Beste tweakers,
Ik heb vorige week het volgende gekocht;
- Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket
- Scythe Mugen 2 rev.B
- MSI P67A-GD65 (B3)
- Kingston Hyper X Geheugen - 16 GB : 4 x 4 GB - DIMM 240-pins
DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V
Overige hardware;
- Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
- Antec NeoPower 650 Blue
- XFX GeForce 9800 GTX+
- x aantal hardschijven.
Na een aantal dagen heb ik de OC Genie gebruikt om de cpu op 4,2 ghz te zetten. Dit heeft ook nog eens 2 dagen goed gewerkt op 40 tot 50 graden.
Nu zit ik met het volgende probleem:
De stroomstekker heb ik vanwege mogelijk onweer vandaag eruit gehaald en toen ik thuis kwam heb ik deze er weer in gedaan.
De computer gaat nadat ik de powerknop indruk niet aan. De fan van de cpu en voeding draaien 1 slag rond en staan weer stil.
Naast het googlen naar een oplossing heb ik het volgende geprobeerd;
- Alle insteekkaarten eruit gehaald
- Alle DVD/Rom / Hardeschijven los gekoppeld
- Voeding opnieuw aangesloten
- Geheugen eruit
- Andere voeding geprobeerd (waarbij deze geen 8 pins voeding aansluiting had voor bij de cpu alleen 4 pins )
- BIOS reset
Heb nog steeds hetzelfde resultaat; CPU / voeding fan draaien 1 keer waarna ze ook meteen weer stil staan. Pas na het eruit halen van de stroomstekker en weer opnieuw de powerknop in te hebben gedrukt doet hij weer hetzelfde.
Zie ik hierbij iets over het hoofd? Hoop uiteraard niet dat m'n mobo of cpu het heeft begeven!
Ik heb vorige week het volgende gekocht;
- Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket
- Scythe Mugen 2 rev.B
- MSI P67A-GD65 (B3)
- Kingston Hyper X Geheugen - 16 GB : 4 x 4 GB - DIMM 240-pins
DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V
Overige hardware;
- Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
- Antec NeoPower 650 Blue
- XFX GeForce 9800 GTX+
- x aantal hardschijven.
Na een aantal dagen heb ik de OC Genie gebruikt om de cpu op 4,2 ghz te zetten. Dit heeft ook nog eens 2 dagen goed gewerkt op 40 tot 50 graden.
Nu zit ik met het volgende probleem:
De stroomstekker heb ik vanwege mogelijk onweer vandaag eruit gehaald en toen ik thuis kwam heb ik deze er weer in gedaan.
De computer gaat nadat ik de powerknop indruk niet aan. De fan van de cpu en voeding draaien 1 slag rond en staan weer stil.
Naast het googlen naar een oplossing heb ik het volgende geprobeerd;
- Alle insteekkaarten eruit gehaald
- Alle DVD/Rom / Hardeschijven los gekoppeld
- Voeding opnieuw aangesloten
- Geheugen eruit
- Andere voeding geprobeerd (waarbij deze geen 8 pins voeding aansluiting had voor bij de cpu alleen 4 pins )
- BIOS reset
Heb nog steeds hetzelfde resultaat; CPU / voeding fan draaien 1 keer waarna ze ook meteen weer stil staan. Pas na het eruit halen van de stroomstekker en weer opnieuw de powerknop in te hebben gedrukt doet hij weer hetzelfde.
Zie ik hierbij iets over het hoofd? Hoop uiteraard niet dat m'n mobo of cpu het heeft begeven!