Toon posts:

Na Asus Live Update loopt computer vast

Pagina: 1
Acties:

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 13:23
Ik heb een Asus N53SV laptop. met windows 7 home premium. 64 bit.
Processor: Intel Core i7-2630GM 2.00 Ghz.
6 GB RAM

Ik heb hier Asus Live Update op staan. Ik dacht dat het wel handig was alles aan te vinken en op ok te drukken.
Grote fout, hele pc liep vast. Ik moest hem helemaal met de recovery weer herstellen. Dat is gelukt.
Maar nu krijg ik weer een Asus Live Update scherm. Wat moet ik hiermee?
Er staat een hele lijst items die ik ook kan uitklappen:
Bios drivers en dan allerlei onderdelen eronder. En Application met onderdelen eronder.

Nu klik ik dit maar steeds weg. Maar vraag me toch af wat ik hiermee moet. Die updates zijn er neit voor niks toch? ;-) Maar weer zo'n gedoe en recovery heb ik niet zo'n zin in.

Graag jullie raad/advies/tips.

• Anoniem: 16225
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met msconfig kijken waar dat programmaatje wordt opgestart en deactiveren, een biosupdate voor je moederboard is echt niet steeds noodzakelijk als er een nieuwe versie beschikbaar is, als alles goed werkt zou ik nooit een biosupdate doen. Dit is iets anders als de updates die je van Microsoft krijgt, daar zitten vaak verbeterde zaken in die je systeem veiliger maken en die moet je wel hebben en dus automatisch laten updaten.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 29-06-2011 14:23]

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik zou als ik jou was de updates die je denkt nodig te hebben gewoon downloaden van de Asus site en die installeren.
Dan heb je zelf ook veel meer controle wat je installeert en misschien ook nog eens minder onzinnige troep.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Deze Asus update, gaat dat alleen over een bios update, of ook de hele rits drivers?

Een bios update is veelal niet nodig (tenzij je er bijvoorbeeld een stuk nieuwe hardware inzet die niet door de bios wordt ondersteund).

Maar recente drivers kunnen wel nuttig zijn.

Wat je kan doen is systeemherstelpunten inschakelen: als het dan fout gaat kan je gewoon het systeemherstelpunt gebruiken om terug te keren.
Verder zou ik niet een hele rits updates in 1 keer doen, maar update voor update, tussen elke update opnieuw opstarten. als alles naar behoren werkt kan je devolgende update doen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee