Toon posts:

nieuwe i7 2600k geef 47 graden aan op de bios pc aan gaat

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 395728

Topicstarter
kan iemand mij helpen ik heb een i7 2600k en ik heb er niks aan gedaan ook niet overgeclockt of wat dan ook en als ik hem nu opstart geef die rond 47 graden al aan en ik doe nog niks met de pc alleen aan zetten.. ik heb een zalman cpn11x extreme en moederbord is asus maximus 4 extreme... is er programma dat ik kan zien in windows tempraturen en dat ik cpu fan sneller kan laten draainen want lijkt echt dat die niet echt snel gaat... kan iemand mij helpen ???

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 23:48
De temperatuur van een component in je kast is sowieso afhankelijk van je kamertemperatuur - wat behoorlijk kan zijn met dit weer ;).

Ook hangt het uiteraard af wat voor je kast je hebt en hoeveel intake/outtake fans je hebt gemonteerd.

Fan speeds kan je waarschijnlijk regelen in je BIOS, daar hoef je niet per se een programma voor te hebben.

Met welk programma geef je je temperaturen weer?
Ikzelf gebruik RealTemp en op mijn behoorlijk warme (boven)kamer schommelt het tussen de 36 - 42 graden met een aftermarket koeler.

[Voor 19% gewijzigd door C0rnelis op 28-06-2011 19:18]

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 14:22
Asus Suite II downloaden, daar kun je de snelheid van de fans regelen die aangesloten zijn op het mobo, daar kun je ook de temperaturen bekijken van de CPU. Je kan de temperatuur ook bekijken met het programmaatje realtemp.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Ja, maar nu is mijn E8400 ook al 40 graden idle, met normaal weer is dat 36.
Onder stress is hij nu 56, normaal minder dan 45.
De intake lucht is 31 graden. Dus wat wil je?

Eerst kijken of het met normaal weer wel goed is.

En die dingen kunnen zonder problemen draaien als ze 60 graden zijn hoor.

Je moederbord weet standaard prima wanneer hij de fan moet opvoeren. Men denkt alleen dat 50 graden heel erg slecht is voor elektronica. Is niet zo.

Anoniem: 395728

Topicstarter
ik heb een coolmaster haf x als behuizing met 4 Fans in de kast maar ik vind die zalman cpns11x extreme zo langzaam draaien. maar ik ga proberen met die asus suite 2 bedankt voor jullie reacties

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 23:58
Ik denk dat ik het het beste in dit topic maar kan vragen, want ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb gisteren een pc in elkaar gezet en even aangezet. Nog geen windows er op geinstalleerd, eerst kijken of hij opstartte. Daarbij ging ik even naar de temperatuur van de processor kijken en hier schrok ik een beetje van. Net nadat de computer was aangezet en alleen naar de bios was gegaan was de temperatuur al ~50 graden Celsius.
Vanochtend weer geprobeerd en gelijk de temperatuur binnen gecontroleerd, deze bedraagt 23 graden Celsius en de processor is nu 47 graden C. Ik heb een i7 2600K, een Antec Performance One P190 behuizing en een Gigabyte GA-Z68XP-UD3 moederbord. De stock koeler zit er nog op, maar dit zou in dit geval toch niets uit moeten maken? Verder heb ik ook geen voltages veranderd of dergelijke.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!

• Anoniem: 16334
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hou er rekening mee dat om een of andere reden de temperatuur in het bios bij Sandy Bridge systemen significant hoger is dan idle in Windows

oftewel bios is niet idle

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:56
Echt waar? Oh...Dan ga ik het eerst nog met windows controleren. Ik had al bijna mijn mobo uit het raam gegooid omdat de stock koeler niet wil loslaten. Jezus, wat zit dat ding goed vast...

Heel erg bedankt voor het antwoord!

Edit: Oops, PC van m'n broertje gebruikt.

[Voor 8% gewijzigd door ThinkCreative op 01-10-2011 12:32]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Anoniem: 16334 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:02:
hou er rekening mee dat om een of andere reden de temperatuur in het bios bij Sandy Bridge systemen significant hoger is dan idle in Windows

oftewel bios is niet idle
Dit klopt. Als ik in de bios ga prutsen, loopt de temperatuur van mijn i5 rap op. Start ik door naar windows -en dat gaat snel met mijn SSD- is de temp al een graadje of 5 lager, en binnen de minuut zit die op 35 graden. En daar blijft die dan op.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee