Beste Tweakers.
Graag jullie advies over een goedkope NAS waar minimaal 4 schijven in kunnen.
Wat wil ik:
Ik zou graag een NAS willen die ruimte bied voor voldoende schijven, met een pc heb je natuurlijk een groter aanbod maar dan zit je met de software.
Ik wil de schijven die erin komen graag in NTFS formaat houden dus geen linux formaat omdat ik de schijven ook snel in een anders systeem wil kunnen stoppen (Windows 7) zonder te veel handelingen hoeven te doen.
Waar ben ik naar op zoek.
Een goedkope NAS/Server waar makkelijk beheerbare software op draait, ik ben al bekend met FREENAS maar deze pakt geen kale NTFS schijven voor zover ik weet.
Windows Server wil ik alleen overwegen als het echt niet anders kan. I.V.M. de systeem vereisten.
DE SERVER MOET MINIMAAL 1 GB NIC hebben.
De diensten die de server moet leveren.
Zo veel mogelijk denk aan Synology met hun fantastische systemen.
Minimaal vereist is SAMBA (Windows Sharing) FTP, NFS als het kan voor me ESX(i) Server. En een Makkelijk te beheren interface.
Extratjes, WEB Server, en wat er nog extra op kan zitten.
Waar wens ik info over.
Welke systemen stellen jullie voor (Denk aan een NAS) of samen gestelde server.
Welke Software stellen jullie voor (Voor zowel een minimale NAS) ofwel server.
Wat heb ik zelf al...
Zelf heb ik de schijven al:
4X 500 GB (Opslag)
1X 60 GB (OS)
Kan als het uitgebreider wordt nog uitgebreid worden met +2x 1TB
Verdere info.
Als het goed gaat werken wil ik meer dan 6 schijven erin stoppen. En er echt een Flink opslag server van maken, dit door middel van een Simpele Raid kaart
Dan het Financiele plaatje...
Ik wil er Maximaal 200 euro aan uit geven. Mocht je hoger uitkomen met de hardware dan is dat misschien nog te overwegen.
Hopende dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een mooi systeem.
Graag jullie advies over een goedkope NAS waar minimaal 4 schijven in kunnen.
Wat wil ik:
Ik zou graag een NAS willen die ruimte bied voor voldoende schijven, met een pc heb je natuurlijk een groter aanbod maar dan zit je met de software.
Ik wil de schijven die erin komen graag in NTFS formaat houden dus geen linux formaat omdat ik de schijven ook snel in een anders systeem wil kunnen stoppen (Windows 7) zonder te veel handelingen hoeven te doen.
Waar ben ik naar op zoek.
Een goedkope NAS/Server waar makkelijk beheerbare software op draait, ik ben al bekend met FREENAS maar deze pakt geen kale NTFS schijven voor zover ik weet.
Windows Server wil ik alleen overwegen als het echt niet anders kan. I.V.M. de systeem vereisten.
DE SERVER MOET MINIMAAL 1 GB NIC hebben.
De diensten die de server moet leveren.
Zo veel mogelijk denk aan Synology met hun fantastische systemen.
Minimaal vereist is SAMBA (Windows Sharing) FTP, NFS als het kan voor me ESX(i) Server. En een Makkelijk te beheren interface.
Extratjes, WEB Server, en wat er nog extra op kan zitten.
Waar wens ik info over.
Welke systemen stellen jullie voor (Denk aan een NAS) of samen gestelde server.
Welke Software stellen jullie voor (Voor zowel een minimale NAS) ofwel server.
Wat heb ik zelf al...
Zelf heb ik de schijven al:
4X 500 GB (Opslag)
1X 60 GB (OS)
Kan als het uitgebreider wordt nog uitgebreid worden met +2x 1TB
Verdere info.
Als het goed gaat werken wil ik meer dan 6 schijven erin stoppen. En er echt een Flink opslag server van maken, dit door middel van een Simpele Raid kaart
Dan het Financiele plaatje...
Ik wil er Maximaal 200 euro aan uit geven. Mocht je hoger uitkomen met de hardware dan is dat misschien nog te overwegen.
Hopende dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een mooi systeem.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?