Toon posts:

Canon S10/S20 goede keus.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan een digitale camera maar weet er eigenlijk helemaal niets van.
De Canon S10 of de S20 leek mij wel wat maar wat is nu eigelijk het verschil en is dit wel een goeie en wat is er nog meer tussen Fl 1300,- en Fl 1900,- De Camera wordt hoofdzakelijk gebruikt voor vakantie kiekjes.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Mijn ouders hebben de Canon S10 en is erg goed. Voor vakantie kan je beter nog een extra 32 MB kaartje kopen. Ik had iets van 200 foto's in custom mode (800x600) op twee flashkaarten (32+8). De S20 is 3.3 Megapixel en de S10 2.1 Megapixel. De S10 heeft dus een max resolutie van 1600x1200 en de S20 iets in de 2000+. Oordeel dus zelf: ga je alleen maar wat familiefoto's oid maken kies dan de S10. Voor Hi-res natuurfoto's kan je beter de S20 nemen. Check ook http://www.megapixel.net (weet niet of die het nog doet)

edit:
Link gefixt

Verwijderd

ja ik heb dusook belang bij digitale camera maar ja ( ben nog een studentje )dus heb nie al te veel geld
iemand die me iets kan aanraden?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 11:01 schreef stencaat het volgende:
Ik zit te denken aan een digitale camera maar weet er eigenlijk helemaal niets van.
De Canon S10 of de S20 leek mij wel wat maar wat is nu eigelijk het verschil en is dit wel een goeie en wat is er nog meer tussen Fl 1300,- en Fl 1900,- De Camera wordt hoofdzakelijk gebruikt voor vakantie kiekjes.
Belangrijkste verschil tussen die 2 camera's is de resolutie.... de S10 is een 2.1 Megapixel, de S20 is een 3.3 Megapixel.
Ik heb foto's van beide toestellen gezien.
Als je foto's wilt afdrukken is die S10 al goed zat (in mijn ogen); ZELFS op A4 formaat heb je dan nog mooie foto's.
Nog een ander klein verschilletje... de S10 wordt met een 8MB kaartje geleverd, de S20 met een 16MB kaartje...
owja... en de kleur.... de S10 is zilver-grijs, de S20 is goud/zilver-grijs

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 18:39 schreef shithead het volgende:
ja ik heb dusook belang bij digitale camera maar ja ( ben nog een studentje )dus heb nie al te veel geld
iemand die me iets kan aanraden?
kijk eens op dpreview
daar kan je je wensen mbt een digitale camera opgeven.... ook prijs...
Er rollen dan de meest geschikte camera's voor jou uit....