Toon posts:

Promise FastTrak SX4000 Windows 7 x64 drivers ?

Pagina: 1
Acties:

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2021
Ik heb hier een ouwe pc van mijn broer en doe een poging die helemaal te installeren, maar met de RAID controller wil het niet lukken.

System:
Mobo: Asus P5P41TUSB3
Chipset: Intel G41
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @2666Mhz
Mem: 2x 2048 DDR3-SDRAM
Video: NVIDIA GeForce 8800GTX
HD: 2x Seagate ST3250410AS Sata 250GB RAID Mirrored
OS: Windows 7 Home Premium Editie Media Center SP1 64-bit

En natuurlijk:
Promise Technology PDC20621 FastTrak S150 SX4FastTrak SX4000 lite (IDE)
Basically een SX4000.
Daaraan hangend: 4x 320Gb HD
Ik weet het, kan makkelijker tegenwoordig, maar het zit er in, en moet gewoon kunnen werken.
Anders is het toch weer een geval van meer geld uitgeven, en da's nie nodig.

Het probleem is dus dat ik nergens de 64-bit drivers kan vinden, niet van XP/VISTA/7.
Deze zouden waarschijnlijk allemaal wel werken.
Nieuwste drivers die ik kon vinden FastTrak SX series driver 2.00.0.25 van hun eigen site.
Windows 7 kan zelf online ook geen passende drivers vinden.

Weet iemand of ze er zijn of waar ze te vinden zijn ?
Ook heb ik wel gehoord dat het mogelijk is om eventueel de drivers toch te gebruiken met een soort compatibility mode ? Zoals sommige oudere programma's in principe ook gerund kunnen worden als je ze in een bepaalde compatibility mode draait ?

Het systeem heeft gewoon constant gedraaid onder een 32-bit systeem, en er staan ook best wel wat gegevens op waarvan het best jammer zou zijn als die ineens weg zijn.
Enige discussie over de zinnigheid van de controller, of welke beter is, of hoe het beter kan zijn niet echt nodig. Ik heb dit systeem nou eenmaal, en ook geen cash meer om ff een rij andere hd's danwel controller te shoppen... :(

Ik hoop dat iemand het gouden ei voor me kan leggen !
Alvast bedankt !

[Voor 15% gewijzigd door gabiballetje op 29-06-2011 19:48]

Anoniem: 269504

Probleem is denk ik dat sommige fabrikanten van hardware de 64 bit driver nooit hebben ontwikkeld .
Er zat een te hoog prijskaartje aan de ontwikkeling van een MS ondertekende 64 bit driver ten opzichte van de 32 bit . En dan is prommise een bedrijf wat niet echt veel driverupdates doet , zo moest mijn oude fastrack wegens onbtreken van xp drivers nog op w2000 drivers draaien :)

• gabiballetje
Mja dat is misschien niet helemaal de bedoeling, maar als het werkt, who cares ?
Punt is nu dat het uberhaupt niet werkt :(

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Windows 7 Home Premium Editie Media Center SP1 32-bit installeren lijkt de beste optie. Je mist dan wel 'iets' aan ram, maar dat is dan maar het geval.

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Of een dual boot maken, dus een 32bit en een 64bit OS.

• gabiballetje
Mja, schiet niet echt op omdat ik dan dus nog een Win7 moet kopen maar dan 32-bit ?
Of kun je de 64-bit ook in enkel 32-bit versie installeren of zo ?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

gabiballetje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:15:
Mja, schiet niet echt op omdat ik dan dus nog een Win7 moet kopen maar dan 32-bit ?
Of kun je de 64-bit ook in enkel 32-bit versie installeren of zo ?
Zover bij mij bekend is, mag dezelfde licentie key gebruikt worden voor zowel 32bit als 64bit, dus je hoeft alleen maar een 32bit CD of ISO te regelen en je kunt met de key die je nu hebt gewoon Windows 7 installeren. In iedergeval geef ik je erg weinig hoop dat voor een dergelijk oude kaart nog nieuwe (64bit) drivers worden gemaakt. Zoals gezegd, dat kan voor de fabrikant gewoon niet meer uit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gabiballetje
Zo dan, Windows 7 32bit geregeld met dezelfde key en dan doet ie het prima.
Jammer maar ach, dit werkt ook, en geen 64bit gezeur meer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee