Toon posts:

MSI P67A-DG65 (rev. B3) Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• tuner12
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-05 18:07
Beste mede-tweakers,

Gister heb ik een upgrade gekocht:
Core i5 2500K
Corsair vengeance DDR3 1600MHZ, 8GB
MSI P67A-DG65 (rev. B3)

Na het gewoon netjes geïnstalleerd te hebben, starte de pc op en kon ik in de bios aangeven dat ik vanaf een USB stick wilde installeren.

Toen ik vervolgens de usb stick in en usb poort aan de achterkant wilde doen, zag ik dat een stroomkabeltje van een fan voor het i/o pannel liep 8)7 . Dit heb ik niet gezien bij het inbouwen.

Dus weer alles eruit en opnieuw (nog netter!) erin. Nu zat alles op zijn plaats en kon ik de usbstick in een poort aan de achterkant erin doen. Vervolgens wil ik de computer aanzetten en wat gebeurd er: niks. Ik nog een keer drukken: niks. Ik vond het vreemd dus het i/o knopje achterop de voeding drukken: niks. Toen het aan/uit knopje op het moederbord drukken: weer niks. Normaal gesproken moet er ook een ledje branden en dat gebeurde niet. Ik vreesde eigenlijk al het ergste maar ik heb alles eruit gehaald en bordje op de testbank gelegd (minimale opstelling).

Mijn oude moederbord krijgt wel stroom van de PSU (en start ook op), dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb momenteel geen 2e PSU bij de hand, helaas.

Ik heb geprobeerd MSI te contacten maar ze hebben tot op heden nog niet gereageerd op mijn ticket (dit is als enige mogelijkheid met hardware gerelateerde problemen in Nederland).

Mijn vraag is:
Weten jullie misschien nog een oplossing of tips?
Ik baal als een stekker aangezien ik gehoopt had dit bericht niet te hoeven typen.

Alvast bedankt,

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Je hebt neem ik aan alle kabels nagelopen/ opnieuw er in gedaan?
Maar kijk in het vervolg eerst hier:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• tuner12
Bedankt voor je reactie,
Ja die heb ik al gevolgd.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:34
Heb ook wat moederbord problemen gehad na een upgrade.
Oude bord wat prima werkte in de server pc gestopt maar deed helemaal niks meer. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk uit de kast gehaald waarna de leds gingen branden. Weer ingebouwd maar weer niks. Uiteindelijk los geschroefd en bleek dat zodra het bord tegen het I/O shield aan kwam alle stroom eraf ging. Nu maar zonder shield ingebouwd.

Met mn P67 bord ook problemen gehad. Na het instellen van mn geheugen voltage van 1,50v naar 1,55v (ruim binnen intel specs) drukte ik op F10 om op te slaan en opnieuw op te starten maar dat wilde het bord niet meer. Vanalles geprobeerd maar het bord komt niet verder dan even een ledje te laten branden en de fans een piepklein beetje te laten bewegen. CMOS reset, batterij eruit etc. maar geen beweging. Uiteindelijk maar RMA aangeboden aan 4launch en zojuist gezien dat ie daar als defect getest is. Binnen 4 weken moet het opgelost zijn volgens de site.... ik hoop toch wel een week of 3,5 eerder :)

Wellicht heeft jouw bord hetzelfde lot ondergaan?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• tuner12
@johnnyV67
thanks voor je message.
Ik had inderdaad eerst kortsluiting doordat ik de rubbertjes vergeten was op mijn CPU koeler. Dit was daarna geen probleem meer (hij starte nog prima op, totdat ik dus dat kabeltje tegen kwam).
Ik heb trouwens wel op de OC Genie knop gedrukt (dus ook een overclock net als jij). Zou dit gewoon een soort bug zijn in de P67 reeks?
Ik ga morgen met de auto langs Komplett hopen dat ik deze gelijk kan omruilen en anders RMA afgeven.

groet,

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee