Toon posts:

Linksys router verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn router, de linksys WRT120N. Ik ben onlangs verhuist naar een tijdelijke woning, ander internetabonnement genomen van UPC 25MB, en een laptop aangeschaft.

Als ik normaal wil internetten, mail, dumpert, Youtube enz. dan is er geen probleem. Zodra ik utorrent aanzet wordt de draadloze verbinding regelmatig verbroken.
Ik heb inmiddels de laptop via een kabel aan het UPC modem geprobeerd en dat geeft geen probleem. UPC schommelt wel maar dat schijnt standaard te zijn. Als ik een kabel in de router stop gaat het ook goed. Zodra ik weer draadloos ga is het binnen een paar minuten afgelopen. Soms haalt hij 2.2MB download zonder problemen, soms klapt hij er uit als hij op 200 kb/s zit. De inlogcodes van de linksys ben ik helaas kwijt en hij wil niet normaal resetten. Ik heb inmiddels de resetknop 30 seconden vastgehouden, 60 seconden, 90 seconden maar helaas geen reset. Ik kan dus niet in het modem komen.

Hieronder de configuratie waar ik mee werk:

UPC abonnement: Bellen, TV en internet 25MB
Router draadloos: Linksys WRT120N
UPC modem: Cisco EPC 3212
Laptop : Asus K52F
Utorrent 2.2.1

Heeft er iemand een idee hoe ik normaal kan gaan downloaden met deze configuratie?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker weten dat je de juiste reset to factory defaults uitgevoerd hebt? Dat zou gewoon moeten werken namelijk :)

Draadloos een hoop connecties maken wil nogal eens problemen opleveren, al zou dat niet meteen structureel moeten zijn.
Als je eenmaal in de router bent, probeer eens wat het doet als je de servers van OpenDNS pakt ipv die van UPC. Heb ik al meerdere keren wonderen uit zien halen, zeker met torents :)

Mocht dat niet lukken, kun je ook nog altijd een firmwaren update overwegen. Van de WRT160n v2 is bekend dat die brakke firmware en DNS problemen heeft; of dat voor jouw router ook geld weet ik niet, maar het is allicht een optie :)

Edit: volgens mij is default username/pass root/admin :)

[Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 28-06-2011 21:12]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 14:56
username leeg laten en wachtwoord "admin", wat ook in de handleiding staat die je o.a. bij de fabrikant kan downloaden. Daar staat ook waar je op moet letten tijdens zo'n reset qua lampjes en zoals het 30 seconden van spanning ontdoen bij bepaalde modellen (al hoeft dat bij jouw type denk ik niet).

Verder kan je inderdaad andere firmware overwegen. Schijnbaar kan je op de wrt120n geen 3rd-party firmware zoals dd-wrt draaien: da's wel jammer.. Ben niet zo'n fan van de standaard linksys firmwares i.s.m. torrents/p2p/gaming, al is dat misschien intussen veranderd (na een quick peek via Google lijkt het nog steeds een issue te zijn). Mocht je er genoeg van hebben, dan zou je daar rekening mee kunnen houden bij nieuwe aanschaf.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Ik ben nu zover dat ik de firmware kan flashen door de router te resetten met 30 sec knop ingedrukt houden, 30 sec knop in en router uit en 30 sec knop in en router weer aan.
Ik kom dan in een firmware recovery scherm waar in de firmware kan flashen en de router kan resetten. Zo te zien had ik al de laatste firmware, maar toch maar geflashed. Router gereset en weer naar pagina 192.168.0.1 en kom dan terecht bij een gebruikersnaam/wachtwoord scherm. Hij reageert niet op leeg/admin, admin/admin, root/admin. Het lijkt er dus op dat de gebruikersnaam/wachtwoord niet wordt gereset.
Hij doet sowieso niet wat er in de gebruiksaanwijzing staat. 30 seconden reset werkt niet, inloggen op http://192.168.1.1/ doet het ook niet.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 22:01

donny007

Try the Nether!

192.168.1.1 is de standaardconfiguratie van Linksysrouters, de configuratie is niet gereset als je verbinding kunt blijven maken met 192.168.0.1. Ik heb vergelijkbare problemen gehad met een WRT320N, ieder uur moest dat ding gereboot worden omdat hij het aantal verbindingen niet aankon, nadat ik er DDWRT op gezet had draaide het apparaat 100 dagen non-stop zonder problemen, inmiddels is hij vervangen door de Netgear WNDR3700 (aanrader voor de fanatieke downloadert).

Heb je de resetprocedure helemaal volgens het boekje uitgevoerd, knipperen de lampjes op tijd?

EDIT: http://homecommunity.cisc...tory-defaults/td-p/291154

Hier heeft iemand een vergelijkbaar probleem, de oplossing staat in de tweede post.

EDIT2: Toch niet:
Lots of nice information here, but it's all predicated on one thing... that the reset button on the back of the unit actually DOES something. As the original poster noted, pushing the reset button on a WRT120N doesn't do jack-squat. You can push that button in for the next 24 hours and the unit continues humming along in whatever mode it had been previously set to. So once you've changed some settings, you're NEVER GETTING BACK TO FACTORY DEFAULTS unless you can set them manually.

Model: WRT120N
Bugje in de firmware, je enige hoop is de serial-console, waarmee je via TFTP nieuwe firmware kunt laden (iets met solderen, openschroeven, rare stekkertjes en terminals).
What firmware version are you using? The reset button problem was supposedly fixed in version 1.0.02
Dit kun je nog proberen:
Solution
Powered the router up while holding the reset button.
After 30 sec the router comes up into the boot loader.
It is then possible to connect to the boot loader using http://192.168.1.1/
The boot loader allows the firmware to be upgraded.
Get firmware 1.0.04 from the cisco site and upgrade.
Power cycle the router and allow to come up.
When it is fully up, press and hold the reset button for 5 sec only (as described in the user manual)
The leds flash.
Power cycle the device and the router is now reset.

[Voor 64% gewijzigd door donny007 op 29-06-2011 12:54]

/dev/null

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb vannacht in utorrent het aantal verbindingen omlaag gebracht en sindsdien is het niet meer uitgevallen. Het irriteert mij alleen dat ik de router niet terug kan zetten naar de fabrieksinstelling, ik ga de laatste optie eens proberen vanavond. Mocht dat niet werken, dan is hij toe aan vervanging. Ik laat horen wat eruit komt, hij doet het iig nu al beter (hij doet het :) ), nu eens kijken of ik hem kan resetten.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee