Is het mogelijk om een harde schijf waarvan 600 van de 698 gb beschikbaar is op te delen in twee partities? Zoja wat ik daar de beste aanpak voor? Alvast bedankt!
Anoniem: 15758
Windows Disk Management oftewel schijfbeheer. Er van uitgaande dat er nog niets op de schijf staat, als dat wel zo is moet je die gegevens eerst backuppen en twee nieuwe partities aanmaken, waarbij dus de op de schijf aanwezige data verloren gaat.
Wil je de bestaande data behouden en toch twee partities opdelen, dan kun je gebruik maken van Partition Magic. Dat is niet zonder risico; ik raad aan een volledige backup te maken van je gegevens voordat je dit probeert. De eerste optie is het makkelijkst.
Wil je de bestaande data behouden en toch twee partities opdelen, dan kun je gebruik maken van Partition Magic. Dat is niet zonder risico; ik raad aan een volledige backup te maken van je gegevens voordat je dit probeert. De eerste optie is het makkelijkst.
Dank voor je reactie, is het mischien een optie om eerste defragmenteren en vervolgens via disk mangement te partitioneren zonder data verlies?
Wat jij wilt, maar ik zou eerst mijn data er af halen.
Ok het is gelukt, heb de schijf verkleind en de niet toegewezen ruimte een nieuwe partitie gemaakt met schijfbeheer windows 7. Alles is nog intact.