Anoniem: 385915

Topicstarter
Hi all,

ik heb hier een laptop liggen (Acer Extensa 5635G) waarvan het toetsenbord op een bepaald punt op mysterieuze wijze niet meer werkte. De eigenaar zei dat hij het wel werkende kreeg als hij de batterij eruit haalde en terug plaatste, maar daar ben ik nog niet in geslaagd.

In ieder geval, ik heb het toetsenbord eruit gehaald beetje uitgeblazen en terug aangesloten - en het werkte. Toen ik de laptop terug netjes dichtschroefde werkte het niet meer. Zo ben ik tot de vaststelling gekomen dat het toetsenbord wel werkt indien het er "gewoon aan hangt" zeg maar, en niet als het op zijn plaats zit. Bij wijze van test heb ik de laptop opgestart, ben ik het bios menu in gegaan, en - nu zal ik proberen het "gedrag" zo duidelijk mogelijk te omschrijven - komt het ongeveer hier op neer:
Als ik het toetsenbord er volledig uit laat werkt het perfect, vanaf het punt waar ik het toetsenbord in contact breng met de onderkant (dus niet de vlakke achterkant, maar de rand aan de onderkant waar het inklikt in de laptop) werkt het niet meer.

Ik ben niet zo'n hardware-techneut om hier een logische redenering achter te zoeken, ik hoopte dat iemand hier dat wel kan...

Oja, het toestel is waarschijnlijk wel nog gewoon in garantie, maar het is er eentje die ik aan voordelig prijsje heb kunnen kopen bij Azerty, en de (Belgische) gebruiker wilde een Belgisch toetsenbord, dus ik vrees dat ze een beetje moeilijk gaan doen over het feit dat ik het toetsenbord vervangen heb (ook al komt het van dezelfde leverancier)... :P

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Het zou in theorie een kabelbreukje kunnen zijn lijkt mij. Je zegt dat je het toetsenbord vervangen hebt, je hebt de oude niet meer in je bezit?

Desktop | Server | Laptop

Anoniem: 385915

Topicstarter
Een breuk in de kabel van het toetsenbord naar de case dan? Ik probeer mij nu te herinneren wat ik met die originele gedaan heb, dan zal ik die eens proberen...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee