Mijn batterij is nu iets minder dan een jaar oud en al behoorlijk vergaan. Hij heeft nog maar maximaal 50% van de begincapaciteit. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat je een batterij kan invriezen, dan reset iets en dan heeftie weer een stuk meer. Weten jullie of dat veilig is? En of het werkt?
Mocht dit werken denk ik dat het net zo iets zal zijn als het bakken van je videokaart, tijdelijk.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik heb dit zelf geprobeerd met een laptopaccu. Ik merkte weinig tot geen verschil in batterijtijd
Ook geen problemen, dus het is een gok waard denk ik. Ik dacht dat het idee was om het geheel een nacht in de vriezer te laten liggen...

Dit is nog van vroeger, toen laptops nog NiCd en NiMh accu's hadden. Met een Lithium-ion accu hoef je het niet te proberen, heeft geen nut.
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Wanneer het om een laptop batterij gaat is het soms wel mogelijk om de batterijstatus die softwarematig wordt bijgehouden te resetten. Het systeem analyseert dan opnieuw de maximale en minimale waarde van de accu waarop de prestatie-tijden worden gebaseerd. Het kan soms zijn dat de software de degeneratie van de accu verkeerd inschat en je dus 'goeie' accutijd kwijt raakt.
alhier staat eea beschreven, misschien heb je er wat aan
alhier staat eea beschreven, misschien heb je er wat aan
lio ionen accus kirstaliseren van binnen waardoor de doorvoer verminderd en zo dus de capaciteit. kan je bar weinig tegen doen.
Met ThinkPad, batterijen die een vorm van 'geheugen' hebben / lui kunnen worden zijn naar mijn weten oude batterijen. Alle Li based batterijen horen hier geen last van te hebben dacht ik zo. Maar he, je kan het altijd proberenThinkPadd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:09:
Dit is nog van vroeger, toen laptops nog NiCd en NiMh accu's hadden. Met een Lithium-ion accu hoef je het niet te proberen, heeft geen nut.

Pagina: 1