• Delanodr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09-2018
Beste Tweakers,

Ik probeer momenteel een memory upgrade uit te voeren voor mijn buurvrouw.
Allereerst heb ik gecheckt of er wel een zwaardere versie was van deze geheugen set (512mb -> 1gb) en wat het maximale was voor in het slotje. Volgens verschillende websites is het maximale per slot 1gb, echter is er helemaal niets bekend in de handleiding van het moederbord. Nu is het probleem dat hij beide geheugen bankjes helemaal NIET herkend. Niet in de bios en niet in de OS. Dus ik dacht bios update zou dit wel verhelpen want de bios die erop stond was uit 2006 en inmiddels geupdate naar de meest recente versie uit 2008. Maar alsnog herkent de computer beide nieuwe geheugen bankjes niet, ook niet in combinatie met 1x 512 en 1x 1gb.

Het gaat hier om de Kingston -> KVR553D2N4/512 en de Kingston -> KVR553D2N4/1G series.

Alvast bedankt voor jullie advies

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 09:06
wat voor moederbord is het?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Delanodr
Oh ja helemaal vergeten te melden!
Een Foxconn P4M800P7MB-RS2H heb inmiddels een lijst gevonden (http://www.foxconnchannel...969P4M800P7MB20060927.htm) en daar staat in dat de geheugens wel degelijk compatible zijn.

[Voor 60% gewijzigd door Delanodr op 29-06-2011 16:53]

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
dat is vreemd, de via chipset zou het moeten kunnen ondersteunen. http://www.via.com.tw/en/...ets/p4-series/p4m800_pro/

misschien gewoon pech of voltage probleem.

• Delanodr
Voltage probleem als in bios instelling?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43
Probeer eerst maar eens elke DIMM afzonderlijk te testen in elk slot. Kijk eens of bepaalde DIMM's helemaal niet gepakt worden of dat een slot kapot is.

• Delanodr
Al geprobeerd, alleen de 512mb's worden herkent. De bios ziet geen van de beide 1024mb's.

Anoniem: 154453

zet met een 512 stick het geheugen in bios op spd, als je dat al niet gedaan had. Dan pas 1 gb stick er in. Is het verschil tussen de 512 en 1 gb stick toevallig low- en high density?

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Kan je moederbord dit wel aan ik weet dat mijn moederbord tot 16GB Gaat, Ik weet niet hoe oud deze Pc is maar je zou even naar de specs van het moederbord kunnen kijken!

• Delanodr
Anoniem: 154453 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:49:
zet met een 512 stick het geheugen in bios op spd, als je dat al niet gedaan had. Dan pas 1 gb stick er in. Is het verschil tussen de 512 en 1 gb stick toevallig low- en high density?
De bios staat op SPD auto, misschien dat deze values iets anders moeten?
Ik heb de modus turbo en ultra getest, beide gaven geen resultaat.
Kan evt. ook een manual instellingen zetten maar het boekje van de geheugens geven deze instellingen niet mee. Hoe weet ik het verschil tussen low- en high density?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delanodr schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:10:
[...]

Kan evt. ook een manual instellingen zetten maar het boekje van de geheugens geven deze instellingen niet mee. Hoe weet ik het verschil tussen low- en high density?
Zit er geen optimal setting bij, ipv ultra en turbo?

[...]

Goeie vraag, ik dacht ik laat 'm zelf ff googelen met die type nummers, maar daar komt niks uit, meestal oostblok info. Heb je al eens een bios reset gedaan, nadat je de 1 gb stick er alleen in zet, en dan kijken of de pc post/opstart?

• Delanodr
Anoniem: 154453 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Goeie vraag, ik dacht ik laat 'm zelf ff googelen met die type nummers, maar daar komt niks uit, meestal oostblok info. Heb je al eens een bios reset gedaan, nadat je de 1 gb stick er alleen in zet, en dan kijken of de pc post/opstart?
Ook dat werkt niet hij blijft piepen omdat hij geen geheugen ziet...

• darkzep
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-02-2019
Reepjes getest in een anderen Pc, anderen reepjes van 1 Gb getest op de Foxconn

[...]
. Hoe weet ik het verschil tussen low- en high density?
The 1gb memory modules need to be low-density I.E. chips on both sides. The motherboard can only recognise 512mb on each side of the memory module

Kennelijk heeft low density dus 512mb als max per zijde, mocht je 1gb stick alle chips aan 1 zijde hebben is die high dens., en dat zou niet werken met dit mb. Ben benieuwd...

• Delanodr
Ook dat is niet het geval, de chips zitten gelijk verdeeld. Vier aan elke zijde.. echt om hopeloos van te worden dus..

Dat schiet niet echt op nee, is dat ram wel ok? Andere pc om te testen? Ook niks als je zelf de timings en voltage (dacht 1.8volt 133 mhz) instelt in bios?
Wat bedoelen ze eigenlijk met:

2 slots ddr2 or dimm
you cannot mix DDR2 and DIMM

Ondersteunt dat bordje 2 verschillende ram types? 8)7

• Delanodr
Mm, met spd zou die dan toch ook hem moeten detecteren?
En uiteraard probeer ik de nieuwe instellingen wel met losse geheugens ;)

Update: OPGELOST

Het bleek toch het probleem met de chips aan beide kanten te zijn.
Zoals je aangaf moeten de geheugen chips aan beide kanten zitten, ik dacht dat je bedoelde alleen horizontaal.
Maar mijn oude computer had toevallig ook 2GB geheugen maar dan geheugens met aan beide kanten chips.
Nou is het probleem opgelost en de geheugens die niet werkten zitten nu in de anderen pc en daar werken ze wel.

Hartstikke bedankt voor jullie support en het meedenken!

[Voor 65% gewijzigd door Delanodr op 30-06-2011 18:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee