• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 16:17
Ik zoek een 2 TB schijf aan te kopen omdat een schijf tot 2 TB nog gewoon bruikbaar is onder WIN XP (MBR en geen GPT in Win XP).

Ik dacht aan de WD20EARX omdat deze denk ik tot de betere harde schijven behoort. Als iemand een andere mening heeft hoor ik die graag.

Maar, deze schijf werkt volgens mij met sectoren van 4k ipv 512 byte. Hiervoor zou Western Digital een tooltje hebben om deze beter te laten werken in Win XP.
Ik zou graag van anderen, die een 4k harde schijf van Western Digital met dit tooltje (Western Digital's WD Align utility) gebruiken, horen of dit daadwerkelijk goed werkt. En of dit geen tragere werking van de harde schijf geeft.

Ik vraag mij ook af als deze schijf gebruikt is om backups op te slaan van een systeem dat draait onder Win XP, men deze harde schijf dan kan gebruiken om data te schrijven naar een systeem dat draait onder Win 7. Want als deze schijf met het Western Digital's WD Align utility bewerkt is om onder Win XP te werken zal deze niet goed werken als deze aan een Win 7 systeem gekoppeld wordt denk ik. Krijgt men dan geen fouten bij data uitwisseling?

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
De Hitachi 5K3000 2TB heeft gewoon 512b sectoren.

• buffy1966
Van deze schijf lees ik veel negatiefs, o.a. ook op Newegg.

• KeDeShCh
Vreemd, ik heb ze hier draaien en geen centje last mee.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Want als deze schijf met het Western Digital's WD Align utility bewerkt is om onder Win XP te werken zal deze niet goed werken als deze aan een Win 7 systeem gekoppeld wordt denk ik.
Dat denk je verkeerd, enige wat dat tooltje doet is eenmalig de partities goed uitlijnen. Eventueel kun je ook gewoon de partities vanuit Windows 7 aanmaken.

• buffy1966
KeDeShCh schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:05:
Vreemd, ik heb ze hier draaien en geen centje last mee.
Ik zeg dan ook niet dat ze allemaal slecht zijn :)
Maar door op Newegg wat rond te lezen heb ik het gevoel dat je eerder kans hebt om een slechte schijf aan te kopen dan een goede.

• KeDeShCh
Heb ook een (deel) van de recensies op newegg.com gelezen, maar die negatieve berichten vallen op best mee. Maar het is jouw keuze, gaf alleen maar een tip.

Edit : Daarnaast kan je een schijf makkelijk RMA sturen als die niet goed mocht zijn.

[Voor 22% gewijzigd door KeDeShCh op 30-06-2011 21:24]

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:53
buffy1966 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:06:
Maar door op Newegg wat rond te lezen heb ik het gevoel dat je eerder kans hebt om een slechte schijf aan te kopen dan een goede.
Heb er nu twee in de thuis server zitten, werken erg lekker, erg snel (ook al onder SATA-300) en vooral erg stil. Ik raad ze aan!

Daarnaast komen ze geloof ik alleen nog maar uit Maleisië (niet zoals de EARS die ook nog uit Thailand komen) en hebben ze volgens mij ook 3 platters..

[Voor 17% gewijzigd door thomasv op 09-07-2011 02:41]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee