Toon posts:

Router "ZTE H220N" port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Winkelwagentje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44
Hallo allemaal.

Ik zit al een tijdje met een probleem, ik heb meerdere telefoontjes gepleegd en op forums gepost maar heb nog niet het juiste resultaat weten te krijgen. Ik heb Internet en interactieve televisie van KPN sinds 2 maanden. Omdat ik overgestapt ben moest er het een en ander omgegooid worden waardoor ik nu problemen heb om een bepaalde applicatie te draaien vanwege firewall problemen. Ik had voorheen netjes mijn Linksys router geconfigureerd maar die is in deze situatie compleet nutteloos.

Het probleem is als volgt. Om de applicatie te draaien moet ik port 32500 openen om toegang te krijgen tot de server. Op deze screenshot is te zien welke stappen ik heb ondernomen om de port te forwarden. Echter wanneer ik controleer of de port open is op www.canyouseeme.org en http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ wordt er dus niet aangegeven dat hij open is. Ik draai Windows 7 met een COMODO firewall. Ik heb deze compleet uitgezet en ook de ingebouwde Windows 7 firewall heb ik uitgeschakeld zoals hier te zien is maar ik kreeg alsnog te zien dat de port niet open was. Ook heb ik op een andere computer (Windows XP Pro 64-bit) gecontroleerd of het daar wel lukte maar hier heb ik ook geen positief resultaat weten te boeken. Toen had ik zoiets van ik enable dan maar uPnP en ik heb zelfs DMZ geactiveerd en het IP adres ingevoerd van het lokale netwerk (192.168.2.2) van deze computer maar ook dit werkte allemaal niet. Ik heb er veel moeite en tijd ingestopt maar het lukt me niet om het probleem te vinden waar het mis gaat. Hopelijk kan ik met behulp van jullie kennis het probleem oplossen.

Groetjes,
Winkelwagentje

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Staat de applicatie wel in je lijst met open connecties op je pc (192.168.2.2). Kan je controleren met TCPView of met "netstat -aon" in een Start->Uitvoeren->"cmd" uit te voeren. Dan op zoek gaan naar "Listening" en "0.0.0.0:32500".

Als dat er is, kan met met nmap vanaf die XP pc een snelle scan doen: "nmap 192.168.2.2 -p 32500". Als dat beide positief is, _zou_ het moeten werken..?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Winkelwagentje
Goede avond!

Ten eerste hartelijk dank voor de snelle reactie en behulpzaamheid. Ik heb netstat -aon in dos ingevoerd en ik heb even rond gekeken naar het gene waar jij naar refereerde. Ik heb het lijstje 2 keer doorgenomen en heb nergens een port 32500 kunnen vinden. Hier is de desbetreffende lijst http://i54.tinypic.com/28bbkfm.jpg

Als ik naar de applicatie toe gaat en een verbinding wil maken staat er authenticating waar vervolgens een could not authenticate (timeout) error verschijnt.

Ik heb even Zenmap geopend en die zegt het volgende:

nmap -p 32500 192.138.2.2

Starting Nmap 5.51 ( http://nmap.org ) at 2011-06-28 23:24 W. Europe Daylight Time

Note: Host seems down. If it is really up, but blocking our ping probes, try -Pn

Nmap done: 1 IP address (0 hosts up) scanned in 3.34 seconds

Groetjes,
Winkelwagentje

[Voor 23% gewijzigd door Winkelwagentje op 28-06-2011 23:26]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Weet je zeker dat je de goede portnummer hebt? Je kan het ook opzoeken door je applicatie te starten, daarna Task Manager te openen, naar het tabblad [Processes] gaan en het PID opzoeken van je applicatie. Dit nummer even traceren in de lijst van "netstat -aon | findstr $PID" en je weet het correcte nummer.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winkelwagentje
Beste webfreakz,

Als ik het programma op start en naar Processes toe gaat zie ik dat het om Lobby.exe 32 bit (4,612K) gaat. Bij services kan ik nergens lobby of de naam van de desbetreffende applicatie vinden. Echter heb ik wel een bericht gaat van de Developers en deze gaven aan dat het inderdaad om port 32500 gaat maar misschien vergissen hun zich. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende ingelicht!

Groetjes,
Winkelwagentje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nou even van Lobby.exe het PID opzoeken in je Task Manager, en die even zoeken bij die Netstat lijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Niet om heel vervelend te zijn maar je hebt in je screenshot een UDP poort geforward om vervolgens aan de gang te gaan om te kijken of de applicatie wel luistert op een TCP poort. Misschien eerst even navraag doen bij de ontwikkelaars waarom het precies gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winkelwagentje
@ webfreakz.nl
De enige plek waar ik PID's kan zien in mijn Task Manager is bij "Services" en hier kan ik nergens Lobby.exe of de naam van de applicatie zien. Ik kan alleen bij "Processes" Lobby.exe zien maar hier is niets te vinden over een PID. Ook niet als ik rechter muisknop klik en welke optie ik dan ook kies.

Off topic: Ik zag dat je Children of Bodom leuk vond, misschien is Kalmah en Gates of Ishtar iets voor je.

@Craven
Ik heb inderdaad een UDP poort geforward omdat het bedrijf zei dat ik deze open moest hebben om een connectie te maken naar hun. Verder heb ik eerlijk gezegd niet zoveel kennis wat betreft het TCP of UDP gedeelte. Ik weet dat het 2 verschillende protocollen zijn maar verder weet ik er eigenlijk niets over.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee