Nu dacht ik best een beetje thuis te zijn in jQuery, maar hier kom ik maar niet uit, misschien weet iemand hier hoe ik dit het beste aanpak.
Het doel
Ik heb een dynamisch dropdown-menu in Wordpress, de laatste elementen moeten een background-image meekrijgen die onder het menu-item verschijnt. Het zijn afgeronde witte hoeken, die dan perfect aansluiten op de rest. Dit doe ik met jQuery, dus achteraf met JavaScript.
De situatie
Het probleem
Het plaatje zelf doet het prima, maar slechts op 1 element. Dus alleen op Contact zie ik netjes afgeronde hoeken, maar niet op Home.
Alleen de laatste:
Je zou denken alle, maar nu geen 1
Het doel
Ik heb een dynamisch dropdown-menu in Wordpress, de laatste elementen moeten een background-image meekrijgen die onder het menu-item verschijnt. Het zijn afgeronde witte hoeken, die dan perfect aansluiten op de rest. Dit doe ik met jQuery, dus achteraf met JavaScript.
De situatie
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <ul id="dropmenu"> <li> <a href="">Home 1.1</a> <ul class="children"> <a href="">Home 2.1</a> <a href="">Home 2.2</a> <a href="">Home 2.3</a> </ul> </li> <li> <a href="">Contact 1.1</a> <ul class="children"> <a href="">Contact 2.1</a> <a href="">Contact 2.2</a> <a href="">Contact 2.3</a> </ul> </li> </ul> |
Het probleem
Het plaatje zelf doet het prima, maar slechts op 1 element. Dus alleen op Contact zie ik netjes afgeronde hoeken, maar niet op Home.
Alleen de laatste:
JavaScript:
1
| $("#dropmenu .children li:last").css({"background": " url('.get_template_directory_uri().'/images/menu-image.png) no-repeat left bottom"}); |
Je zou denken alle, maar nu geen 1
JavaScript:
1
| $("#dropmenu > .children li:last").css({"background": " url('.get_template_directory_uri().'/images/menu-image.png) no-repeat left bottom"}); |