik heb ooit een Asus P5N32 moederbord gehad, ook met SLI problemen.

Na heel lang zoeken was mijn oplossing het volgende:
Mijn SLI brug moest ik omdraaien, dus bijv. dat de tekst de andere kant op staat.
Klinkt gek, maar dit was bij mij de oplossing.

Misschien proberen :)

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicklazzz
jasiccama schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:40:
Ik heb ooit een Asus P5N32 moederbord gehad, ook met SLI problemen.

Na heel lang zoeken was mijn oplossing het volgende:
Mijn SLI brug moest ik omdraaien, dus bijv. dat de tekst de andere kant op staat.
Klinkt gek, maar dit was bij mij de oplossing.

Misschien proberen :)
Wat ben ik opgelucht dat er eens iemand met een goed idee te proppen op komt _/-\o_

Ik draai het sli-bruggetje om, start het systeem op en opeens in de rechteronderhoek: 'Dit systeem ... SLI ...'

Buiten de melding merk ik weinig verschil, de score is nagenoeg hetzelfde(deze verschilt tamelijk, per benchmark).

Heb ook 3dmark verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niets.
Bedankt alvast.

[Voor 12% gewijzigd door Nicklazzz op 01-07-2011 18:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicklazzz
Daarnet een benchmark gedraaid (3dmark vantage) en behaalde 17067 ik denk dat deze score vrijwel normaal is?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
He, super dat het gelukt is :)
Vond het zelf ook wat een vage oplossing maar deed bij mij destijds wel wonderen.

Die benchmark kun je wel vergelijken, met andere benchmarks op het internet.
Daar kom je wel uit, lijkt me.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee