Toon posts:

Kleine goede en stille cpu koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
Ik ga binnenkort mijn pc een upgrade geven en ik ben nog op zoek naar een goede en stille koeler.

Nu zou ik een Scythe Mugen 2, Cooler Master Hyper 212 of Zalman CNPS 10X Performa kunnen nemen. Deze gaan ook wel passen in die Cooler Master CM 690 II Advanced, maar toch wou ik even kijken wat de mogelijkheden zijn voor een kleinere, lichtere koeler, die zijn werk ook goed doet en niet teveel lawaai maakt.

Ik ben niet gelijk van plan om mijn pc te gaan overklokken. Wellicht in de toekomst, maar zal deze niet tot het maximale gaan pushen.

Oftewel wat zijn vrij kleine koelers (qua prijs misschien ook wat goedkoper als bovenstaande koelers), die goed koelen en ook nog vrij stil zijn (ze moeten passen op een 1155 socket / i5 2500k). Als de prestatieverschillen erg groot zijn ten opzichte van bovenstaande koelers, dan is de keuze makkelijk gemaakt, maar wil hier toch eerst even naar informeren.

Alvast bedankt :)

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06
De Scythe Mugen 2 is een van de stilste koelers op de markt mits je moederbord PWM fans ondersteund. Veel stiller dan een Scythe mugen 2 ga je niet vinden. Een kleine en stille koeler bestaat niet omdat een kleine koeler niet genoeg warmte kan afvoeren,wat gecompenseerd wordt met een fan die op hogere toeren moet draaien, je raadt het al: meer lawaai.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 18:14

Grozno

acts without consequence!

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
The better news is the fact that Tranquillo was one of the quietest coolers we've seen (better said, heard) so far. With the CPU idle it is virtually inaudible, as the hard disk spinning noise is far more intense than the noise level produced by the cooler. Even under full load it keeps a low noise level, justifying its name ("tranquillo" means "calm" in Italian).
Bron: HardwareSecrets

[Voor 66% gewijzigd door Grozno op 29-06-2011 19:51]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit kun je met een beetje inzet zelf ook wel vinden. Dicht dus. :)

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee