Ik was lekker aan het browsen en terwijl ik onder het genot van een muziekje op youtube een 6e tabblad opende viel plotseling het beeld èn geluid uit. Toen ik keek naar de LED om mijn aan-knop bleek dat deze uit was en dat dus de hele computer uit was gevallen. Vervolgens drukte ik op die knop, in de hoop dat mn computer dan weer aan zou gaan, maar tevergeefs: ik kreeg een koude start.
Uit het bovenstaande verhaaltje kan ik de volgende conclusies trekken:
- het betreft geen software probleem
- het ligt niet aan de videokaart (beeld en geluid vielen tegelijkertijd uit)
Specs:
Intel Wolfdale E8500
2x2 GB PC 8500 GeiL Black dragon DDR2-SDRam
DFI Lanparty DK P35-T2RS
MSI 560GTX-Ti
Samsung & Seagate HDD
OCZ EliteXstream 800W PSU
Conceptronic netwerkkaartje (voor 1Gb/s)
Belkin netwerkkaartje (voor wireless)
Ik denk dat het probleem bij het moederbord/de processor/het RAM geheugen/de voeding/de harde schijven ligt (dat is best een safe aanname toch
). Ik heb geprobeerd om met beide RAM modules apart te booten, maar zonder succes. Op het moederbord branden 2 LEDs: de Standby Power LED en de DRAM power LED. De LED aan de achterkant van mijn voeding brandt ook. Over de hardeschijven had ik iets gehoord dat het moederbord die voor het booten in principe niet nodig heeft, kan iemand dit bevestigen? Dan houden we 4 kandidaten over. Iemand enig idee wat het probleem is?
Uit het bovenstaande verhaaltje kan ik de volgende conclusies trekken:
- het betreft geen software probleem
- het ligt niet aan de videokaart (beeld en geluid vielen tegelijkertijd uit)
Specs:
Intel Wolfdale E8500
2x2 GB PC 8500 GeiL Black dragon DDR2-SDRam
DFI Lanparty DK P35-T2RS
MSI 560GTX-Ti
Samsung & Seagate HDD
OCZ EliteXstream 800W PSU
Conceptronic netwerkkaartje (voor 1Gb/s)
Belkin netwerkkaartje (voor wireless)
Ik denk dat het probleem bij het moederbord/de processor/het RAM geheugen/de voeding/de harde schijven ligt (dat is best een safe aanname toch