Toon posts:

Vandaag E4200 van linksys gekocht - nog steeds geen 120mbit.

Pagina: 1
Acties:

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 13:18
tweakers

[Voor 107% gewijzigd door Rabbitto op 09-12-2015 18:01]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 21:54
Wat doet je verbinding direct op je pc? heb je dat al getest?

• Rabbitto
Aangezien mijn modem beneden staat en mijn pc bovenstaat heb ik nog niet een directe verbinding getest.

Wel heb ik mijn laptop aangesloten op de modem zonder router ertussen wat 119,8 mbit aangaf.
Zo gauw de router er weer tussen zit krijgt mijn desktop pc 90mbit door.

[Voor 28% gewijzigd door Rabbitto op 09-12-2015 18:01]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Het kan zijn dat Ziggo zelf die snelheid aan jou huis nu niet kan leveren (ongeacht de oorzaak nu even.

Heb je al geprobeerd een PC direct aan je modem te hangen? (liefst, mits het om een Windows OS gaat, Vista of Windows 7 gezien deze een nieuwere netwerk stack hebben die makkelijk hogere snelheden halen). Als je hier wel 120Mbps haalt, weet je ook zeker dat het aan je router ligt.

Helaas wil het tegenwoordig (nog steeds) niet zeggen dat als je router een Gbit-ethernet poort heeft, hij ook daadwerkelijk meer dan die 90 à 100 Mbps kan verwerken, van WAN naar LAN.

Edit:
8)7 Te laat!

• Rabbitto
@ Shaggy,

Ik weet gewoon zeker dat de E4200 de verwerkingssnelheid aan moet kunnen. Heb meerdere reviews gelezen op tweakers en zelf onderzoek gedaan zodat ik zeker wist dat het nut zou hebben, :-)

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:52

BrammT

The one and only!

Heb je die CAT6 kabels zelf geknepen? Misschien heb je ze niet helemaal goed geknepen..

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Interessant.

Heb je misschien nog bepaalde opties aan staan in je router, die meer rekenkracht nodig hebben en daardoor het totaal naar beneden halen?

• Rabbitto
Ik heb de Cat6 kabels origineel gekocht en nooit doorgeknipt en opnieuw geknepen

• Rabbitto
Shaggy_NL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:46:
Interessant.

Heb je misschien nog bepaalde opties aan staan in je router, die meer rekenkracht nodig hebben en daardoor het totaal naar beneden halen?
Zover ik weet niet, Shaggy. Ik had zowel 2.4 als 5.0 ghz draaien en heb de 5.0ghz uitgezet voor de zekerheid. Echter blijft de snelheid 90mbit.

Wat me echter opviel is dat de WRT320n ook dezelfde snelheid aangaf waardoor ik onderhand meer zit te denken aan iets met de PC dan de routers :-/

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 10:22
Linksys E4200 zou volgens tests +/- 90Mbps halen. Denk niet dat je mag klagen.

Firmware update misschien? Edit: nvm.

De 1.0.0.2 firmware schijnt inderdaad de snelheid tegen te houden. Heb je misschien nog ergens oudere firmware zodat je deze terug kan zetten?

[Voor 58% gewijzigd door FreestyleFrl op 28-06-2011 15:51]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geeft je computer ook echt aan dat de verbinding op 1Gb werkt, en niet op 100Mb toevallig?
Daarnaast, probeer je laptop eens achter de router als het modem direct aan de laptop wel 120Mb geeft.

Verder zou ik die Linksys troep voortaan links laten liggen, het is simpelweg overpriced rommel met slecht geschreven software.
Koop een TP-Link van 45 euro en je bent een stuk beter af qua performance en prijs. (Zeker als je er eventueel DD-WRT op zet.)

[Voor 40% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-06-2011 15:50]

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 17:21
FreestyleFrl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:48:
Linksys E4200 zou volgens tests +/- 90Mbps halen. Denk niet dat je mag klagen.

Firmware update misschien? Edit: nvm.

De 1.0.0.2 firmware schijnt inderdaad de snelheid tegen te houden. Heb je misschien nog ergens oudere firmware zodat je deze terug kan zetten?
De router zou volgens tests max 90Mbps halen? Volgens bedoel je meer 900Mbps? Test snelheid bedraad

• Rabbitto
--MeAngry-- schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:49:
Geeft je computer ook echt aan dat de verbinding op 1Gb werkt, en niet op 100Mb toevallig?
Daarnaast, probeer je laptop eens achter de router als het modem direct aan de laptop wel 120Mb geeft.

Verder zou ik die Linksys troep voortaan links laten liggen, het is simpelweg overpriced rommel met slecht geschreven software.
Koop een TP-Link van 45 euro en je bent een stuk beter af qua performance en prijs. (Zeker als je er eventueel DD-WRT op zet.)
Ik heb net even de laptop gehangen aan de router en kom rond de 93mbit uit.

• Rabbitto
@ Recar,

Precies en van WAN - LAN zou hij met gemak de 120mbit van Ziggo moeten halen.

Ik snap er dus niks van.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 10:22
Wat ik bedoelde was het doorgeven van WAN naar LAN. Indien je nu firmware 1.0.0.2 hebt zou ik eens proberen een oudere firmware er op te zetten. Het is namelijk een bekend probleem dat de E4200 na de firmware update minder doorvoersnelheid heeft WAN->LAN.

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 17:21
Rabbitto schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:55:
@ Recar,

Precies en van WAN - LAN zou hij met gemak de 120mbit van Ziggo moeten halen.

Ik snap er dus niks van.
Ik heb exact dezelfde router thuis en haal met mijn glasvezel verbinding echter ook "maar" 83 Mb/s up en down. Ik heb nog een WNDR3700v1 staan, misschien dat ik deze toch eens een keer aan ga sluiten om te kijken wat dit gaat doen...
FreestyleFrl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:56:
Wat ik bedoelde was het doorgeven van WAN naar LAN. Indien je nu firmware 1.0.0.2 hebt zou ik eens proberen een oudere firmware er op te zetten. Het is namelijk een bekend probleem dat de E4200 na de firmware update minder doorvoersnelheid heeft WAN->LAN.
Ik lees het hier inderdaad ook in de reacties

[Voor 35% gewijzigd door recar op 28-06-2011 16:02]

• Rabbitto
Ik heb zojuist de router teruggeflashed naar 1.0.0.1.

Echter mocht dit niet baten en heb ik nog steeds rond de 90mbit....

• Rabbitto
Ik heb het probleem gevonden.

Even mijn oude WRT320n getest beneden met een Cat5e kabel en gewoon 120mbit..... Waarom ik in godsnaam 90mbit krijg met een nieuwe Cat6 kabel is mij een raadsel?

De ''feed'' die dus kwam vanuit de modem verdween dus gewoon met zowat 30mbit via de cat6..

Raden jullie aan om dan een Cat5e kabel te kopen of een nieuwe Cat6 kabel?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zou niet uit moeten maken maar doe voor de zekerheid gewoon CAT6, bijna geen prijsverschil.

• Rabbitto
@ Nielson,

Prima, dan koop ik morgen wel een Cat6 kabel die ik eerst eens even ga testen voordat ie door het plafond verdwijnt! bedankt

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 07:18
Ik heb zelf nu ook een e4200 en haalde met mijn 100mbit connectie ook telkens maar 90. Ik heb middels de live chat functie daar een medewerker gesproken. Hoe kun je de snelheid wel halen? Best eenvoudig als je het weet. Ga naar qos specificeer handmatig de snelheid in jouw geval 120Mbps. Set bij gaming wmms uit en alles zou perfect moeten werken! Bij mij nu in elk geval wel (latest firmware 1.0.0.2.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
* Edit

[Voor 98% gewijzigd door CreativeS op 25-11-2011 16:02]

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 17:56

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

--MeAngry-- schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:49:

Nee, dáár heeft ie wat aan ...

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php?title=Linksys_E4200
Voor de mensen die echt wat met hun router willen doen. Linksys zou eens een voorbeeld moeten nemen aan Buffalo en het schrijven van de firmware (Met name GUI) uitbesteden bij DD-WRT.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Anoniem: 64262

Hallo,

Ik heb sinds kort een glasvezel aansluiting met 300 Mbps. Als ik mijn PC direct op het glasvezelmodem aansluit dan haal ik inderdaad die 300 Mbps. Via mijn E4200 haal ik maximaal 100 Mbps.

Ik heb Cat5e kabels dus dat kan geen issue zijn lijkt me.
Firmware versie: 1.0.04
Verder heb ik geen aanpassingen in de Router instellingen uitgevoerd.

Heeft iemand een oplossing?

Bedankt alvast voor de reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
Anoniem: 64262 schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:10:
Hallo,

Ik heb sinds kort een glasvezel aansluiting met 300 Mbps. Als ik mijn PC direct op het glasvezelmodem aansluit dan haal ik inderdaad die 300 Mbps. Via mijn E4200 haal ik maximaal 100 Mbps.

Ik heb Cat5e kabels dus dat kan geen issue zijn lijkt me.
Firmware versie: 1.0.04
Verder heb ik geen aanpassingen in de Router instellingen uitgevoerd.

Heeft iemand een oplossing?

Bedankt alvast voor de reacties
Maak je verbinding met WiFi of de kabel? Uit je text haal ik kabel, maar even zeker weten...
Hoe connect je netwerk kaart? Maakt dit wel 1G verbinding, of connectie die op 100?

Connectie via de kabel.

Het probleem zit in de e4200 want als ik de PC direct op het glasvezelmodem aansluit haalt ie de 300 Mbps.

Hallo Tweakers, is er nou verder niemand die op dit probleem een antwoord heeft?

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 10:38
Op dit moment draai ik 1.0.05 en daarmee haal ik draadloos iig de volle mep van mn ziggo 120/10 Mbs verbinding. Misschien dat een firmware update je helpt...

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:48
@Estam: Waarom ga je in vredesnaam naar de 2,4 Ghz band?
De 5 Ghz band is ontworpen om de hogere snelheden aan te kunnen.
Daarnaast is het wel warm aanbevolen om je Linksys te flashen naar de DD-WRT variant: Soms betere snelheid, meer opties en beter te beveiligen :P

Tip: Kijk ook even naar je WiFi kaartjes. Bijna alle moderne Laptops hebben een 1 Gbit NIC (kabel), maar via WiFi kan je alleen de volledige 120mbit benutten als je de 300N variant hebt. Anders is het logisch dat je rond ~90 - 100 mbit blijft hangen ;)

Succes ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 10:38
Hij zegt juist dat hij slechts 100 krijgt bekabeld

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11-2022

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik denk overigens dat de Ziggo Speedtest ook niet heel erg betrouwbaar is, mijn 100/100 XMS fiber benchmarkt ie op '82.4Mbit/s down / 5.2Mbit/s up)...

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:49

lier

MikroTik nerd

Kan je het beste zeggen wat je tot nu toe zelf gedaan heb.
En lees alle tips even door die hierboven al genoemd zijn!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

D_Jeff schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:45:
@Estam: Waarom ga je in vredesnaam naar de 2,4 Ghz band?
De 5 Ghz band is ontworpen om de hogere snelheden aan te kunnen.
Dat is complete onzin.. beide frequenties kunnen in princiepe even snel.
WiFi kan je alleen de volledige 120mbit benutten als je de 300N variant hebt. Anders is het logisch dat je rond ~90 - 100 mbit blijft hangen ;)
300N is 2x 150Mbit half duplex zonder overhead... 120Mbit is wel heel erg optimistisch.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Bedankt zover voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels de firmwareversie geupgrade naar 1.0.05 en de router opnieuw geinstalleerd. Dit op aanraden van de Cicso helpdesk.
E.e.a. heeft tot gevolg dat ik bekabeld nu 130.... jawel download haal en bijna 300 upload. Een hele verbetering dus maar die die 130 is nu blijkbaar het maximum. Zonder router haal ik dus wel de 300 down en up! (bekabeld)

Draadloos ben ik er ook nog niet uit want hier kom ik niet boven de 100 Mbps (down en up) uit maar dat wil ik eigenlijk voorlopig buiten dit draadje houden want hier wil eerst nog even induiken.

Groet, Edwin

Ik gebruik trouwens Speedtest.net
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee