Toon posts:

Onderzoek acceptatie van 'branded' apps

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411764

Topicstarter
Beste iPhone gebruikers,

In het kader van mijn afstuderen onderzoek ik de factoren die er toe bijdragen dat mensen een applicatie downloaden en vervolgens ook echt gaan gebruiken. De doelgroep die ik graag wil bereiken is iedereen die enige ervaring heeft met het gebruik van smartphones (iPhone, BlackBerry, Android, Windows Mobile). Geïnteresseerden onder jullie verzoek ik vriendelijk enige minuten de tijd te nemen om mijn enquête in te vullen.

Hieronder staat een link naar mijn online enquête over het gebruik van
mobiele applicaties. Het zou mij heel veel helpen als je deze invult!

www.thesistools.com/brandedsmartphoneapplications

Onder de deelnemers worden 2 Bijenkorf cadeau kaarten t.w.v. €25,-
verloot! Om hiernaar mee te dingen, of om de uiteindelijke resultaten
van het onderzoek in te zien, kun je aan het einde van de enquête je
contact gegevens invullen.

De totale tijdsduur is ongeveer 6 minuten om het filmpje (Nederlandse applicaties) te bekijken en 5 minuten om de vragenlijst (in het Engels) te doorlopen.

Alvast bedankt voor het invullen!

Verder zou ik als reactie op deze topic ook graag horen wat voor jullie een succesvolle app in huis moet hebben... Als een bedrijf, in het verlengde van zijn bestaande producten en diensten een app lanceert moet deze dan een aanvulling zijn op de core business of kunnen bedrijven juist iets heel anders met apps doen en toch hun merk versterken?
Hebben jullie hiervan (succesvolle of juist niet :*) ) voorbeelden om te delen?
Het blijkt namelijk dat ruim 1/4 deel van alle apps die worden gedownload geen 2e keer meer worden geopend door de gebruiker. Dit is toch voldoende aanleiding voor bedrijven om beter na te denken over wat hun doelgroep belangrijk vind in een mobiele applicatie voordat ze veel investeren om mee te doen in deze nieuwe markt.

PS
- Voor dit deelnameverzoek is toestemming gevraagd aan een moderator;
- De apps die in de filmpjes worden gebruikt zijn van Nederlandse bedrijven. Deze hebben echter op geen enkele manier baat bij of invloed op dit onderzoek dat geen commercieel doel dient. De apps zijn geselecteerd o.b.v. verscheidenheid en relevantie.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:06

Hoedje

Moderator Apple Talk
Bij deze bevestiging van de toestemming :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

ik vind het allemaal maar een beetje vaag iemand met 1 post die gelijk met een onderzoek aan komt. sorry maar ik zie geen reden om daar aan mee te doen als ik geen achtergrond van deze persoon weet...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@ Underworld...

Ik ben een masterstudent aan de Universiteit van Amsterdam (Business Studies).
Voor mijn onderzoek heb ik specifiek mensen nodig die ervaring hebben met het gebruik van smartphone's. Een forum als Tweakers Gathering is bij uitstek de plaats waar ik deze doelgroep kan bereiken.

Wat zou je verder specifiek van mijn achtergrond willen weten om wel mee te doen aan dit onderzoek?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:40

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 411764 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:41:
@ Underworld...

Ik ben een masterstudent aan de Universiteit van Amsterdam (Business Studies).
Voor mijn onderzoek heb ik specifiek mensen nodig die ervaring hebben met het gebruik van smartphone's. Een forum als Tweakers Gathering is bij uitstek de plaats waar ik deze doelgroep kan bereiken.

Wat zou je verder specifiek van mijn achtergrond willen weten om wel mee te doen aan dit onderzoek?
Nou ja, waar Underworld op doelt is dat het steeds vaker lijkt te gebeuren dat mensen zonder eigenlijk echt onderdeel van Tweakers te zijn de hulp van de users wil voor zijn of haar thesis. Stel jij liep hier nu al een paar jaar rond dan is men eerder geneigd jou te helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@swtimmer;

Voor dat standpunt heb natuurlijk wel begrip,
Helaas kan ik niet met terugwerkende kracht lid worden :(

Ik probeer hieraan wel een enigszins tegemoet te komen door niet alleen een verzoek te plaatsen maar ook hier een discussie te starten (hetgeen schijnt te lukken, al gaat het niet over Smartphone apps maar over afstudeeronderzoeken ;) in het algemeen ).

Aan de andere kant, indien er een deelnameverzoek wordt gepost (inzake een passend onderwerp) en de betreffende student koppelt de resultaten na afloop terug; dan voegt dit toch ook waarde toe aan het forum?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee