Toon posts:

Macbook Pro 13" of 15"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03 13:04

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een stage voor mijn opleiding (interactieve vormgeving).

Ze gebruiken alleen maar Mac's daar en het leek mij een goed idee om te switchen. Mijn huidige laptop is een 17" Packard bell en na 2 Windows laptops die te heet worden en zelfs na formatteren sloom blijven na een jaar ben ik ze wel erg zat.

Ik gebruik het Adobe pakket: Vooral Photoshop, Flash, Illustrator, Dreamweaver en ook af en toe After Effects.

Ik kijk graag 1080p films (AVCHD of MKV) op mijn TV (Samsung 26") en mijn huidige laptop heeft hier dus al problemen mee.

Ook zal ik af en toe een spelletje willen spelen (WoW, Diablo 3 en SW: The Old Republic als ze straks uitkomen, de rest speel ik wel op m'n Xbox)

13-inch: 2,3 GHz
2,3-GHz dual-core Intel Core i5
4 GB, 1333 MHz
320 GB, 5400 rpm1
Intel HD Graphics 3000
€ 1.080,52

15-inch: 2,0 GHz
2,0-GHz quad-core Intel Core i7
4 GB, 1333 MHz
500 GB, 5400 rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6490M met 256 MB GDDR5
€ 1.644,58

Ik maak me nogal zorgen dat de processor en grafische kaar niet genoeg gaan zijn om me de komende 2-3 jaar happy te houden of zijn deze wel goed genoeg voor dit alles?

Ik ben nu eenmaal een student en als ik bijna €600 kan besparen doe ik dit natuurlijk graag.

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-05 08:17
Als je een spelletje wilt spelen zal ik voor de 15" gaan,,, de 13" gaat het niet trekken ben ik bang.

Verder krijg je ook studenten korting (meld je eens aan op www.slim.nl)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zijn ook gewoon linkjes naar de Apple-store zelf waar je als student 12% korting kan bedingen hoor..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 15:55

Melkaz

Melkazar

Hoewel mijn Macbook 13" 2011 mij zeker goed bevalt kan ik het gamen erop wel vergeten, games draaien wel goed maar het hele systeem lijkt op te stijgen. Gelukkig heb ik hem niet gehaald voor te gamen ;)

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:16:
Zijn ook gewoon linkjes naar de Apple-store zelf waar je als student 12% korting kan bedingen hoor..
12% zelfs? Die moet ik nog tegen komen ...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:25

Prulleman

a.k.a Nilz

macs worden ook heet (i7 kan wel 100 graden worden geloof ik) Verder zou je puur voor de spelletjes de 15" moeten nemen. Daarnaast weet ik niet of je een hele dag wilt photoshoppen op een 13" 1280x800. Als je niet met een extern scherm werkt zou ik daarom ook de 15" met een high res scherm nemen (optioneel: high-resolution 1680-by-1050 glossy or antiglare display), nog een extra voordeel volgens velen, heb je gelijk anti glare.

Strava

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
TheAshcat schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:46:
[...]

12% zelfs? Die moet ik nog tegen komen ...
TU Delft studenten krijgen bijv. 12%. *snip*

Als je spelletjes wilt spelen zou ik voor de 15 inch gaan.

[Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 29-06-2011 16:13]

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05 18:34
Met photoshop, dreamweaver en after effects zou ik voor de 15 inch gaan.

Heb zelfs de 15 inch top model (2011) en daar draait alles prima op, mocht je geld over hebben stop er dan zeker een SSD in, want een HDD is een hele grote bottleneck.

Temperaturen onder zware belasting/gamen kunnen rond de 100 graden komen, heb zelf al een keer 2 cores op 100 graden gehad.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Geld heb ik zoiezo niet over en deze laptop gaat m'n laatste savings ook wel opmaken.

Als ik een SSD kies is dat dan ipv de normale HDD of erbij?

€140,- euro voor een iets hogere resolutie en ontspiegeld glas vind ik trouwens toch wel erg veel...

Edit: Nog even een ander vraagje, mijn stage begint pas in september, kan ik een nieuwe versie verwachten van de MBP rond die tijd of wordt dat pas volgend jaar? (aka: is het nu 'veilig')

[Voor 27% gewijzigd door TheAshcat op 30-06-2011 11:52]

Anoniem: 409458

TheAshcat schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:32:
Edit: Nog even een ander vraagje, mijn stage begint pas in september, kan ik een nieuwe versie verwachten van de MBP rond die tijd of wordt dat pas volgend jaar? (aka: is het nu 'veilig')
Volgens de MacRumors Buyersguide is het nu wel redelijk veilig. De laatste update was op 24 februari, 126 dagen geleden, terwijl het gemiddelde op 215 dagen ligt (de laatste jaren ligt dit trouwens rond de 300 dagen).

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Ja, nu is het veilig. Maar of dat in september nog van toepassing is? Als je voor je studie toch pas in september nodig hebt en je twijfelt, gewoon nog even wachten?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:25

Prulleman

a.k.a Nilz

TheAshcat schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:32:
Geld heb ik zoiezo niet over en deze laptop gaat m'n laatste savings ook wel opmaken.

Als ik een SSD kies is dat dan ipv de normale HDD of erbij?

€140,- euro voor een iets hogere resolutie en ontspiegeld glas vind ik trouwens toch wel erg veel...

- SSD is in plaats van, als je het zelf doet kan je kiezen om de dvd speler eruit te halen.
- of je het die 140 euro waard vind is natuurijk helemaal aan jezelf, maar zoals ik al eerder aangaf als je de hele dag gaat photoshoppen zonder extern scherm zijn die pixels erg prettig.

Verder als je denkt dat je er nu plezier van hebt moet je nu kopen, als je em toch noch niet echt gaat gebruiken en eigenlijk nog geen geld hebt, en straks wel high res en SSD kan nemen... dan zou ik wachten

Strava

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee