Toon posts:

Audio Return Sony KDL-S5500 en Sony DAV-DZ330

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 413063

Topicstarter
Ik heb een Sony Tv KDL-S5500 en een Surround set van Sony DAV-DZ330

Een paar weken geleden wanneer ik de sony surround set op input tv zette kreeg ik geluid naar mijn weten van de audio return functie.

In elk geval is het nu zo dat ik geen geluid over de surround set krijg op deze manier.
Er is in me opgekomen dat ik wellicht het geluid niet kreeg van de hdmi maar scart, ook dit werkt niet.

In de tv staan de instellingen voor hdmi aan, de surround set is er ook mee gesynchroniseerd en in de surround set staat de instelling voor audio return ook aan.

Ik gebruik high speed / 1.4 hdmi kabels

Ik snap er echt helemaal niets meer van!!!! :(

Heeft iemand een idee hoe het komt?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Eerst jouw post. Ik moest het een aantal keer lezen voordat ik het doorhad, maar je hebt dus je home cinema aangesloten via scart EN hdmi? Dat lijkt mij al redelijk onnodig. Dat je verder 1.4 of 8.6 hdmi kabels gebruikt maakt ook geen bal uit, ook kabels van Action zijn gewoon goed genoeg!

Verder, bestaat zogenaamde audio return alleen via scart en niet via hdmi, voor zover ik weet. Mocht het wel via hdmi bestaan, dan ondersteund jouw receiver het zo te zien niet. Echter, aangezien je kunt upscalen met deze set, zou ik via hdmi kijken. Om het geluid dan vanaf de televisie naar de receiver te krijgen, zou ik gebruik maken van een zogenaamde optische kabel. Hiervoor zit ook een ingang op de receiver. Meestal zit zo'n aansluiting op nieuwere televisies, maar dat kan ik zo niet vinden.

Mocht er geen optische aansluiting opzitten, dan kun je nog altijd gebruik maken van de audio-return via scart, echter zou ik dat zelf zonde vinden van de upscale mogelijkheid van de dvd speler.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

HDMI ondersteunt vanaf apparaten met HDMI 1.4 Audio Return Channel, mits het apparaat het zelf ook ondersteunt natuurlijk. De Sony KDL-S5500 is al uit 2009 en ondersteunt sowieso geen ARC over HDMI. Dus daar gaat het al fout met de beredenering.

De Sony DAV-DZ330 heeft inderdaad wel HDMI 1.4 en ARC, maar dat gaat dus niet werken aangezien de TV het niet ondersteunt. Wat hier dus wellicht gebeurde is dat geluid via de TV over SCART terug naar de Sony DAV-DZ330 ging en zo over de speakers werd getoond. Echter is dit ook de enige manier om geluid uit deze TV te kirjgen aangezien deze - volgens de handleiding - geen andere audio uitgangen heeft.

[Voor 45% gewijzigd door FeaR op 29-06-2011 21:15]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
Nou was in die zin onnodig dat ik even de surround testte met scart naar de tv.

Audio return bestaat wel degelijk met 1.4 hdmi kabels, ja die kan je ook bij de action krijgen.
De reciever ondersteund juist audio return, maar van de tv weet ik het niet. Ik weet wel dat ik geluid heb gehad van de tv op de surround set zonder de apparaten los aangesloten te hebben.

Optische aansluiting zit helaas niet op mijn tv.

Topicstarter
Oke dat is duidelijk, ik zal het dan via de scart hebben ontvangen. Jammer!

Ik gebruik wel een optisch kabel om het geluid van mijn streamer naar de set te doen, alleen ik heb maar 1 optische ingang. Ik zal dus vanaf de ps3 en streamer en digitale tv optische kabels moeten aansluiten, zit maar 1 ingang op dus zou dan een optische schakelaar ertussen moeten zetten.

bedankt voor jullie info!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Door de optische switch/schakelaar zal je ook nog een Dolby Digital en DTS 5.1 kunnen krijgen. Iets wat je met SCART niet krijgt (SCART is maximaal 2.0 stereo). Dus op dat gebied ga je er ook nog eens op vooruit ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
ja, klopt, alleen dacht ik dus die ARC te hebben, waardoor ik gemakkelijk de ps3 streamer en digit tv in een keer kon aansluiten.
Ik begrijp ook nog steeds niet hoe ik wel het geluid heb gekregen want ook met scart kabel heb ik geen geluid alleen met de optische kabel.

Ik ga allekabels wel even sponseren haha. _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee