Mijn ouders hebben een stock 2010 macbook air best, dit ding heeft prima gewerkt.
Echter was de schijf 50/50 verdeeld met bootcamp en nadat zij besloten hadden meer ruimte nodig te hebben voor windows de partities herverdeeld. Met een externe harde schijf reboot en de interne schijf anders ingedeeld, op 25/75.
Nu het probleem, nadat dit aanvankelijk prima werkte bootte windows niet meer, maar met de melding:
"No bootable device -- insert boot disk and press any key".
Om in osx te komen moet ik nu ook de option key elke keer ingedrukt houden.
Helaas bleek dat ook de usb poort tegelijkertijd het begeven had, nu dus een probleem...
Via een FTP verbinding alle gegevens kunnen kopiëren, dus er is een recente backup voorhanden.
Met de bootcamp utility had ik de partitions weer samengevoegd, maar helaas dit leverde niks op, nog altijd de melding en usb werkt niet.
De volgende optie was een herinstallatie, aangezien USB niet meer werkt is slecht een installatie over het netwerk een optie. Helaas wilt hij diverse access points niet zien met optie option -> select network, handmatig haalt niks uit. De macstore kon ons vandaag ook niet helpen en ziet ons graag morgen terug, maar ik ben er morgen en overmorgen niet! en ze willen graag de air weer volledig geinstalleerd hebben.
De specs van de air:
Macbook air best 2010 model
Bootcamp met retail vista ultimate, nu 1 partitie voor osx, plus 1 efi
Macbook air superdrive
Geprobeerd:
- te herstellen vanaf netwerk
- te herstellen vanaf bootable hd
- te herstellen vanaf retail osx snow leo dvd
- te herstellen vanaf bijgeleverde dvd
- de partities her in te delen
- partities te herstellen naar situatie voor bootcamp
Nu heb ik geen idee wat ik meer moet of kan doen of hoe ik dit goed krijg.
Echter was de schijf 50/50 verdeeld met bootcamp en nadat zij besloten hadden meer ruimte nodig te hebben voor windows de partities herverdeeld. Met een externe harde schijf reboot en de interne schijf anders ingedeeld, op 25/75.
Nu het probleem, nadat dit aanvankelijk prima werkte bootte windows niet meer, maar met de melding:
"No bootable device -- insert boot disk and press any key".
Om in osx te komen moet ik nu ook de option key elke keer ingedrukt houden.
Helaas bleek dat ook de usb poort tegelijkertijd het begeven had, nu dus een probleem...
Via een FTP verbinding alle gegevens kunnen kopiëren, dus er is een recente backup voorhanden.
Met de bootcamp utility had ik de partitions weer samengevoegd, maar helaas dit leverde niks op, nog altijd de melding en usb werkt niet.
De volgende optie was een herinstallatie, aangezien USB niet meer werkt is slecht een installatie over het netwerk een optie. Helaas wilt hij diverse access points niet zien met optie option -> select network, handmatig haalt niks uit. De macstore kon ons vandaag ook niet helpen en ziet ons graag morgen terug, maar ik ben er morgen en overmorgen niet! en ze willen graag de air weer volledig geinstalleerd hebben.
De specs van de air:
Macbook air best 2010 model
Bootcamp met retail vista ultimate, nu 1 partitie voor osx, plus 1 efi
Macbook air superdrive
Geprobeerd:
- te herstellen vanaf netwerk
- te herstellen vanaf bootable hd
- te herstellen vanaf retail osx snow leo dvd
- te herstellen vanaf bijgeleverde dvd
- de partities her in te delen
- partities te herstellen naar situatie voor bootcamp
Nu heb ik geen idee wat ik meer moet of kan doen of hoe ik dit goed krijg.