Toon posts:

Tv kopen - welke tv past bij mij?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 412893

Topicstarter
Hallo,

Ik ga na de zomer op kamers en ik heb eigenlijk nog een tv nodig. Er zijn alleen zoveel specificaties, dat ik door de HD's, Hz'en en DVB's de tv's niet meer zie. Ik ben eigenlijk opzoek naar een 32 Inch (81 cm) tv van rond de 350 euro (echte max is 400, maar liever wat minder natuurlijk). Ik ben misschien van plan om in de toekomst digitale/HD tv te kijken (UPC), maar dat is nog niet zeker. Het zal ook erg handig zijn als ik hem op mijn pc kan aansluiten (met een beetje goede kwaliteit).

Misschien wat handige info:
-Ik game niet op de Tv
-Ik kijk films (vooral actie, snelle beelden)
-Er is een UPC abonnement, en als ik het goed heb is er daarbij geen verschil tussen Full HD en HD-ready.

Zou dus fijn zijn als jullie me een beetje kunnen helpen, eventueel met alternatieven. Ik heb een paar tv's hier en het zal fijn zijn als jullie je mening erover geven :)

Samsung LE32D400. Zaterdag bij de Mediamarkt hier voor 299 Euro. Specificaties: http://www.beslist.nl/ele...aSe/Samsung_LE32D400.html
Dan zijn mijn vragen eigenlijk: is 50 Hz wel genoeg (volgens mij gaat het wel niet echt veel hoger in deze prijsklasse)? Is 1 HDMI aansluiting niet te weinig (waar gebruik je ze precies voor, digitaal tv, dvd speler, gameconsole, dat soort dingen toch? Heb wel geen dvd speler/gameconsole nodig daar. Maar is eentje niet te weinig als ik misschien HD/Digitale Tv wil gaan kijken?) Geen DVB-C (toch vereist als je digitaal of HD wilt kijken?).

Had ook nog een andere gevonden (Samsung LE32C530). Die kwam via de consumentengids er heel goed uit (goede beeldkwaliteit, hoogste gemiddelde cijfer voor tv's onder de 400 euro). Heeft meerdere HDMI aansluitingen. Schijnt goed te werken op een pc. Full HD. Wel al die DVB dingen. Kost 369 euro ongeveer op deze site http://www.bestekeus.nl/p...85886-ref-kieskeurig.html

Samsung LE32D550 ( http://www.plattetvdiscounter.nl/product/samsung-le32d550/ )

Maarja, ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Het probleem is eigenlijk gewoon dat ik niet zeker weet waarvoor ik kijk. Ik zie een hoop cijfertjes en tekst, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe belangrijk het allemaal is. Ook kan ik niet alle producten bij mij in de buurt krijgen, en het is voor mij onmogelijk om bij elke winkel langs te gaan om naar de tv te gaan kijken. Het zou handig zijn als ik van te voren al een goede selectie heb, zodat ik niet voor niks bij bepaalde zaken langs ga.

Alvast bedankt als je dit allemaal gelezen hebt, zal fijn zijn als jullie je mening kunnen geven over deze tv's en eventuele (graag!) aanbevelingen. Omdat ik normaal nooit in de tv wereld zit, heb ik geen idee wat er allemaal op de markt is.

Piet

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
Ik zou in het segment/budget en formaat waar jij in zit me niet al te druk maken over specificaties. Zou gewoon een paar TV's die er leuk uitzien, zoek een goede aanbieding en kopen die hap.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 10:00
Ik heb zelf een Samsung LE32C530 en ik ben er erg tevreden mee, erg goede beeldkwaliteit en helemaal geen last van input lag of ghosting.
Weet alleen wel dat Samsung verschillende panelen gebruikt voor deze TV, en sommige panelen kunnen wat beter zijn dan andere, ik heb zelf een PVA paneel van Samsung zelf met een erg diep zwart.

Hier een mooie review over de TV die mij liet besluiten hem te kopen. :)

Anoniem: 412893

Topicstarter
Bedankt voor de reactie Redblazer, inderdaad een mooie review :) Aan die panelen waag ik me maar niet, geen idee wat 't allemaal is :P

Kan hem alleen in de assortimenten van de winkels bijna nergens vinden, alleen een paar internetwinkels hebben hem. Is het een ouder type of zo?

Als er trouwens nog suggesties zijn voor andere tv's of reacties op die die ik genoemd heb, alles is welkom :)

Een heel ander vraagje eigenlijk, niet echt van toepassing op mijn originele vraag maar zou het graag willen weten. Wanneer wordt het analoge signaal te slecht voor een tv (bij een bepaalde grootte/aantal pixels ofzo? ).

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
Een tijdje geleden heb ik me een 32" Philips gehaald in de mediamarkt ook voor € 299 en ik ben er tevreden mee. Ga gewoon binnen in de mediamarkt en kijk of de beeldkwaliteit van die Samsung jou aan staat. Indien ja, gewoon kopen. Voor die prijs kan je er geen spijt van hebben ;) Uiteraard kan je beter krijgen maar dan betaal je ook meer. Je moet voor jezelf uit maken of je de meerprijs er voor over hebt, wij kunnen dat niet beslissen ;)

[Voor 4% gewijzigd door D-Three op 29-06-2011 22:40]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee