Beetje lastige topic omschrijving voor een (zoals altijd bij mij) vaag probleem.
Waar hopelijk een simpele oplossing voor is.
Situatie:
2003 server (standaard 32 bits) Terminal Server
2003 SBS tbv AD/GPO etc
Control panel is via GPO gelimiteerd zodat er alleen muis/landopties/e-mail icoontjes staan.
Users hebben geen admin rechten.
Zodra Control Panel aangeklikt wordt, crashed explorer zonder melding en wordt herstart.
Wordt control.exe intl.cpl aangesproken, dan wordt betreffende cpl gewoon gestart.
Wat ik gedaan heb:
alle .cpl files bekeken of deze crashen = niet het geval
voor de zekerheid .cpl files vervangen.
secedit gedraait
gebruiker administrator rechten gegeven, dan start Control Panel gewoon goed.
Verwijder ik vervolgens administrator rechten dan blijft CP normaal starten.
Pak ik dan een andere user, is het probleem weer terug, maar de user die eerst admin was heeft geen issues meer.
Ik zit me suf te Googlen en met rechten te "spelen" maar een definitieve oplossing nog niet gevonden
Het zit echt in de "beperkte" users en voor diverse security redenen kan ik ze geen permanente admin rechten geven..
iemand nog wat tips??
Waar hopelijk een simpele oplossing voor is.
Situatie:
2003 server (standaard 32 bits) Terminal Server
2003 SBS tbv AD/GPO etc
Control panel is via GPO gelimiteerd zodat er alleen muis/landopties/e-mail icoontjes staan.
Users hebben geen admin rechten.
Zodra Control Panel aangeklikt wordt, crashed explorer zonder melding en wordt herstart.
Wordt control.exe intl.cpl aangesproken, dan wordt betreffende cpl gewoon gestart.
Wat ik gedaan heb:
alle .cpl files bekeken of deze crashen = niet het geval
voor de zekerheid .cpl files vervangen.
secedit gedraait
gebruiker administrator rechten gegeven, dan start Control Panel gewoon goed.
Verwijder ik vervolgens administrator rechten dan blijft CP normaal starten.
Pak ik dan een andere user, is het probleem weer terug, maar de user die eerst admin was heeft geen issues meer.
Ik zit me suf te Googlen en met rechten te "spelen" maar een definitieve oplossing nog niet gevonden

Het zit echt in de "beperkte" users en voor diverse security redenen kan ik ze geen permanente admin rechten geven..
iemand nog wat tips??
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku