Ik zit te zoeken naar hoe ik in Windows 7 mijn default playback device kan wisselen.
Dus, mijn vraag: waar zit de shortkey voor de playback device te wisselen in windows?, sans ACPI / 3rd party plugins.
Mijn situatie:pricewatch: Asus P5E Deluxe met op op de achterkant een aantal audiopoorten die worden gebruikt door m'n pricewatch: Roccat Kave. Op de videokaart, een pricewatch: MSI R6870 HAWK heb ik 2 beeldschermpjes aangesloten, 1 via DVI en de ander via HDMI, dus natuurlijk geluid. Voor de nieuwsgierige aagjes, een foto: probleemMijn playback devices zijn dus de Roccat Kave en m'n HDMI-output. en in windows bij Hardware and Sound kan ik deze netjes vinden en switchen door elk respectievelijk als default device in te stellen. Dit werkt ook behoorlijk goed, kijk maar naar de duim omhoog: Nu is het vooral vervelend om telkens dezelfde handeling te verrichten door hééééééélemaal naar control panel te gaan, hardware and sound aan te klikken, en dan weer op sound te klikken. (of natuurlijk trayicon > playback devices). Dat put mij gewoon fysiek uit. Aangezien Microsoft voor heel veel dingen leuke [Windows Key] + [key] heeft, (met name [Windows Key] + [P] heeft mij veel moeite bespaard), zat ik te zoeken waar de shortkey was voor playback devices te toggelen. Helaas heb ik tot nu toe deze shortkey niet gevonden. ![]() ZoektochtWel heb ik een leuk powershell script gevonden die dit ongeveer zou kunnen (ben nog bezig met het op Windows 7 werkend te krijgen, ben geen held in PS). Maar zoiets is het uiterste wat ik wil qua applicaties, dingen als Soundswitch, STADS, QSS, andere zut of zelfs een macro op m'n G15 is niet wat ik zoek. Windows heeft naar alle waarschijnlijkheid dit al in zich, alleen ik kan het niet vinden. Ook is een extern apparaat niet echt hoopvol, aangezien ik hier met HDMI en 3.5" plugjes zit. |
Dus, mijn vraag: waar zit de shortkey voor de playback device te wisselen in windows?, sans ACPI / 3rd party plugins.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.