Toon posts:

Voedingsfan vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Nickie827
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 10:19
Hallo allen,

probleem, voedingsfan kapot, andere fan installeren maar start niet door?!
iemand ideeen??

ik heb gewoon de plus en min netjes gesoldeerd, maar het lijkt alsof hij niet voldoende voeding krijgt??

kan iemand mij DE oplossing geven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Was de fan dan wel kapot? En niet simpelweg de voeding naar die fan toe?

• Nickie827
  • Laatst online: 15-04 10:19
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:44:
Was de fan dan wel kapot? En niet simpelweg de voeding naar die fan toe?
nee het is niet de voeding, de fan die was aan het "tikken"

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Dan heeft je nieuwe fan waarschijnlijk een te hoog start-voltage. Even zoeken naar een fannetje die wel start. Makkelijkst is misschien om even een 3pins connectortje aan je voeding te solderen tot je een werkende fan hebt gevonden, anders blijf je solderen.

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:46
Dat tikken doen de fans van mijn vga koeler ook, dat komt omdat die temperatuurgeregeld zijn. Als de temperatuur oploopt krijgen ze meer spanning en gaan ze vanzelf draaien. Heeft jouw voeding misschien ook zo'n regeling? Meet anders eens de spanning die de fan krijgt.

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Als je een draad van je normale voeding (Al die draaden die er uit komen) kunnen pakken en daar je fan op aansluiten, ik denk dat ie het dan nog wel doet...! , wat voor een voeding heb je ?

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:19

L702

Eric #99

Zoals al gezegd, startvoltage is hoogstwaarschijnlijk te laag. De fan in je voeding is warmte geregeld en als die koud is geeft die dus geen 12V. Ik heb de fan uit mijn Enermax Infiniti 720 ook vervangen. De fan moest al kunnen starten bij iets van 4V. Er was sowieso geen 13,5cm fan die dat kon dus heb ik contact opgenomen met Enermax en heb een nieuwe fan mogen ontvangen.

Wellicht kan je dus de fan gewoon aan de 12V aansluiten, maar wellicht moet je dan wel je rpm kabeltje aansluiten aan de voeding zodat die niet zichzelf uit zet omdat "de fan niet draait." Moest in ieder geval bij mijn voeding.

[Voor 29% gewijzigd door L702 op 30-06-2011 21:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:00
Waarschijnlijk is het het beste idee om de fan gewoon te vervangen met één die ook echt in die voeding gebruikt wordt. Dat wordt dus contact opnemen met de producent.
Het is namelijk zo dat de aansluitingen niet altijd hetzelfde zijn en daardoor niet alleen de voltages en/of amperages ongelijk zijn, maar dat de voeding ook niet doorkrijgt dat er een fan aanwezig is waardoor deze hem ook niet kan opstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Merethil schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:35:
Waarschijnlijk is het het beste idee om de fan gewoon te vervangen met één die ook echt in die voeding gebruikt wordt. Dat wordt dus contact opnemen met de producent.
Het is namelijk zo dat de aansluitingen niet altijd hetzelfde zijn en daardoor niet alleen de voltages en/of amperages ongelijk zijn, maar dat de voeding ook niet doorkrijgt dat er een fan aanwezig is waardoor deze hem ook niet kan opstarten.
Ook als het maar 2 draadjes betreft? :?
Heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.

[Voor 4% gewijzigd door crizyz op 01-07-2011 20:53]

Crizyz op Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 08-05 14:04
heb 2 voedingen open geschroefd waarbij alleen een plus en mins zaten.. dus mensen hier over een RPM draad praten... dat gaat niet altijd zo... anyway, andere fan proberen en anders even met een universeelmeter meten hoeveel Volt je krijgt bij start-up

[Voor 18% gewijzigd door [Remmes] op 01-07-2011 23:12]

ja, daag.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee