Toon posts:

Raar probleem met verbinding tussen 2 computers (upc)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406704

Topicstarter
Een vriend van me draait een minecraftserver
Altijd goed gegaan maar nu kan ik opeens niet meer joinen.
Hij heeft geen instellingen veranderd en heeft verstand van servers, het ligt dan ook niet aan zijn server.

Andere spelers kunnen wel joinen.

Als ik een server draai, kan hij mij niet joinen maar andere wel.

Dit is niet een minecraft specifiek probleem want een webserver geeft dezelfde resultaten, beiden hebben we de router gereset/factory default en van alles geprobeerd, niets werkt. UPC ook al getweet hun zeiden dat het probleem niet aan hun lag.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Als je nu eens uit zou leggen welke apparatuur/routers etc je gebruikt, of dit een lokaal netwerk is of die andere pc staat ergens anders op de wereld dan zouden we misschien iets kunnen beredeneren. Wat heb je zelf al aan het probleem gedaan?

• Anoniem: 409204
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ook goedemorgen,

de routers zijn: 'Sitecom wireless gigabit router XR 300N' en een 'Thompson DOCSIS 3.0' en ze zitten niet in een lokaal netwerk. Wat ik allemaal geprobeerd hebt staat hierboven.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 15:09
Wat Andros volgens mij pobeert aan te geven is dat we niks kunnen met de informatie die je geeft, dus begin een bij de basics.

Die vriend van je schijnt niks te hebben veranderd en toch werkt het opeens niet meer; Heb jij misschien iets veranderd?

De routers zitten weldegelijk in een lokaal netwerk, maar als ik je goed begrijp is de ene router van jou en die andere van die vriend van je. Dan hebben we het dus over 2 lokale netwerken waar 2 pc's achter staan die over het internet verbinding met elkaar proberen te maken. Dat zijn dus iig al 3 probleemgebieden, bij jou thuis, bij hem thuis en 'het internet' wat kennelijk van UPC is.

Jij kan niet joinen op zijn server en om te testen heb je zelf diverse servers (web/minecraft) opgezet. Heb je ook de goede portforwarding ingesteld zodat mensen ook echt op jouw server terecht komen? Heb je dit niet gedaan dan is het logisch dat ze ook niet bij jou terecht komen. Heb je de firewall logs nagelopen in je router? Heb je een webserver opgezet en mensen laten connecten via IP of via een URL?

Even voor de duidelijkheid; niemand weet wat jouw probleem is omdat je gewoon te weinig informatie geeft over wat exact de situatie is, wat er misloopt en hoe je getest hebt dat het misloopt (en waar). Als alles wat je getest hebt 'hierboven' staat, dan is het logisch dat niemand je kan helpen.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 22:24
Zitten de publieke ip-adressen van jou en je vriend in hetzelfde subnet? Dit kan soms problemen opleveren.

Heb je al eens zonder router getest?

Kun je het publiek ip-adres van je vriend pingen (wel ff inschakelen in de router dat dit niet geblokt wordt)? Zo ja, hoeveel ms.?

• Niet online
Ik kan z'n ip niet pingen nee, 100% package loss. Hoe zou ik precies kunnen vinden of ik hetzelfde subnet zit?

• Niet online
Bump
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee