Toon posts:

Hyperlink naar bestanden, maar...

Pagina: 1
Acties:

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10-2022
Beste Tweakers,

In word kun je hyperlinks maken en hier ben ik mee bekend.
Maar....
Ik heb een groot bestand wat vaak naar of een foto of zelfs een map linkt.
Op mijn pc werkt dit natuurlijk prima, maar ik wil alles inpakken en mailen.
Als de ontvanger het krijgt en uitpakt wil ik dat de hyperlinks bij hem ook nog werken.
als ik \link doe dan maakt word er automatisch c:/link van....

Weet iemand hoe dit moet?

bvd,

Klaas

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
Relatieve links gebruiken. Geen absolute.

Abort, Retry, Quake ???

• klaaspyro
aZuL2001 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:36:
Relatieve links gebruiken. Geen absolute.
en hoe werkt dit?

gewoon link.png werkt niet omdat word daar automatisch file:\\c:/link.png van maakt.

[Voor 20% gewijzigd door klaaspyro op 29-06-2011 10:40]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dan moet je het pad van de link aanpassen:

Als je document bijvoorbeeld in de map documenten staat, en je plaatje in de map images in die map dan wordt de link:

.\images\plaatje.jpg

zit het plaatje echter in een map die samen met de map documenten in een andere map staat; dan wordt het dit:

..\images\plaatje.jpg

volgens mij heb ik de slashes wel goed, twijfelde even, zit zelf op ubuntu. :+

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• klaaspyro
nu worden het internet adressen :(...

• aZuL2001
Wat MaximusTG schrijft dus.

Je index (ook al is dat een word document) / startpunt is ergens in een map.

c:\documents and settings\klaas\pyro\klant\project36

Daarin staat je word document. startpunt.doc Volledige / absolute pad:
c:\documents and settings\klaas\pyro\klant\project36\startpunt.doc

Afbeeldingen die bij dat project en document horen staan bijv in
c:\documents and settings\klaas\pyro\klant\project36\foto

In het document kun je de absolute link plaatsen naar
c:\documents and settings\klaas\pyro\klant\project36\foto\schets.jpg.
Dat werkt, maar alleen voor jou, of je klant moet het exacte pad ook op zijn machine hebben.

Makkelijker is het om te linken naar
\foto\schets.jpg. (puntje vooraf weet ik niet zeker, kwestie van testen)

Dan maakt het ook niet uit als de klant het op zijn d schijf neerzet.
Wel zowel het word document als de folder en gelinkte files mee inpakken en geven ;)

En anders heb je de juiste namen om in combinatie met je word versie er op te google-en ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

of je drukt op F1 :)
Hyperlinkbasis opgeven

Gebruik deze procedure om een hyperlinkbasis op te geven voor alle hyperlinks in een document, bijvoorbeeld als u een document maakt voor het intranet van uw bedrijf en alle koppelingen naar dezelfde hoofdlocatie gaan.

Open het document waarvoor u een hyperlinkbasis wilt instellen.
Klik op Eigenschappen in het menu Bestand en vervolgens op het tabblad Samenvatting.
Typ in het vak Hyperlinkbasis het pad dat u wilt gebruiken voor alle hyperlinks die u in dit document maakt.

Opmerking U kunt de hyperlinkbasis overschrijven door het volledige adres van de hyperlink in het dialoogvenster Hyperlink invoegen te typen.

[Voor 38% gewijzigd door Lustucru op 29-06-2011 10:59]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• aZuL2001
Maar werkt dat nog als die basis niet bij de ontvanger bestaat ?

Abort, Retry, Quake ???

• klaaspyro
Ik flip hem hier volledig.
Op een of ander manier maakt het programma nu telkens webadressen.
Ik heb nu zelfs niet meer werkend bij mijzelf :(...

• klaaspyro
Lol, ik schaam mij dood.
Het was al werkend de hele tijd, echter had ik een ê in de link waardoor het niet werkte en een [spatie] in die hyperlink waardoor het niet werkte!

Toch super bedankt voor de snelle hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee