Toon posts:

Netgear WNDR3700 & modem problemen

Pagina: 1
Acties:

• wouterch
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Goedemiddag. (; Dit is (volgensmij) mijn eerste post op dit forum, account bestaat al wel een paar jaar maar nooit echt actief gebruikt. En meteen val ik al met de deur in huis: ik heb een probleem met mijn modem (Thomson TG712) en router (Netgear WNDR3700).

De router heb ik gekocht omdat de oude router het begeven had, en dit leek me een toekomstgerichte goede optie. Echter, na het aansluiten van de router was mijn snelheid rond de 6 Mbps, terwijl dit eerst meer dan 10 was. Ook valt om de ~10 minuten de verbinding weg (windows zegt dat de computer nog verbonden is, maar tijdelijk kunnen er geen sites e.d. worden geladen) en in games was mijn ping ontzettend hoog.

Toen maar eens geprobeerd te verbinden met de draadloze functie van mijn Thomson TG712, en dit ging al stukken beter, viel niet om de zoveel tijd uit, al geeft deze de laatste tijd ook problemen. De Netgear router heb ik niet voor niets gekocht, dus zou hem wel graag gebruiken. Binnenkort ga ik wel kabel door het huis aanleggen, maar tot die tijd moet ik toch nog op zolder draadloos verbinden, en op dit moment is dat met zulke snelheids drops zeer vervelend.

In de logs van de Netgear geeft hij soms een DoS aan, maar volgensmij is dat redelijk normaal en kan dat niet de oorzaak van mijn probleem zijn? Hij draait verder op de nieuwste firmware.

Als ik meer informatie moet geven over dit probleem doe ik dat graag, ik weet alleen niet echt wat nog meer van belang zou kunnen zijn. Alvast zeer hartelijk bedankt voor het lezen!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 09:02
wouterch schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:35:
Goedemiddag. (; Dit is (volgensmij) mijn eerste post op dit forum, account bestaat al wel een paar jaar maar nooit echt actief gebruikt. En meteen val ik al met de deur in huis: ik heb een probleem met mijn modem (Thomson TG712) en router (Netgear WNDR3700).

De router heb ik gekocht omdat de oude router het begeven had, en dit leek me een toekomstgerichte goede optie. Echter, na het aansluiten van de router was mijn snelheid rond de 6 Mbps, terwijl dit eerst meer dan 10 was. Ook valt om de ~10 minuten de verbinding weg (windows zegt dat de computer nog verbonden is, maar tijdelijk kunnen er geen sites e.d. worden geladen) en in games was mijn ping ontzettend hoog.

Toen maar eens geprobeerd te verbinden met de draadloze functie van mijn Thomson TG712, en dit ging al stukken beter, viel niet om de zoveel tijd uit, al geeft deze de laatste tijd ook problemen. De Netgear router heb ik niet voor niets gekocht, dus zou hem wel graag gebruiken. Binnenkort ga ik wel kabel door het huis aanleggen, maar tot die tijd moet ik toch nog op zolder draadloos verbinden, en op dit moment is dat met zulke snelheids drops zeer vervelend.

In de logs van de Netgear geeft hij soms een DoS aan, maar volgensmij is dat redelijk normaal en kan dat niet de oorzaak van mijn probleem zijn? Hij draait verder op de nieuwste firmware.

Als ik meer informatie moet geven over dit probleem doe ik dat graag, ik weet alleen niet echt wat nog meer van belang zou kunnen zijn. Alvast zeer hartelijk bedankt voor het lezen!
Let even op dat je de WMM optie ingeschakeld hebt. Dit maakt bij de WNDR3700 een wezenlijk verschil in de verbindingssnelheid (met WMM krijg je N, zonder krijg je G).

XBO: Michaël#3318

• wouterch
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12-2022
Ja heb ik ingeschald, N is ook aan. Het is ook niet dat het hele access point zeg maar wegvalt, maar dat gewoon opeens skype, games, teamviewer een connection lost krijgen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee