Ik heb een probleempje met een kabel die is aangelegd in mijn huis. Ik wilde gaan checken of deze werkt, voordat deze wordt ingebouwd achter meubilair. Ik heb 'm in de router (Speedtouch 780, experiabox van onze vrienden van KPN) gestopt, en de andere kant in een laptop. (Win 7 64bits). Ik weet niet meer exact wat de netwerkkaart van de laptop was, ik weet wel dat met dezelfde router en dezelfde laptop, maar een andere kabel de laptop wel 1Gbit/s aangaf. Die 100Mbit/s geeft hij in het netwerkcentrum bij details van de verbinding. Nu is dit niet een wereldramp, maar ik moet wel een bibliotheek met zo'n 700 GB aan media (Video's, muziek en foto's) over het netwerk verplaatsen. De rest van de kabels is wel cat5e. Ik hoop die bibliotheek zeker met 70MB/s te verplaatsen, zou een beetje jammer zijn als ik vast zit op de 12,5MB/s. Wat ik zelf heb gechecked is het kleurenschema. Die is in beide gevallen:
De kabel is volgens de beschrijving die erop staat 200MHz, geen idee of dat iets zegt. Hij voelt alleen niet erg goed aan, een beetje bobbelig en niet erg stevig. Iemand een idee hoe ik toch 1Gbit/s ga krijgen?
De kabel is volgens de beschrijving die erop staat 200MHz, geen idee of dat iets zegt. Hij voelt alleen niet erg goed aan, een beetje bobbelig en niet erg stevig. Iemand een idee hoe ik toch 1Gbit/s ga krijgen?