Toon posts:

WD 2TB Windows start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04 18:22
Goede avond alle.
Momenteel heb ik van een vriend van mijn 2 TB WD overgekocht.
Wanneer ik de 2TB SATA aansluit start mijn windows gewoon niet op.
Hij blijft hangen bij de windows logo.
Hij wordt tijdens het booten wel gewoon gelezen, maar staat niet aangewezen als een naam.
In de BIOS staat die wel aangewezen als naam.
Heb ook al verschillende kabels geprobeerd, maar daar ligt het ook niet aan.
Zelf heb ik niet veel ervaring ermee.
Iemand nog een oplossing hoe ik mijn 2TB kan laten werken?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wordt de schijf wel herkend in de BIOS?

• Krishh
Ja. In de BIOS wordt die ook gewoon herkend. Als ik hem later aansluit wanneer windows is opgestart wordt die ook gewoon in apparaatbeheer herkend.

[Voor 16% gewijzigd door Krishh op 28-06-2011 22:48]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Is het een Advanced Format schijf? (moet haast wel)

• Krishh
Zou het echt niet weten...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wat zegt schijbeheer over de schijf?

*Rechtsklik op deze computer, beheren*

[Voor 36% gewijzigd door jeroen3 op 28-06-2011 22:51]

• Krishh
Toen ik Windows had opgestart en SATA kabel had aangesloten, gaf die aan dat hij apparaat aan het installeren was. Toen zag schijfbeheer de schijf. Maar wanneer ik nu schijfbeheer open staat er van dat hij schijfconfiguratiegegevens aan het lezen is. Heb de computer een paar x opnieuw opgestart met de schijf aangesloten. Maar tot nu toe niet gelukt.

• Krishh
Hij leest nou wel gelukkig de schijf. Alleen zit nou met het probleem dat ik hem niet actief kan maken en een letter toewijzen. Hij geeft steeds het volgende aan.
"De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave via de taak Vernieuwen. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u de console Schijfbeheer te sluiten en vervolgens Schijfbeheer (of de computer) opnieuw te starten."

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Je kan niet booten van een 2 Tb schijf als deze MBR is ingedeeld.
Het is alleen mogelijk als je een GPT gepartitioneerde schijf hebt.
Een BIOS gebaseerd moederbord kan alleen van MBR schijven starten.
Voor GPT heb je een EFI gebaseerd moederbord nodig.

Bron:
MSDN: Windows and GPT FAQ

Intel i7 7700K/Asus Strix Z270G Gaming/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 4x8192MB DDR4-2400/Samsung 960 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Krishh
Het is me al gelukt.
Wat bedoel je met booten? Waar de Windows op staat?
Want die staat gewoon op me 500GB.
Maar ik heb hem even aangemaakt met EASUS Partition.
Daarmee is het makkelijk gegaan!:)

• Krishh
Nou is de hdd netjes aangesloten.
Maar hij knalt gewoon elke x uit Windows.
Als ik iets kopieer loopt het helemaal vast.
En als ik hem dan annuleer dan is de hdd uit windows verdwenen.
Iemand enig idee?
Moet ik partitie's maken oid..

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:43

BrammT

The one and only!

http://www.hdtune.com/

Test anders eens of die schijf nog wel goed is. ;)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• Krishh
Dank je! Ben hem nou momenteel aan het testen.
Zo ziet het in ieder geval eruit in Schijfbeheer.
http://imageshack.us/f/849/naamloosy.png/

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
ValHallen schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:01:
Je kan niet booten van een 2 Tb schijf als deze MBR is ingedeeld.
Het is alleen mogelijk als je een GPT gepartitioneerde schijf hebt.
Een BIOS gebaseerd moederbord kan alleen van MBR schijven starten.
Voor GPT heb je een EFI gebaseerd moederbord nodig.

Bron:
MSDN: Windows and GPT FAQ
Pardon?? Of jij hebt geen verstand van MBR en GPT of je zegt maar wat.
Van een 2TB schijf kan je prima booten, GPT is pas nodig voor volumes boven de 2TB. Of het verstandig is om een 2TB schijf als bootschijf te gebruiken, dat is wat anders. Persoonlijk zou ik daarvoor een schijf nemen van maximaal 500GB, maar dat terzijde.
Wel is het verstandig om, als je een 2TB schijf als bootschijf gebruikt, om er partities op te maken. 100GB voor het OS en de rest kan je vrij indelen. De rest kan je ook eventueel na installatie van Windows indelen, dat hoeft niet tijdens de installatie. Jouw verhaal komt pas om de hoek kijken bij schijven groter dan 2TB, aangezien je dan pas gebruik hoeft te maken van GPT.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:54

itsalwaysme

Graast voor DB

Lees ik er overheen of is er nog niet geroepen dat waarschijnlijk de start-up volgorde in het bios niet klopt als de 2TB schijf aangesloten is.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Krishh
Wat bedoel je?
In de BIOS wordt de schijf ook gewoon herkend.
1e waarvan die boot is CD/DVD
2eHITACHI schijf.

Dit is de resultaat van hdtune

http://imageshack.us/f/850/naamloosah.png/

Nou nog even de error scan doen.
Edit:

Hij geeft al 2 rode blokjes aan.
Error

http://imageshack.us/f/59/naamloosenu.png/

[Voor 32% gewijzigd door Krishh op 29-06-2011 14:25]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:54

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik bedoel dat ik niet goed lees, laat dus maar. Je Windows begint wel met starten, alleen gaat niet verder.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Krishh
In het begin ging hij niet verder met starten.
Maar nou komt hij er met de harde schijf er wel doorheen.
Maar heb het met HD Tune getest.
En heb op het moment 2 rode blokjes.
Dus een teken van Error.

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Rode blokjes in HDTune zijn inderdaad geen goed teken. Mocht je er teveel krijgen, vraag dan RMA aan en stuur de schijf terug.

• Krishh
Hij gaf er twee aan. Denken jullie misschien, dat het tevens ook het probleem is?

Anoniem: 15758

Post de SMART-informatie eens, die kun je vinden in HDTune Health tab. Maak het venster groot genoeg zodat alle gegevens erop staan.

Als het klopt wat ik vermoed, namelijk dat je Current Pending Sector niet 0 is, dan heb je actieve bad sectors die je moet fixen. Dat kan met commerciële software zoals Spinrite of je kunt de sectoren zero-writen. Dat laatste gaat echter wel gepaard met dataverlies.

• Krishh
Heb er voorlopig niks op staan.
Waar kan ik het precies zien bij HD Tune?
Ik heb het even met Diskcheckup gedaan
http://imageshack.us/newu...=Imageshack_Landing_pops2
Hier staat het in.
Maar voor het geval dat ik een RMA moet aanmaken.
ZIjn er ook zo kosten aan verbonden? Iemand die het misschien weet.

Je link werkt niet. HDtune Health tab kun je de SMART gegevens zien.

Als je geen gegevens erop hebt staan kun je onder Windows 7 een lange format uitvoeren dan is je probleem ook opgelost. Ik zou echter eerst de SMART informatie opvragen die veranderen namelijk door de format/zero-write. RMA is dus strict genomen niet nodig.

• Krishh
Een lange format?
Denk je dat het de probleem oplost?
http://imageshack.us/photo/my-images/848/naamlooscv.png/
Hier is de afbeelding.
Weer even snel upgeload.

En hoe voer ik zo een lang format uit?

37 actieve bad sectors, ook heb je extreem veel seek errors.

Je kunt de bad sectors laten verdwijnen door in windows 7 een lange format uit te voeren. Dat doe je in Disk Management / Schijfbeheer (uitvoeren: diskmgmt.msc).

Echter, vanwege de seek errors zou ik de schijf laten omruilen met RMA; dat is geen goede indicatie en veel ernstiger dan current pending sectors die je wel kunt repareren.

• Krishh
Ik laat het gewoon mooi zo zitten.
En terug opsturen naar Western Digital, al hoewel ik hier vrij weinig ervaring ermee heb.
Iemand enig idee hoe het moet?
Zit ik hier in ieder geval goed?
http://websupport.wdc.com....asp?custtype=end&lang=en

Want is een Seek error eigenlijk erg dan?
Want als ik gewoon de schijf goed kan gebruiken, dus gewoon bestanden erop te zetten is het voor mijn goed.

En over dat formatteren in Schijfbeheer, is dat gewoon op de schijf, en dan rechtermuisknop formatteren?
Want dat heb ik namelijk in de middag al een paar keer geprobeerd.

Ik zou de schijf zeker omruilen. Die bad sectors kun je nog repareren en de schijf dan wel gebruiken, maar die seek errors is geen goed teken en duidt op een mechanisch defect. Dat betekent dat je hardeschijf een verhoogde kans heeft om spontaan de geest te geven; dit zijn redenen om de schijf om te ruilen zodat je een mooie nieuwe schijf krijgt.

Seeken wil zeggen dat de hardeschijf de juiste plek zoekt op de platters waarop je data staat; hij moet dus regelmatig opnieuw seeken om de juiste sector te vinden. Dit gebeurt zoveel dat je SMART data in feite een imminent failure aangeeft alleen al vanwege de seek errors. Dit zou niet mogen en je bent veel beter af door nu je schijf om te laten ruilen voor een mooie nieuwe. Ik dacht dat WD ook een advanced RMA had waarbij je direct een nieuwe schijf krijgt als je je credit card nummer geeft; mocht blijken dat de schijf niet stuk is dan wordt er geld van je CC gehaald en anders niet.

• Krishh
OKe bedankt.
Het is vooral met name zwaar irritant als ik bestanden van 600 mb kopieer.
Dan slaat die gewoon vast.

• Mediah
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 11:35
Anoniem: 15758 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:19:
Ik zou de schijf zeker omruilen. Die bad sectors kun je nog repareren en de schijf dan wel gebruiken, maar die seek errors is geen goed teken en duidt op een mechanisch defect. Dat betekent dat je hardeschijf een verhoogde kans heeft om spontaan de geest te geven; dit zijn redenen om de schijf om te ruilen zodat je een mooie nieuwe schijf krijgt.

Seeken wil zeggen dat de hardeschijf de juiste plek zoekt op de platters waarop je data staat; hij moet dus regelmatig opnieuw seeken om de juiste sector te vinden. Dit gebeurt zoveel dat je SMART data in feite een imminent failure aangeeft alleen al vanwege de seek errors. Dit zou niet mogen en je bent veel beter af door nu je schijf om te laten ruilen voor een mooie nieuwe. Ik dacht dat WD ook een advanced RMA had waarbij je direct een nieuwe schijf krijgt als je je credit card nummer geeft; mocht blijken dat de schijf niet stuk is dan wordt er geld van je CC gehaald en anders niet.
Ja klopt heb het net even nagelezen.
Krishh, we doen dat wel op deze manier dan heb je straks snel een nieuwe schijf. Natuurlijk zal ik em eerst even thuis opnieuw testen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee