Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe VPN instellen voor Windows share als Dropbox alternatief

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben op zoek naar een zelf-gehoste oplossing ter vervanging van Dropbox en na dagenlang testen van iFolder moet ik zeggen dat het echt dramatisch is: lastig te backuppen, onstabiel, veel bugs in client en server, structureel advies op internet om opnieuw te installeren en oude configuraties weg te gooien, niet echt een oplossing waar je niet meer naar om hoeft te kijken.

Ik zit eraan te denken om een extra Windows virtuele machine aan te maken en hierop een share te hosten. Het probleem is dat mijn server in Amsterdam staat en mijn computers op verschillende locaties staan.

Ik heb inmiddels geprobeerd om een share aan te maken en via VPN in te loggen en ik heb toegang tot de data op de Windows servers. het probleem is alleen dat ik regelmatig Linux iso's en dergelijke download en ik echt niet al mijn traffic via de VPN wil laten routeren.

Hoe stel ik in dat de Windows share alleen gebruikt maar van de VPN?

Op de server in Amsterdam staat ESXi, een paar windows & linux vm's en Vyatta, een virtuele switch die ik nu ook als VPN gebruik soms, maar dan gaat al het verkeer via de vswitch. Op mijn computers staat Windows 7. De router bij mij thuis draait dd-wrt.

Wellicht ga ik CentOS/Debian gebruiken met Samba, gezien ik daar meer ervaring mee heb. Weet niet of dit relevant is.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Cobian Backup en deze laten uploaden via FTP?

Je kunt je bestanden dan ook benaderen via een FTP snelkoppeling in je Windows verkenner bij Windows 7.
Overigens kun je een FTP locatie ook toevoegen als netwerk schijf.

[ Voor 66% gewijzigd door Kavaa op 29-06-2011 15:52 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• chronoz
Ja, ik heb ervaring met FTP als netwerk-schijf en vind het echt heel matig werken, duurt altijd een halve seconde voordat het geïnitialiseerd is en vond het zelf niet erg praktisch werken.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Klopt maar dat is het nadeel van FTP maar dat is puur om aan je bestanden te komen.
Voor het backupen van bestanden ('s avonds enz) zal ik je Cobian willen adviseren.

Wat ik zelf heb voor dit probleem is gewoon een adres (http) waar mijn apache server gaat kijken naar de bestanden die in je share staan en deze gewoon in je browser laat zien.
Misschien dat iets is?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
De term die mij te binnen schiet als ik je OP lees is: split-tunnel VPN.

Al het internet verkeer via je lokale gateway naar buiten (ISO's downloaden en internetten via je eigen internet verbinding).
Al het verkeer voor de fileserver door je VPN tunnel.

De scheiding wordt gemaakt aan de hand van de IP adressen. Het vinkje waar je in Windows naar op zoek bent heet 'use remote gateway'.

while (! ( succeed = try ()));

• chronoz
Ah, dat lost mijn hele probleem op! Heb echt dagen lopen vragen e.d. en naar moeilijke constructies met openvpn, iptables, firewalls, e.d. lopen kijken, geweldig!
Pagina: 1