• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:46

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik was lekker aan het browsen en terwijl ik onder het genot van een muziekje op youtube een 6e tabblad opende viel plotseling het beeld èn geluid uit. Toen ik keek naar de LED om mijn aan-knop bleek dat deze uit was en dat dus de hele computer uit was gevallen. Vervolgens drukte ik op die knop, in de hoop dat mn computer dan weer aan zou gaan, maar tevergeefs: ik kreeg een koude start.

Uit het bovenstaande verhaaltje kan ik de volgende conclusies trekken:
- het betreft geen software probleem
- het ligt niet aan de videokaart (beeld en geluid vielen tegelijkertijd uit)

Specs:
Intel Wolfdale E8500
2x2 GB PC 8500 GeiL Black dragon DDR2-SDRam
DFI Lanparty DK P35-T2RS
MSI 560GTX-Ti
Samsung & Seagate HDD
OCZ EliteXstream 800W PSU
Conceptronic netwerkkaartje (voor 1Gb/s)
Belkin netwerkkaartje (voor wireless)

Ik denk dat het probleem bij het moederbord/de processor/het RAM geheugen/de voeding/de harde schijven ligt (dat is best een safe aanname toch :P). Ik heb geprobeerd om met beide RAM modules apart te booten, maar zonder succes. Op het moederbord branden 2 LEDs: de Standby Power LED en de DRAM power LED. De LED aan de achterkant van mijn voeding brandt ook. Over de hardeschijven had ik iets gehoord dat het moederbord die voor het booten in principe niet nodig heeft, kan iemand dit bevestigen? Dan houden we 4 kandidaten over. Iemand enig idee wat het probleem is?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Boot eerst eens zo kaal mogelijk. Dus met alleen de voeding, moederbord, processor en één latje geheugen en kijk eens wat er dan gebeurt!

Mocht je geen geïntegreerde videocontroller hebben, dan zal het moederbord - als het goed is - een foutmelding geven over een missende videokaart. Deze kun je dan nog toevoegen bij het testen.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
alex3305 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:03:
Boot eerst eens zo kaal mogelijk. Dus met alleen de voeding, moederbord, processor en één latje geheugen en kijk eens wat er dan gebeurt!

Mocht je geen geïntegreerde videocontroller hebben, dan zal het moederbord - als het goed is - een foutmelding geven over een missende videokaart. Deze kun je dan nog toevoegen bij het testen.
Daaruit kan ik concluderen dat de hardeschijf afvalt als kandidaat? Ik ga het eens proberen. Ik heb het geprobeerd, helaas boot hij nog steeds niet.

[Voor 5% gewijzigd door Neophyte808 op 29-06-2011 21:23]

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Aan de slag, zou ik zeggen.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
No offense, maar daar kan ik dus niks mee. Ik heb niets raars gedaan met het moederbord (geen OC of iets dergelijks) en het klopt dat ik geen geaard stopcontact gebruik, omdat er domweg geen beschikbaar is, maar dat was de afgelopen maanden geen probleem.

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Neophyte808 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:25:
[...]

No offense, maar daar kan ik dus niks mee. Ik heb niets raars gedaan met het moederbord (geen OC of iets dergelijks) en het klopt dat ik geen geaard stopcontact gebruik, omdat er domweg geen beschikbaar is, maar dat was de afgelopen maanden geen probleem.
No offense maar als je niet gaat testen en dingen uit sluit, en vervolgens de resultaten post, kan ik er ook niets mee.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
E65 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:
[...]

No offense maar als je niet gaat testen en dingen uit sluit, en vervolgens de resultaten post, kan ik er ook niets mee.
Daar heb je gelijk in, sorry. Ik heb het meeste wat in die guide staat al geprobeerd en voor de rest heb ik de benodigde materialen/componenten niet. Misschien dat ik in het weekend kan proberen om onderdeel voor onderdeel te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 19:24
Heb je al gekeken hoe warm je CPU is? Mijn beestje werd heel warm, ook bij simpel surfen en toen viel ie uit. Alles schoongemaakt en nieuwe pasta, loopt weer als vanouds!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee