Toon posts:

hoe moet ik dit apparaat in godsnaam koelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nighthawk213
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04-2019
dag mensen. ik heb een half jaar geleden een Phonic Helixboard 12 Firewire Mk 2 (mond vol :P) gekocht, maar dat ding heeft kuren. punt is, de metalen plaat die erin zit voor koeling is niet afdoende. die plaat wordt als ik hem gebruik te heet om aan te raken, waardoor de firewire interface in dat ding uitgaat en ik dus geen geluid meer heb. punt is, hoe moet ik dit koelen? ik heb er een tijdje een casefan tegenaan gezet aangesloten op een 9V-batterij, maar die batterij is met 2-3 dagen leeg. en ze kosten €5,- per stuk, dus dat is geen optie.

ik zat te denken om de case die er normaal omheen zit een beetje stuk te zagen en er 2 10mm fans in te zetten om een beetje luchtstroom erdoorheen te krijgen. maar het punt is, waar sluit ik die op aan? ik denk dat als er een plek is om dit te vragen, dan moet het hier zijn :p.

maar anyway, hij is al 2e hands, en de garantie (maar 1 jaar :() is in februari afgelopen, dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, aangezien ik geen enkele plek weet om 'm heen te brengen.

een aantal plaatjes:

http://img694.imageshack.us/img694/6791/imag0175r.th.jpg
--
http://img846.imageshack.us/img846/7517/imag0176a.th.jpg
--
http://img87.imageshack.us/img87/7010/imag0177n.th.jpg
--
http://img15.imageshack.us/img15/5034/imag0178n.th.jpg

edit: echte thumbnails lukt niet om een of andere reden, terwijl ik toch de FAQ heb gevolgd... nou ja, zo werkt het ook.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kan het niet zo zijn dat die metalen plaat contact hoort te maken met de kast om zo de hitte kwijt te kunnen? Sowieso is dat een slimme truuc: geen herrie, groot koeloppervlak. Dan lukt het waarschijnlijk gewoon passief.

[Voor 11% gewijzigd door noes op 29-06-2011 14:08]

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Nighthawk213
noes schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:06:
Kan het niet zo zijn dat die metalen plaat contact hoort te maken met de kast om zo de hitte kwijt te kunnen? Sowieso is dat een slimme truuc: geen herrie, groot koeloppervlak. Dan lukt het waarschijnlijk gewoon passief.
nee, ik heb die kast eraf gehaald omdat hij stopte met werken en heel erg heet werd. als de temperatuur in mijn kamer laag is (~16-18*C) en ik het ding rechtop zet lukt het om 'm passief te koelen. Maar mijn kamer is zelden zo koel, meestal ligt de temperatuur rond de 22*C

Edit: ik heb net eventjes gekeken, die metalen plaat raakt de kast niet aan als deze eromheen zit...

[Voor 7% gewijzigd door Nighthawk213 op 29-06-2011 16:10]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

En kan je ervoor zorgen dat die plaat die heet wordt de kast raakt? Dan gebruik je namelijk de kast als koelblok en wordt ie zo efficienter gekoeld.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Of je plakt er met wat koelpasta een klein koelblokje op, de lokale computerboer heeft er vast nog 50 liggen van oude moederborden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34

M2M

medicijnman

fannetje erop richten, heatpipes halen en degelijk bevestigen aan de case, koelblokken met ventilator gebruiken of een waterkoeling erin zetten :D

Maar wat koelt de plaat eigenlijk? (waaraan is de plaat bevestigd?)

[Voor 8% gewijzigd door M2M op 29-06-2011 16:36]

-_-

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik zie 2 keer een to-220 formfactor apparaat op de plaat zitten.
Dit kan dus nog vanalles zijn.
(Ik zet in op de spanningsregelaar, een positief en een negatief voor de symmetrische bron)

Edit: zijn er 3

[Voor 36% gewijzigd door jeroen3 op 29-06-2011 16:41]

• Nighthawk213
M2M schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:
fannetje erop richten, heatpipes halen en degelijk bevestigen aan de case, koelblokken met ventilator gebruiken of een waterkoeling erin zetten :D
ja maar dat is het punt juist, waar moet die fan z'n stroom vandaan halen? een batterij werkt niet :p.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:34:
Of je plakt er met wat koelpasta een klein koelblokje op, de lokale computerboer heeft er vast nog 50 liggen van oude moederborden.
hoe bedoel je? een klein koelblokje? je bedoelt een heatsink die normaal op moederborden zitten?

ik heb net even gecheckt, er is ongeveer 1 - 1,5cm ruimte nog tussen die metalen plaat en de case als hij erop zit...

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zoiets, ja:

Als daar ruimte voor is.

• il1umina
  • Niet online
En ik zou even met een multimeter alles doormeten, er zijn eigenlijk altijd wel een paar contact punten vrij waar je een fannetje of dergelijke op kan aansluiten.

• Nighthawk213
ricardohuisman schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:19:
En ik zou even met een multimeter alles doormeten, er zijn eigenlijk altijd wel een paar contact punten vrij waar je een fannetje of dergelijke op kan aansluiten.
uhm daar heb ik niet echt veel verstand van xD. en luisteren de voltages niet heel nauw? want een fan wil toch wel 12v en zal wel wat stroom weghalen van de lijn waar hij op zit...
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:18:
Zoiets, ja:
*afbeelding*
Als daar ruimte voor is.
oke, gewoon met koelpasta erop zetten en laten drogen? zit hij dan vast genoeg om hem weer rechtop te kunnen zetten?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:47
Maak een 12V adapter open en soldeer de 240Volt aansluiting hiervan op de aansluiting van het apparaat. Sluit daar vervolgens 2 12CM fans op aan met een potmeter ertussen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hij zegt niet veel ervaring te hebben met het meten van spanning, laat staan van het solderen van potmeters tussen 12v adapters en fans...

Android developer & dürüm-liefhebber

• Nighthawk213
tweakG5 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:25:
Maak een 12V adapter open en soldeer de 240Volt aansluiting hiervan op de aansluiting van het apparaat. Sluit daar vervolgens 2 12CM fans op aan met een potmeter ertussen.
vv wat hij zegt xD. maar als iemand het voor me kan tekenen waar alles moet, zou dat toch moeten lukken. ik weet wat een potmeter is, alleen ik heb geen idee waar ik een 12v adapter vandaan zou moeten halen of waar ik die 240v aansluiting zou moeten vinden...
Mavamaarten schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:29:
Hij zegt niet veel ervaring te hebben met het meten van spanning, laat staan van het solderen van potmeters tussen 12v adapters en fans...
EDIT: by the way, dit topic gaat de goede kant op! :D keep it going! :D

[Voor 4% gewijzigd door Nighthawk213 op 29-06-2011 17:32]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
Nighthawk213 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:41:
dag mensen. ik heb een half jaar geleden een Phonic Helixboard 12 Firewire Mk 2 (mond vol :P) gekocht,
lijkt mij de makkelijkste oplossing door die hete plaat te doorverbinden met de metalen omkasting.
Die heatsinks hebben ook weinig nut, als de warmte niet uit de behuizing kan vermoed ik zo.

Verdere tips;
1) Vraag eens na (emailtje) bij de fabrikant of het normaal is dat het ding zo heet wordt. Wellicht is er iets heel anders aan de hand dat ervoor zorgt dat een component debiel heet wordt.

2) Zaag 2 gaten en plak er fans voor i.c.m. een aparte voeding of met een multimeter op dc spanning meten of er punten zijn die tussen de 6-12 volt geven (5v is meestal onvoldoende om een fan te laten starten vandaar 6)

3) Zet het ding op pootjes en maak wat ventilatie sleufjes in de behuizing (met een dremel oid) aan de onderkant en bovenkant, zodat door natuurlijke convectie koude lucht vanonder wordt aangezogen, terwijl de warme lucht opstijgt.

• Nighthawk213
FunFair schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:49:
[...]

lijkt mij de makkelijkste oplossing door die hete plaat te doorverbinden met de metalen omkasting.
Die heatsinks hebben ook weinig nut, als de warmte niet uit de behuizing kan vermoed ik zo.

Verdere tips;
1) Vraag eens na (emailtje) bij de fabrikant of het normaal is dat het ding zo heet wordt. Wellicht is er iets heel anders aan de hand dat ervoor zorgt dat een component debiel heet wordt.

2) Zaag 2 gaten en plak er fans voor i.c.m. een aparte voeding of met een multimeter op dc spanning meten of er punten zijn die tussen de 6-12 volt geven (5v is meestal onvoldoende om een fan te laten starten vandaar 6)

3) Zet het ding op pootjes en maak wat ventilatie sleufjes in de behuizing (met een dremel oid) aan de onderkant en bovenkant, zodat door natuurlijke convectie koude lucht vanonder wordt aangezogen, terwijl de warme lucht opstijgt.
hoe zorg ik ervoor dat die plaat contact maakt met de behuizing dan? want dan moet je (lijkt me) ook een degelijk contactoppervlak hebben wil de hitte zich een beetje kunnen verspreiden....

over je andere tips:

1 ga ik zo doen,

2, hoe kom ik aan een 12v voeding? en waar zou ik de spanning moeten meten? ik heb nogal weinig verstand van multimeters gebruiken xD.

3, een gat aan de bovenkant zagen wordt moeilijk aangezien die vol zit met EQ/volume knoppen... de onderkant en zijkant zou wel kunnen maar dat zal bij lange na niet genoeg zijn denk ik :(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Contact maken kan je doen door bijvoorbeeld een oud pentium 4 koelblokje op te offeren: zaag de finnen eraf en je zit op zón 1.3cm (zoiets moest je overbruggen toch?)

Vervolgens kan je Zalman thermal glue gebruiken, of vergelijkbaar: normale koelpaste hecht niet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nighthawk213 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:23:
2, hoe kom ik aan een 12v voeding? en waar zou ik de spanning moeten meten? ik heb nogal weinig verstand van multimeters gebruiken xD.
Hoogst waarschijnlijk zit er op je board ergens een gedeelte waar 220 volt terug gebracht wordt. Daar ga je voltage meten?

En anders koop je toch lekker een 12 volt adapter, meest simpele is genoeg, wellicht heb je nog ergens zoiets liggen ( 9 volt werkt ook he?) , als het maar gelijkspanning oplevert.

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=512778

http://www.ocreef.com/images/small/TrueLumen-12-Volt-Power-Supply.jpg

[Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 30-06-2011 17:09]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Nighthawk213
oke jongens, dankjewel :D. maar hij heeft het nu helemaal begeven, dus ik ga gewoon een nieuwe audio interface kopen. sad but true. toch dankjewel allemaal, ik heb een hoop geleerd hier :D:D

• jeroen3
Hoezo begeven. Die paar spanningsregelaartjes kan je toch wel vervangen :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
jeroen3 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:07:
Hoezo begeven. Die paar spanningsregelaartjes kan je toch wel laten vervangen :p
Gezien hij geen kennis heeft van doormeten en dergelijke :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nighthawk213
jeroen3 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:07:
Hoezo begeven. Die paar spanningsregelaartjes kan je toch wel vervangen :p
nou hij kraakt als er signaal door komt :\. maar dat is niet altijd, dus ik ga hem denk ik alsnog goed proberen te koelen en zien hoe lang hij het nog volhoudt :). maar welke spanningsregelaars zou ik moeten laten vervangen dan..? xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Ja funfair, daar heb je een punt.

Maar op dat plaatje zitten 3 dingen. Aangezien hij stereo is zijn dit geen audio dingen. Dus moeten het eigenlijk wel spanningsregelaars zijn.

Maar "kraken" wil niet per definitie komen door deze dingen.

Ze mogen gemiddeld 100 graden worden voordat ze in de thermishce beveiliging schieten. Dan gaat je apparaat uit.
Het kan zijn dat er ergens iets anders kapot is, waardoor ze de spanningsregelaars teveel belasten.

[Voor 30% gewijzigd door jeroen3 op 01-07-2011 15:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Zo te zien is het een redelijk groot apparaat.
En komt er zo als eerder gelezen te hebben een stale bak / behuizing om heen.
Er gaat volgens mij al een stekker naar het stopcontact dus 1 extra voor een adaptor zou volgens mij niet uit moeten maken. (correct me if im wrong)

Mini how to:
Neem de achterkant die normaal de boel afdicht en pak een oude 80mm fan teken het binnen diameter + de 4 schroefgaten af doe dit x 2
(Wel even kijken zo dat het past en je de kap nog terug kan plaatsen)
(Desgewenst fans even vast plakken en kijken of het irl ook past)
En er zijn ook fannetjes verkrijgbaar die maar 10mm hoog zijn

2 lijmtangen een stukje hout tegen het flexen van het metaal je wilt nl wel een mooi gat.
Eengaatje boren deco zaag er tegen aan daarna 4 gaatjes uitboren,even alle scherpe randjes weg halen en de fannetjes monteren.
Doe dit x 2 (ik zou zelf 1 laten blazen en 1 laten zuigen :D
Dan heb je nl mooie airflow en evt fanguard plaatsen.
Daarna de draaden even van mij part in een kroonsteentje door verbinden met de adaptor en klaar ben je :D

Of denk ik nu te makkelijk ?
Ps kroonsteentje natuurlijk alleen als je echt niet kan solderen,
anders netjes solderen met een krimpkousje er omheen ...

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nighthawk213
@Prodigy

ik kan wel solderen (is school toch nog goed geweest xD) en ik vind het nog leuk ook, dus draadjes solderen moet lukken. alleen ik weet niet wat een krimpkousje is, al heb ik wel zo'n idee. daar kom ik wel achter. google is mijn vriend :p.

anyway, ik dacht ook fans te kopen die 10mm hoog zijn en ze aan de zijkant te monteren in push-pull zodat ik mooie airflow krijg langs die plaat. maar 2 vragen hierover:

welke kant op? de hitte komt bij die 'spanningsregelaars' vandaan, en diffuseert dan naar het andere uiteinde van de plaat. lucht van heet > koud laten lopen of juist andersom, zodat de hete lucht het snelst de kast uit is?

en hoe luid mogen ze zijn. ik zie in specs dat ze 23db zijn (ik neem aan op max, ik neem ook aan dat dat niet nodig is... hopelijk), maar hoe hard is dat? is dat te vergelijken met een CPU fan op 100% ofzo? ik heb totaal geen vergelijkingsmateriaal xD.

tnx :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Je kan natuurlijk ook de hittebron UIT het apparaat halen...
Als je toch kan solderen

[Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 03-07-2011 01:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Je kan misschien de voeding een lagere spanning laten geven. Dan hoeven die regulators ook minder energie te verstoken en worden ze niet zo heet.
Ze op een alu strip zetten helpt ook.
Welke buurt woon je?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS115 + WD30EXRZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.2_4 ; Sony Xperia XZ1 ; Mazda 323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Nighthawk213 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:31:
@Prodigy

ik kan wel solderen (is school toch nog goed geweest xD) en ik vind het nog leuk ook, dus draadjes solderen moet lukken. alleen ik weet niet wat een krimpkousje is, al heb ik wel zo'n idee. daar kom ik wel achter. google is mijn vriend :p.

anyway, ik dacht ook fans te kopen die 10mm hoog zijn en ze aan de zijkant te monteren in push-pull zodat ik mooie airflow krijg langs die plaat. maar 2 vragen hierover:

welke kant op? de hitte komt bij die 'spanningsregelaars' vandaan, en diffuseert dan naar het andere uiteinde van de plaat. lucht van heet > koud laten lopen of juist andersom, zodat de hete lucht het snelst de kast uit is?

en hoe luid mogen ze zijn. ik zie in specs dat ze 23db zijn (ik neem aan op max, ik neem ook aan dat dat niet nodig is... hopelijk), maar hoe hard is dat? is dat te vergelijken met een CPU fan op 100% ofzo? ik heb totaal geen vergelijkingsmateriaal xD.

tnx :)
Krimpkous het woord zegt het al,
is een stukje plastig wat krimpt als je het warm maakt.
Dus je draadje is 5mm krimp er om heen van 7mm na het solderen op zijn plek schuiven ff met de feun warm maken en hij zal om je zoldeerverbinding heen krimpen zie foto

Hoe en waar je de fan plaatst is niet echt belangrijk,
als er maar een in en uitgang is.
23db is idd toch wel te horen en neem aan dat dit op vol vermogen is,
dit zou je altijd nog naar wens kunnen afregelen met een zalman fanmate of een weerstand.
Onhoud stil staande lucht is een isolator das waarsch ook je probleem de lucht beweegt niet dus isoleerd het de warmte binnen in het apparaat.
Wat je ook nog zou kunnen proberen 1 gat zonder fan en 1gat met fan,
beste is dan om de fan naar binnen te laten blazen dit ivm over druk waardoor,
er geen of minder stof naar binnen komt (natuurlijk wel een stoffilter gebruiken)
De lucht zelf zal een weg naar buiten vinden.
Zo lang de lucht maar beweegt zal je een aardige drop in tempratuur merken.

side note omdat het volgens mij om audio apparatuur gaat zou ik stof filters zeker overwegen of desnoods iets met een panty of zo.
Je wilt nl niet dat al je schuifjes/ knoppen naar een maand gaan kraken.

hoop dat je er wat mee kunt.
1 gat aan 1kant en 1 fan aan 1kant zou al een hele verbetering zijn.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nighthawk213
jeroen3 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:37:
Je kan natuurlijk ook de hittebron UIT het apparaat halen...
Als je toch kan solderen
de hittebron uit het apparaat... dan moet ik die hele plaat uit het apparaat gaan halen. ik denk niet dat dat een goed idee is xD.
WEBsel schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:47:
Je kan misschien de voeding een lagere spanning laten geven. Dan hoeven die regulators ook minder energie te verstoken en worden ze niet zo heet.
Ze op een alu strip zetten helpt ook.
Welke buurt woon je?
maar gaat dat apparaat dan niet gewoon helemaal uit? als hij het met minder doet zouden ze hem in de fabriek al niet zo'n hoge voeding geven neem ik aan? ik woon in Kudelstaart (dichtbij Aalsmeer, onder A'dam), hoezo? En wat op een aluminium strip zetten? die hele plaat?

@prodigy, tnx :). ik ga het proberen! :p nog 1 vraag, als ik zo'n 12v adapter koop, moet ik dan de connector die eraan zit eraf halen? aangezien op die connector ook al een + en een - zitten... maar dan soldeer ik 2 fans daarop... problem?

[Voor 11% gewijzigd door Nighthawk213 op 04-07-2011 20:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

knip om even to the point te komen :P
@prodigy, tnx :). ik ga het proberen! :p nog 1 vraag, als ik zo'n 12v adapter koop, moet ik dan de connector die eraan zit eraf halen? aangezien op die connector ook al een + en een - zitten... maar dan soldeer ik 2 fans daarop... problem?
[/quote]

Nee hoefd niet persee wat dan wel makkelijk is,
als je bij de electronicaboer een vrouwtje haald ff inbouwen en dan is het nog modulair ook _/-\o_
Je kan hem ook afknippen onthoud dan even dat de adapter vast komt te zitten aan het apparaat.
minder mooi en niet modulair :P

Na rose e cient spin

• Nighthawk213
prodigy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:05:
Nee hoefd niet persee wat dan wel makkelijk is,
als je bij de electronicaboer een vrouwtje haald ff inbouwen en dan is het nog modulair ook _/-\o_
Je kan hem ook afknippen onthoud dan even dat de adapter vast komt te zitten aan het apparaat.
minder mooi en niet modulair :P
maarrr, aan mijn fans zitten toch geen connectoren die je daar aan kan verbinden? of zit ik nu verkeerd? O-) :P

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

nope daarvoor moet je ff solderen >.<

Na rose e cient spin

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee