Toon posts:

Hulp met nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• Zeepjes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 13:26
Hoi Tweakerforum,

Ik heb recent een nieuwe videokaart en een nieuwe processor gekocht. Vandaag zijn ze binnen gekomen en ik ben ze direct in mijn computer gaan zetten.
Nu heb ik alles erin gezet zoals het hoort, alle kabels aangesloten, de fans draaien, maar er komt geen beeld.
Nu dacht ik eerst dat dat misschien kon liggen aan het feit dat de driver nog niet was geinstalleerd dus heb ik onboard graphische kaart gebruikt van mijn moederbord maar dit leverde nog steeds geen beeld op.
Mijn volgende stap was om dan maar de oude graphische kaart er weer in te zetten en te kijken of dit wel resultaat opleverde, tot mijn grote spijt was dit niet het geval.
Kunnen jullie mij verder helpen? Ligt het dan aan de processor? Of de voeding?
Helaas kan ik niet heel netjes ALLE specs uitprinten, maar hier zijn er alvast een paar:
Moederbord: m2n68-cm Asus
De nieuwe videokaart: Sapphire HD6950 dirt3 edition
Nieuwe Processor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Voeding: PE450Plus

Alvast bedankt!
Groetjes, Jeroen

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je dus ook de dubbele stroomtoevoer op de videokaart aangesloten?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 23:03
Wellicht een BIOS instelling?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 22:06
Volgens mij is het antwoord heel simpel. Het moederbord ondersteund de processor niet.

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M2N68CM/#CPUS

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:49
je moederbord ondersteund je processor volgens mij niet, zie site van asus.

edit: blackadder was me voor.

[Voor 18% gewijzigd door Bastard op 28-06-2011 16:50]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:41
Krijg je ook piepjes, zoja welke? Kort/Lang en in welke volgorde.
Room42 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:49:
Heb je dus ook de dubbele stroomtoevoer op de videokaart aangesloten?
Gelezen dat onboard en zijn oudere videokaart ook niet werkt?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Zeepjes
Bedankt voor de snelle reacties!
Maar idd, dat is dus een mooie faal zou ik zo zeggen van mijn kant.
Weet iemand dan toevallig een moederbord dat het wel support? Ik ben alvast aan het zoeken, maar miss weet iemand al een goede.
En nee ik kreeg geen piepjes.
Ik heb trouwens een Coolmaster cm690 als kast.

[Voor 8% gewijzigd door Zeepjes op 28-06-2011 16:57]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iCy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Gelezen dat onboard en zijn oudere videokaart ook niet werkt?
Nee, dat had ik niet :) Maar dat is logisch omdat ie (standaard) de PCI-expresspoort neemt.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Meneer iCy
Zeepjes schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:53:
Weet iemand dan toevallig een moederbord dat het wel support? Ik ben alvast aan het zoeken, maar miss weet iemand al een goede.
Ik heb trouwens een Coolmaster cm690 als kast.
http://support.asus.com/CPUSupport/List2.aspx?SLanguage=en

Vul je processor in en je hebt een waslijst met bordjes :-)

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 14:03
Zeepjes schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:53:
Je moederbord ondersteund toevallig wel een 1090T Black edtion. Het is praktisch dezelfde processor als de 1100T alleen de multiplier staat net iets hoger.

Wat je kan proberen is de oude processor weer op het moederbord doen en kijken of het dan wel boot. Ook is wel aan te raden om een sterkere/betere voeding te nemen omdat Recom goedkope (dus matig) voedingen maakt.

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
ASrock 870 Xtreme 3 is misschien ook wel een aanrader? Ben zelf een zeer tevreden gebruiker bordje heeft alle mogelijke opties voor een mooie prijs+ je hebt opties voor de toekomst (CF)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deze had je zeker compleet over het hoofd gezien? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem die even helemaal door, post als je er niet uit komt :)
Zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Meneer iCy
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Je moederbord ondersteund toevallig wel een 1090T Black edtion. Het is praktisch dezelfde processor als de 1100T alleen de multiplier staat net iets hoger.

Wat je kan proberen is de oude processor weer op het moederbord doen en kijken of het dan wel boot. Ook is wel aan te raden om een sterkere/betere voeding te nemen omdat Recom goedkope (dus matig) voedingen maakt.
Misschien oudere processor in, recenste bios en dan een kleine kans van slagen maar wellicht is de multiplier de bottleneck?

• Black_Adder
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:02:
[...]

1090T word wel gesupport inderdaad. Had ik over het hoofd gezien. Waarschijnlijk heeft de TS nog een oud bios waardoor deze dus ook niet gesupport is. Wat de TS dus eigenlijk zou kunnen proberen is de oude CPU terugzetten, het nieuwste bios flashen en daarna de nieuwe CPU weer plaatsen en kijken of het dan wel werkt.

• Zeepjes
Oke dan zal ik dat eens proberen, bedankt!
Ik laat het weten of het gelukt/niet gelukt is.
en @ the eagle, sorry dat heb ik idd over het hoofd gezien. Ik heb nog zitten kijken of er zo'n thread was, maar bij nadere bestudering van de thread zelf was ik er wss toch niet uitgekomen. Maar de volgende keer doe ik dat als eerst!

• THE_FIREFOX
iCy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Misschien oudere processor in, recenste bios en dan een kleine kans van slagen maar wellicht is de multiplier de bottleneck?
Heb bij mijn 1090T al een keer op een AM2+ moederbord gehad zonder dat de processor door de bios ondersteund werd. Met de versie die erop stond werd alles tot de X4 ondersteund. De processor liept voor de update gewoon op 800MHz als een amd processor unknown en na de update op de normale snelheden :+

• Zeepjes
Yes! na de BIOS update start mijn pc tenminste op met de nieuwe processor (oude videokaart zit er nu nog in) Maar betekent dit dat hij ook volledig kan draaien? of word de processor maar voor een deel (het deel dat mijn moederbord aankan) gebruikt? En zo ja moet ik dan iets aanpassen in de BIOS? Nogmaals dank voor de support.

• Black_Adder
Zeepjes schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:51:
Yes! na de BIOS update start mijn pc tenminste op met de nieuwe processor (oude videokaart zit er nu nog in) Maar betekent dit dat hij ook volledig kan draaien? of word de processor maar voor een deel (het deel dat mijn moederbord aankan) gebruikt? En zo ja moet ik dan iets aanpassen in de BIOS? Nogmaals dank voor de support.
Daar kun je het beste even je bios voor raadplegen of Cpu-Z (te vinden via google). Kijk even of de processor onder zijn naam herkend word en of de kloksnelheden kloppen.

• THE_FIREFOX
De processor zal vrijwel zeker goedlopen. Om echt zekerheid te hebben kan je het beste de processor stressen, dan zou hij naar zijn maximale snelheid moeten springen. Een goede tool hiervoor is OCCT (http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download), met de tool kan je ook de clock snelheid zien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee