Toon posts:

Batch bestand draaien vanaf USB

Pagina: 1
Acties:

• PurpleHaze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07-2018
Hallo,

Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik wil dat mijn USB automatisch een batch bestand draait als die wordt aangesloten (dit lukt me nog via autorun.inf) maar vervolgend moet er een bestand ontsleuteld worden en daarvoor moet een absoluut pad in het batchbestand gezet worden.

Het invoeren van dit absolute pad is een probleem aangezien ik nooit precies weet op welke letter de USB gemount gaat worden. De instellingen op mijn pc veranderen (zodat altijd dezelfde letter wordt toegewezen) is niet voldoende omdat ik ook wil dat het op andere pc's werkt.

Mijn uiteindelijke doel is om vanuit het batch bestand truecrypt commando's te geven zodat die automatisch een encrypted container gaat mounten. Zodat er dus bij het aansluiten alleen een pop-up komt die om een wachtwoord vraagt en voor de rest niks.

Mijn vraag is, hoe kan ik zorgen dat ik het juiste pad in mijn batchbestand krijg? Misschien met de serial van de USB? Of is dit ook weer elke keer weer anders?

Mochten jullie trouwens een handiger manier hebben om een batchbestand uit te voeren dan via autorun.inf dan hoor ik dat ook graag.

Mocht dit topic hier niet horen, verplaats hem dan maar. Ik kon geen betere plek vinden.

Bedankt alvast.

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Wellicht kun je iets doen met de argumenten waarmee het batch bestand wordt aangeroepen? Het eerste argument bevat het volledige pad naar het batch bestand. Zo zijn er ook variaties op te bedenken waarbij slechts het pad wordt getoond:

code:
1
2
echo %0 # volledig pad, bestandsnaam
echo %~d0 # drive letter

Misschien kun je daar wat mee?

Zie ook: http://www.microsoft.com/...-us/percent.mspx?mfr=true

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ben zelf niet erg into batchscripts, maar wat voor problemen kwam je tegen toen je relatieve paden probeerde te gebruiken? (of kent batch geen relatieve paden?)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpele maar doeltreffende workaround :)
Als je een .cmd (want dat is een batch tegenwoordig) start, dan start die standaard op in de folder van waaruit deze gestart wordt. Net even getest onder Win7 voor de zekerheid, en idd, dat doet ie :)

Dan wordt het dus een peuleschil, want je start het vanaf de USB schijf en de driveletter maakt dus niet uit:
code:
1
2
3
4
cd\
cd\naar\het\juiste\pad
\sources\decrypt.exe file_to_decrypt.cer
@pause

Dat zou volgens mij gewoon moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:24

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk eens naar USB Detect and Launch zolang het om dezelfde PC gaat.

Als je het over willekeurige machines hebt, besef dan wel dat autoplay (met een autorun.inf) voor removable USB media by default uitgeschakeld is.

Oh, en batch is ev0l. :P

[Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 30-06-2011 15:29]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PurpleHaze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07-2018
alt-92 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:55:
Kijk eens naar USB Detect and Launch zolang het om dezelfde PC gaat.

Als je het over willekeurige machines hebt, besef dan wel dat autoplay (met een autorun.inf) voor removable USB media by default uitgeschakeld is.

Oh, en batch is ev0l. :P
Om even in één keer te reageren op alle replies. Maken van batch bestand is gelukt (was niet zo'n kunst) en het werkt ook, omdat het bestand op de USB staat en hij dus de prompt altijd opent met de stationsletter waarop de USB gemound is.

Dat autorun.inf by default uitgeschakeld is, heb ik ook gemerkt. Hij opent namelijk het bestandje niet automatisch als de USB wordt ingestoken. Is er een andere manier om te zorgen dat het batch bestandje wel automatisch opent? (aangezien ik geen zin heb om dit op elke pc te gaan doen en je er waarschijnlijk ook admin rechten voor nodig hebt?)

Als hier geen andere mogelijkheid voor is, is het op zich geen ramp. Ik kan dit namelijk op mijn eigen pc wel inschakelen. Mijn belangrijkste doel met dit gebeuren was dat Truecrypt automatisch vraagt om een wachtwoord bij het insteken, waarna de encrypted container op een vaste letter wordt gemount. Hierna kan ik namelijk automatisch een synchronisatie programma laten draaien.

Batch is evil? Omdat er USB's gemaakt zijn die alle wachtwoorden enz van een pc ripten op het moment dat die ingeplugged werd? Of is er een andere reden? Wederom, suggesties voor iets beters?

[Voor 21% gewijzigd door PurpleHaze op 03-07-2011 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PurpleHaze schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:16:
Dat autorun.inf by default uitgeschakeld is, heb ik ook gemerkt.
Blame al die leuke fileinfectors maar die via USB sticks en dergelijke verspreid werden door de Autoplay/Autorun functionaliteit aan te spreken :)
Tegenwoordig staat dat dus default uit via een Group Policy key in je registry (HKLM) dus alleen met voldoende rechten aan te passen inderdaad.
Batch is evil?
* alt-92 geeft de voorkeur aan andere scripttalen, dus die opmerking is wat meer tongue in cheek bedoeld :)
VB/WMI scripts hebben wat andere mogelijkheden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee