Toon posts:

[Macbook air] Kan niet herinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mijn ouders hebben een stock 2010 macbook air best, dit ding heeft prima gewerkt.
Echter was de schijf 50/50 verdeeld met bootcamp en nadat zij besloten hadden meer ruimte nodig te hebben voor windows de partities herverdeeld. Met een externe harde schijf reboot en de interne schijf anders ingedeeld, op 25/75.

Nu het probleem, nadat dit aanvankelijk prima werkte bootte windows niet meer, maar met de melding:
"No bootable device -- insert boot disk and press any key".
Om in osx te komen moet ik nu ook de option key elke keer ingedrukt houden.
Helaas bleek dat ook de usb poort tegelijkertijd het begeven had, nu dus een probleem...

Via een FTP verbinding alle gegevens kunnen kopiëren, dus er is een recente backup voorhanden.
Met de bootcamp utility had ik de partitions weer samengevoegd, maar helaas dit leverde niks op, nog altijd de melding en usb werkt niet.

De volgende optie was een herinstallatie, aangezien USB niet meer werkt is slecht een installatie over het netwerk een optie. Helaas wilt hij diverse access points niet zien met optie option -> select network, handmatig haalt niks uit. De macstore kon ons vandaag ook niet helpen en ziet ons graag morgen terug, maar ik ben er morgen en overmorgen niet! en ze willen graag de air weer volledig geinstalleerd hebben.

De specs van de air:

Macbook air best 2010 model
Bootcamp met retail vista ultimate, nu 1 partitie voor osx, plus 1 efi
Macbook air superdrive

Geprobeerd:
- te herstellen vanaf netwerk
- te herstellen vanaf bootable hd
- te herstellen vanaf retail osx snow leo dvd
- te herstellen vanaf bijgeleverde dvd
- de partities her in te delen
- partities te herstellen naar situatie voor bootcamp

Nu heb ik geen idee wat ik meer moet of kan doen of hoe ik dit goed krijg.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als beide USB poorten kapot zijn zou ik eerst eens even met Apple gaan bellen. Ook als hij net uit de garantie is zou dat absoluut niet mogen gebeuren, tenzij er iets mee is gebeurd.

Daar buiten zijn geen opties, wellicht een ad hoc netwerk opzetten met een andere mac en vanaf daar installeren?

[Voor 24% gewijzigd door Ronwiel op 29-06-2011 16:51]

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hij is in december 2010 gekocht dus vol garantie. De technische dienst was er vandaag niet en kon ons dan ook niet verder helpen. De komende dagen is er wel een laptop nodig als ik er niet ben, dus of deze moet gemaakt worden of ik zit een tijd zonder macbook aangezien ik ze niet zonder achter kan laten.

Schijnbaar als het binnen 90 dagen was gebeurd hadden ze hem ter plekke omgeruild maar niet nu. Hun optie: er is een reparatie bedrijf a la 110 euro/uur, leg hun het voor, hier is het nummer. Krijg er een beetje een gemengd gevoel bij, hoe ik ook google ik vind niet eens een andere optie om te proberen.

Edit: diverse access points is mijn macbook 2008 incl. in ad hoc mode.

[Voor 5% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-06-2011 16:53]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kun je de Snow Leopard DVD dan niet draaien vanaf je andere Macbook en via Adhoc netwerk installeren op je Air? Dit moet kunnen via een draadloze verbinding.

Je kunt eventueel nog een andere service provider proberen te vinden, hoeft zolang deze maar door Apple is gecertificeerd. Al denk ik dat een reparatie niet binnen 24 uur te regelen is.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Na NVRAM reset te hebben is de windows melding weg en start hij normaal in osx, echter de usb blijft weigeren, dus bootcamp kan niet terug. Apart probleem, maar dat lijkt mij wel hardwarematig.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee