Toon posts:

Driver Genius onnodige drivers?

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 325202
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik heb zonet een verse installatie van W7 gedaan. En toen heb ik voor de grap maar eens driver genius geprobeerd. En die heeft toen alle nieuwe drivers voor me geïnstalleerd.

Bijvoorbeeld:
Intel rapid storage technology
Synaptics pointing device
Nvidia settings
Bluetooth devicershttp://img87.imageshack.us/img87/7020/asdfp.png

Nou voelt mijn laptop alweer een stuk trager aan en ik gebruik de programma's nooit. Dus ik vraag me af of ik deze drivers nou wel echt nodig heb of zal ik ze gewoon weer verwijderen? Wat me ook opvalt is zodra ik windows update draaide dat hij dezelfde drivers opnieuw ging downloaden en installeren. (laptop crashed op dit punt, bedankt dat je me tekst onthoud google chrome). Nu heb ik dankzij windows update ook nog IDT audio settings erbij gekregen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Intel RST wordt gebruikt om je schijf/schijven in je systeem te beheren en te monitoren.
Synaptics wordt gebruikt voor je touchpad, zodat je bijvoorbeeld multi-touch en scrolling hebt.
NVidia settings is van je videokaart, zodat je gemakkelijk wat geavanceerdere instellingen kunt doen ten opzichte van de Windows settings.
En bluetooth lijkt me voor zich te spreken.

Conclusie is dat je de drivers wel weer kunt verwijderen, maar dan zul je bijvoorbeeld geen hardwarematige versnelling meer hebben van je videokaart. Zelf zou ik je aanraden om geen 'driver-programma' te gebruiken, maar gewoon de drivers van de leverancier (Dell, Asus, etc) te downloaden met evt. wat geüpdatet versies van Windows Update.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:44
Je moet wel ff onderscheid maken tussen drivers en de bijgeleverde apps. Alles waar de TS het over heeft zijn gewoon de bijgeleverde apps waar je weer wat leuks mee kan. Je kan ook gewoon alleen de drivers installeren. Die kun je meestal gewoon bij de fabrikant (van de laptop) vandaan halen. Als je nog wat recentere wilt hebben pak je ze gewoon bij de fabrikant van het onderdeel weg.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn tip is om gewoon zelf, handmatig, drivers te downloaden en installeren. Ik vertrouw die driver appjes gewoon niet. Wie zegt dat je de laatste nieuwe versie krijgt geinstalleerd ? En of die uberhaubt wel compatible is met jouw hardware ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee