• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03 18:19

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Hallo, omdat mijn vorige topic verwijderd is begin in met een nieuwe. Ik hoop dat deze wel geaccepteerd wordt.

Budget mijn budget licht tussen de €300-450 euro. Ik hoop dat ik in deze prijsklasse een goede tv kan vinden met hulp van jullie nartuurlijk.

Eisen

• Welke aansluitmogelijkheden heb ik nodig? Ik heb zelf geen verstand van tv maar een paar kleine dingetjes weet ik wel. Er moet een aansluiting aan zitten voor digitenne (ik geloof dat dat een scart kabel heet). Hij moet FULL HD zijn en er moet HDMI op zitten. Zijn er nog meer belangrijke aansluitingen wat ik nodig zou hebben? Ik zou ook graag mijn speakerset X530 erop aan kunnen sluiten. Zou dit kunnen?
• Hoe groot moet de TV zijn? Ik heb niet echt een vast type grootte. Maar tussen de 30-40 inch is goed.
• Waar ga ik de TV voor gebruiken? Ik ga er dvd,bluaray op kijken. Muziek luisteren (x530) Gamen (Ps3) en gewoon televisie kijken nartuurlijk.

Type
Omdat plasma, 3d nog steeds duur zijn heb ik voor LCD gekozen. Maar voor plasma of andere type ben ik ook voorstander van.
Persoonlijke voorkeur
Hij moet mooi en duidelijk beeld kunnen weergeven zowel bij games als bij films. Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Samsung en sony. LG heb ik slechte ervaringen van gehoord. Maar als u me goed kunt overtuigen dat bvb deze beter is dan de ander zou ik een afweging willen maken. (veranderen van keuze)

Verschillende tv's
Hier een paar tv's die bij mij in de smaak vielen. Heeft u andere alternatieven dan is dat nartuurlijk altijd welkom. Je kan immers altijd leren van anderen hoe oud je ook bent.

Link 1 Sony
pricewatch: Sony Bravia KDL-32BX400

Link 2 Samsung pricewatch: Samsung UE32D5000

Link3 Sony 40 inch pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX402

Link 4 Samsung
pricewatch: Samsung LE32D579

Kunnen jullie ze beoordelen van wat je er van vind? Wat beter kan voor deze prijsklasse? Andere suggestie's. Kortom
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

afca123

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 20:20
Jij kan je hand van jouw eisen een aantal geschikte TV';s vinden. Vervolgens kan je deze vergelijken in een winkel en bepalen wat jij het mooiste vindt. Als laatste stap kan jijzelf via googel/tweakers gebruikers ervaringen vinden. Als je dan je keus hebt gemaakt kan jij zelf de TV aanschaffen.

Volgens mij heb je ons op dit punt nog niet nodig..

Heb jij dit antwoord eigenlijk wel gelezen?

[Voor 101% gewijzigd door mcsluis op 28-06-2011 17:08]

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Ik had eigenlijk op een reactie gehoopt wat jullie van mijn gezochte tv's vinden en jullie persoonlijke ervaringen met een van deze tv's zoniet een vergelijkende tv. Ik zou graag jullie mening ervan willen hebben om mijn keus van een tv te kopen te maken.Een mening van iemand op dit terein dat werkt voor mij prettiger vind ik zelf.
Bedankt voor je reactie.

[Voor 12% gewijzigd door afca123 op 28-06-2011 17:20]

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 10:16
Ik zou toch eens serieus kijken naar de Samsung C530. Deze staat bekend als een TV met 1 van de allerlaagste inputlags (14ms) momenteel te koop. Uitermate geschikt voor gaming dus en nog later dan de beste plasma's (20-25ms).

Zie voor een review waarin dit uitgebreid staat beschreven hier: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm

Daarnaast heeft deze TV ook zeer goede zwartwaardes (overtreft bepaalde plasma's) en zeer goede kleurweergave (zie bovenstaande review).

Kortom, een zeer allround TV. Mocht deze TV niet meer beschikbaar zijn dan kan je voor de opvolger gaan, waaraan waarschijnlijk niet veel veranderd zal zijn (Samsung D550).

Succes met je keuze!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Betreffende het geluid: de X530 ga je sowieso niet op een TV aan kunnen sluiten. De X530 wordt aangesloten via 3 x 3,5mm jacks en er is - naar mijn weten - geen één TV met deze uitgangen voor audio. Analoog is het veelal twee maal RCA, één maal 3,5mm jack voor de hoofdtelefoon en veelal ook nog een digitale uitgang in de vorm van een optische toslink of digitale coax. Als je de X530 op een TV aansluit krijg deze maar 2.0 geluid. Echt 5.1 ga je niet krijgen via een TV met de analoge uitgangen. Via de digitale weg gaat dat al lang niet met alle TV's.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je aan voor voorkeuren als het gaat om contrast / beeldverbeteraars? Ik denk dat daar de grootste verschillen in zitten voor jou als het gaat om 'mooi en duidelijk beeld'.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:38
Michael Knight schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:15:
Wat heb je aan voor voorkeuren als het gaat om contrast / beeldverbeteraars? Ik denk dat daar de grootste verschillen in zitten voor jou als het gaat om 'mooi en duidelijk beeld'.
Precies. Probleem is heel simpel. Wat tijdens film kijken er subliem uit kan zien, is niet echt aan te raden om te gebruiken tijdens gamen ivm delay / lag. Zie de C & D serie samsung topics hier op tweakers.

Samsung heeft een speciale menu optie "Game Mode" (on/off) waardoor alle 'enhancements' uit gezet worden. (denk aan filtering mbt blokkerig beeld tegengaan, lijntjes strak trekken AKA AA, interpolatie etc)

Met game mode uit op m'n samsung ben ik er nog steeds tevreden mee, maar dit betreft een C8700 met precision dimming etc.

Als ik jou was, zou ik de media markt binnen lopen met dit lijstje EN harde schijf met media om even de schermen te testen, na te kijken of ze ook Game Mode hebben en dan kijken hoe beeld er dan uit ziet/nog acceptabel voor je is. Let wel, zonder Game Mode kan ik geen snelle reactie spellen spelen. Misschien wel een beetje RPG ala Fable/LA Noire, maar voor de rest niets (Forza/MK/Halo etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Hier een tv voor weinig geld. €300,- maar dan is er een vraag?Voldoet deze tv aan mijn eisen?
Heeft iemand ervaring met deze tv? Hebben jullie misschien andere suggestie's?
Rond de 300-350 (budget verlaagd i.v.m aankoop laptop.

afca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Welk scherm bedoel je?

In je startpost selecteer je vier schermen die heel erg gelijk in kwaliteit zijn en waar je je voor dat geld geen buil aan zult vallen. Die keus kun je alleen zelf maken door in een winkel te vergelijken, laptop mee en games testen (koop hem dan ook daar, wat iets duurder kan zijn) of blind de knoop door te hakken en online kopen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

afca,

Probeer wat duidelijker te zijn in je post. We snappen het niet helemaal ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 00:36
voor je geluid kan je misschien een externe usb geluidskaart kopen kabeltjes daarin en dan usb in tv tegenwoordig zijn er genoeg tv's met usb aansluitingen volgens mij alleen geen idee of dat werkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat werkt niet.

--
dit wel.

[Voor 76% gewijzigd door mr.paaJ op 04-07-2011 23:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
oke, ik heb de link er niet bijgezet- Het gaat om deze sony bravia. Voor een zacht prijsje vind ik zelf . maar misschien weten jullie hier meer over

Link pricewatch: Sony Bravia KDL-32BX400

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gewoon doen, prima scherm.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee