Toon posts:

[2003]RDP Control panel openen crashed voor niet admin

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 11:05

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Beetje lastige topic omschrijving voor een (zoals altijd bij mij) vaag probleem.

Waar hopelijk een simpele oplossing voor is.

Situatie:
2003 server (standaard 32 bits) Terminal Server
2003 SBS tbv AD/GPO etc

Control panel is via GPO gelimiteerd zodat er alleen muis/landopties/e-mail icoontjes staan.
Users hebben geen admin rechten.

Zodra Control Panel aangeklikt wordt, crashed explorer zonder melding en wordt herstart.
Wordt control.exe intl.cpl aangesproken, dan wordt betreffende cpl gewoon gestart.

Wat ik gedaan heb:
alle .cpl files bekeken of deze crashen = niet het geval
voor de zekerheid .cpl files vervangen.
secedit gedraait

gebruiker administrator rechten gegeven, dan start Control Panel gewoon goed.
Verwijder ik vervolgens administrator rechten dan blijft CP normaal starten.

Pak ik dan een andere user, is het probleem weer terug, maar de user die eerst admin was heeft geen issues meer.

Ik zit me suf te Googlen en met rechten te "spelen" maar een definitieve oplossing nog niet gevonden :S

Het zit echt in de "beperkte" users en voor diverse security redenen kan ik ze geen permanente admin rechten geven..

iemand nog wat tips??

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 334948
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je meldingen in het eventboek staan waarom die crashed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is Windows helemaal up2date ?

Ik lees hier dat er meer mensen problemen mee hebben: http://forums.citrix.com/message.jspa?messageID=113304

gebruik je ook toevallig citrix of dat niet?

Heb je inderdaad bepaalde Control Panel items uitgeschakeld? Schakel ze 1 voor 1 weer aan om te testen.

en met hierboven.

Xp scheelt niet zoveel van 2003: http://www.hightechdad.co...dows-explorer-on-xpvista/

[Voor 18% gewijzigd door Oid op 04-07-2011 12:18]

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 11:05

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Zoals in startpost aangegeven, heb ik de items nagelopen en geen corruptie of crashes ervaren.

Als test:
Standaard user, dus geen admin, en het crashed.
Maak ik deze user admin, crashed het niet.
haal ik admin rechten weg,.. Probleem "opgelost"

Het is lastig zoeken als "alle" oplossingen wijzen naar een corruptie van CPL files die er bij mij niet is :|

Zet ik het uitkleden van control panel uit via GPO, blijft het werken, maar ik wil mensen niet in het CP hebben anders dan voor muis/mail profile/en landinstellingen.

manueel starten van een specifiek (niet geblokkeerd) CP onderdeel werkt ook gewoon.....

Eventlog melding:
Winlogon event id 1002
The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted.

Kan je helaas niks mee.. Is ook een Informational melding, geen error of warning :?

Systeem is verder up-to-date.

Het lijkt er op alsof er door het control panel ergens iets weggeschreven wordt tijdens starten, wat niet kan. Tenzij user local admin is. Daarna kijkt ie ernaar en maakt het niet meer uit of je admin bent of niet....

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ProcessMonitor mee laten lopen tijdens de handelingen en de PML log straks even goed nalopen wat er nu precies mis gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee