Toon posts:

[Google CSE] Custom Search genereert error

Pagina: 1
Acties:

• DaSt1986
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 20:48
Probleem

Als ik wil zoeken op een Custom Search Engine op het werk krijg worden er geen zoekresultaten geopend. Ik zie wel dat er een loadpagina wordt geopend, maar hij gaat niet verder. Daarnaast staat er een roodkruisje op de pagina waar normaal een Google logo hoort te staan. Als ik ga kijken naar de bron van dat rode kruisje (rechtermuisknop -> Eigenschappen) en vervolgens het plaatje open in een nieuw tabblad, krijg ik van Goolge een 404-foutmelding.

CSE URL: http://www.google.nl/cse/...4340943907548:g4j1ezmeswq

Situatie

We gebruiken op het werk een Microsoft Proxy server waar ik zelf helaas niks op kan aanpassen. We hebben twee netwerken. Op het productienetwerk gaat het fout, op het testnetwerk lukt het wel. Beide netwerken gebruiken echter dezelfde proxy-server. Lijkt mij persoonlijk daardoor geen proxy fout.

Wat ik zelf al geprobeerd heb

Thuis werkt de CSE wel naar behoren. Ook laden daar de plaatjes goed. Ik heb het (zowel op het werk, alsook thuis) in IE, Chrome en FireFox geprobeerd. Op het werk doet de pagina het in alle drie de browsers niet, thuis doet de pagina het in alle drie de browsers wel. Ik heb ook geprobeerd om het te doen met local admin rechten, maar ook dan werkt hij niet.

Met ProcMon heb ik gekeken of er ergens een Denied fout optreed bij het openen van de website. Dat is niet het geval.

Mijn vraag

Kan iemand mij helpen met het zoeken naar een volgende stap om de oorzaak van dit probleem te vinden?

Afbeeldingen ter verduidelijking

CSE-searchpage:

Als ik op Search klik:

Als ik een plaatje probeer te openen op de website:

Update
Het lijkt erop dat geen enkel plaatje werkt op www.google.com op mijn werk, behalve plaatjes die via CSS embedded zijn.

[Voor 17% gewijzigd door DaSt1986 op 29-06-2011 16:27]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee