Toon posts:

HELP - I7 2600k + MSI P67A-GD65 doet niks meer!

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 30045

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vorige week het volgende gekocht;

- Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket
- Scythe Mugen 2 rev.B
- MSI P67A-GD65 (B3)
- Kingston Hyper X Geheugen - 16 GB : 4 x 4 GB - DIMM 240-pins
DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V

Overige hardware;

- Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
- Antec NeoPower 650 Blue
- XFX GeForce 9800 GTX+
- x aantal hardschijven.

Na een aantal dagen heb ik de OC Genie gebruikt om de cpu op 4,2 ghz te zetten. Dit heeft ook nog eens 2 dagen goed gewerkt op 40 tot 50 graden.

Nu zit ik met het volgende probleem:

De stroomstekker heb ik vanwege mogelijk onweer vandaag eruit gehaald en toen ik thuis kwam heb ik deze er weer in gedaan.
De computer gaat nadat ik de powerknop indruk niet aan. De fan van de cpu en voeding draaien 1 slag rond en staan weer stil.

Naast het googlen naar een oplossing heb ik het volgende geprobeerd;

- Alle insteekkaarten eruit gehaald
- Alle DVD/Rom / Hardeschijven los gekoppeld
- Voeding opnieuw aangesloten
- Geheugen eruit
- Andere voeding geprobeerd (waarbij deze geen 8 pins voeding aansluiting had voor bij de cpu alleen 4 pins )
- BIOS reset

Heb nog steeds hetzelfde resultaat; CPU / voeding fan draaien 1 keer waarna ze ook meteen weer stil staan. Pas na het eruit halen van de stroomstekker en weer opnieuw de powerknop in te hebben gedrukt doet hij weer hetzelfde.

Zie ik hierbij iets over het hoofd? Hoop uiteraard niet dat m'n mobo of cpu het heeft begeven!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Probeer als nog een voeding met wel een 8 pins aansluiting.

Ps. al rondgevraagd of er een inslag is geweest in de buurt ? ondanks je voorzorgsmaatregel kan je moederbord ook schade oplopen door andere nog aangesloten kabels (bv de netwerk kabel)

Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:37:
Probeer als nog een voeding met wel een 8 pins aansluiting.

Ps. al rondgevraagd of er een inslag is geweest in de buurt ? ondanks je voorzorgsmaatregel kan je moederbord ook schade oplopen door andere nog aangesloten kabels (bv de netwerk kabel)
Ik heb zojuist de voeding even getest op een ander moederbord met processor en hier gaat de cpu fan en voeding fan wel aan. Met de voeding is volgens mij niks mis.

Vanochtend deed alles het nog, vandaag 34+ graden buiten en geen wolkje aan de lucht dus een inslag lijkt me erg sterk.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:00
Trek je geheugenbankjes eens uit je moederbord en boot je computer. Hij zal natuurlijk dan het zelfde doen als nu (niet zo belangrijk) omdat je niet kan booten zonder geheugen.

Neem vervolgens één bankje geheugen en steek die in een memory slot, het liefst een ander slot dan waar je die uitgetrokken hebt. Hiermee reset je (doorgaans) de geheugensnelheid naar stock. Kijk eens of je computer nu wel boot.

Verder geef je niet aan of je PC aan was toen je de stekker uit het stopcontact trok. Nu - hoort - je voeding je moederbord (en CPU) te beschremen tegen een surge. Dat kan voorkomen als je ineens de stekker uit je PC trekt als hij aan is. Iets met wisselstroom. Als die surge protection niet heeft gewerkt - kan - het zo zijn dat je mobo en/of andere onderdelen gekookt zijn... Dan is het tijd voor een donor PC en een vrije zaterdagmiddag...

Topicstarter
Helixes schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:25:
Trek je geheugenbankjes eens uit je moederbord en boot je computer. Hij zal natuurlijk dan het zelfde doen als nu (niet zo belangrijk) omdat je niet kan booten zonder geheugen.

Neem vervolgens één bankje geheugen en steek die in een memory slot, het liefst een ander slot dan waar je die uitgetrokken hebt. Hiermee reset je (doorgaans) de geheugensnelheid naar stock. Kijk eens of je computer nu wel boot.

Verder geef je niet aan of je PC aan was toen je de stekker uit het stopcontact trok. Nu - hoort - je voeding je moederbord (en CPU) te beschremen tegen een surge. Dat kan voorkomen als je ineens de stekker uit je PC trekt als hij aan is. Iets met wisselstroom. Als die surge protection niet heeft gewerkt - kan - het zo zijn dat je mobo en/of andere onderdelen gekookt zijn... Dan is het tijd voor een donor PC en een vrije zaterdagmiddag...
De PC was uit op het moment dat ik de stekker eruit had gehaald.
Ik heb nu het moederbord uit de kast gehaald en heb alleen de voeding opnieuw aangesloten.
Zonder geheugen doet hij net zo weinig als ik één van de modules erin prik.
Als ik de 8 pins aansluiting niet aansluit, draait de fan van de voeding, gaat weer uit, 2 sec later probeerd tie weer te starten, gaat meteen weer uit etc.. (loop)
Doe ik de 8 pins erin, heb ik weer het oude resultaat dat de fan van de voeding rond draait en meteen weer uit gaat en niet meer aan gaat.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:06

Zorian

What the fox?

Dit probleem ken ik, alleen was bij mij kortsluiting/lekstroom de oorzaak. 1 van mijn kabels bleek gesmolten te zijn (don't ask me how) en maakte dus contact met het metaal van de kast.

Anoniem: 7055

Xereon schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:32:
Dit probleem ken ik, alleen was bij mij kortsluiting/lekstroom de oorzaak. 1 van mijn kabels bleek gesmolten te zijn (don't ask me how) en maakte dus contact met het metaal van de kast.
Het komt mij ook voor als een kortsluiting/lekstroom probleem. Als de fans alleen in het begin even draaien en daarna uitvallen zeker.
Zelf gehad dat een verloren schroefje contact maakte met het moederbord en backplate.
Ook heb ik meegemaakt dat losse koeleraansluitingen de neiging hebben om contact te maken met de kast als je even verkeerd kijkt ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee