Hey mede-tweakers,
Momenteel ben ik in overleg bij een (potentiele) nieuwe werkgever over het financiele plaatje. Het is een relatief groot bedrijf (~60 man) maar hebben geen pensioenregeling. Gezien mijn huidige werkgever hier al traag mee was bouw ik dat pas sinds een jaar op (ik ben 29).
Nou zijn hier al een aantal topics over aangemaakt, maar mijn oren klapperen een beetje. Het gevoel wat volgens mij ouderen bekruipt als ze een computerwinkel binnenlopen, al die termen
Ik ben hierin ook echt een complete noob
Ik heb vooralsnog (gezien het gesprek zometeen is) twee snelle vragen:
Momenteel ben ik in overleg bij een (potentiele) nieuwe werkgever over het financiele plaatje. Het is een relatief groot bedrijf (~60 man) maar hebben geen pensioenregeling. Gezien mijn huidige werkgever hier al traag mee was bouw ik dat pas sinds een jaar op (ik ben 29).
Nou zijn hier al een aantal topics over aangemaakt, maar mijn oren klapperen een beetje. Het gevoel wat volgens mij ouderen bekruipt als ze een computerwinkel binnenlopen, al die termen

Ik ben hierin ook echt een complete noob

Ik heb vooralsnog (gezien het gesprek zometeen is) twee snelle vragen:
- Ik vraag mij in ieder geval af, wat is een ballpark estimate wat ik per maand kwijt ga zijn, mocht ik het zelf regelen? Ik wil dit namelijk wel gecompenseerd zien in mijn loon.
- Is het slim zelf te regelen als je er zo weinig van afweet als ik? Zitten er dan te veel risico's aan verbonden? (dat ik in een of ander gammel spaarplan terecht kom oid zonder dat ik het zelf zie)