tweakers
[Voor 107% gewijzigd door Rabbitto op 09-12-2015 18:01]
[Voor 107% gewijzigd door Rabbitto op 09-12-2015 18:01]
[Voor 28% gewijzigd door Rabbitto op 09-12-2015 18:01]
Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)
Zover ik weet niet, Shaggy. Ik had zowel 2.4 als 5.0 ghz draaien en heb de 5.0ghz uitgezet voor de zekerheid. Echter blijft de snelheid 90mbit.Shaggy_NL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:46:
Interessant.
Heb je misschien nog bepaalde opties aan staan in je router, die meer rekenkracht nodig hebben en daardoor het totaal naar beneden halen?
[Voor 58% gewijzigd door FreestyleFrl op 28-06-2011 15:51]
[Voor 40% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-06-2011 15:50]
Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine
De router zou volgens tests max 90Mbps halen? Volgens bedoel je meer 900Mbps? Test snelheid bedraadFreestyleFrl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:48:
Linksys E4200 zou volgens tests +/- 90Mbps halen. Denk niet dat je mag klagen.
Firmware update misschien? Edit: nvm.
De 1.0.0.2 firmware schijnt inderdaad de snelheid tegen te houden. Heb je misschien nog ergens oudere firmware zodat je deze terug kan zetten?
Ik heb net even de laptop gehangen aan de router en kom rond de 93mbit uit.--MeAngry-- schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:49:
Geeft je computer ook echt aan dat de verbinding op 1Gb werkt, en niet op 100Mb toevallig?
Daarnaast, probeer je laptop eens achter de router als het modem direct aan de laptop wel 120Mb geeft.
Verder zou ik die Linksys troep voortaan links laten liggen, het is simpelweg overpriced rommel met slecht geschreven software.
Koop een TP-Link van 45 euro en je bent een stuk beter af qua performance en prijs. (Zeker als je er eventueel DD-WRT op zet.)
Ik heb exact dezelfde router thuis en haal met mijn glasvezel verbinding echter ook "maar" 83 Mb/s up en down. Ik heb nog een WNDR3700v1 staan, misschien dat ik deze toch eens een keer aan ga sluiten om te kijken wat dit gaat doen...Rabbitto schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:55:
@ Recar,
Precies en van WAN - LAN zou hij met gemak de 120mbit van Ziggo moeten halen.
Ik snap er dus niks van.
Ik lees het hier inderdaad ook in de reactiesFreestyleFrl schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:56:
Wat ik bedoelde was het doorgeven van WAN naar LAN. Indien je nu firmware 1.0.0.2 hebt zou ik eens proberen een oudere firmware er op te zetten. Het is namelijk een bekend probleem dat de E4200 na de firmware update minder doorvoersnelheid heeft WAN->LAN.
[Voor 35% gewijzigd door recar op 28-06-2011 16:02]
Nee, dáár heeft ie wat aan ...--MeAngry-- schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:49:
Geeft je computer ook echt aan dat de verbinding op 1Gb werkt, en niet op 100Mb toevallig?
Daarnaast, probeer je laptop eens achter de router als het modem direct aan de laptop wel 120Mb geeft.
Verder zou ik die Linksys troep voortaan links laten liggen, het is simpelweg overpriced rommel met slecht geschreven software.
Koop een TP-Link van 45 euro en je bent een stuk beter af qua performance en prijs. (Zeker als je er eventueel DD-WRT op zet.)
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Anoniem: 64262
Maak je verbinding met WiFi of de kabel? Uit je text haal ik kabel, maar even zeker weten...Anoniem: 64262 schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:10:
Hallo,
Ik heb sinds kort een glasvezel aansluiting met 300 Mbps. Als ik mijn PC direct op het glasvezelmodem aansluit dan haal ik inderdaad die 300 Mbps. Via mijn E4200 haal ik maximaal 100 Mbps.
Ik heb Cat5e kabels dus dat kan geen issue zijn lijkt me.
Firmware versie: 1.0.04
Verder heb ik geen aanpassingen in de Router instellingen uitgevoerd.
Heeft iemand een oplossing?
Bedankt alvast voor de reacties
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110
Kan je het beste zeggen wat je tot nu toe zelf gedaan heb.Anoniem: 64262 schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:10:
Heeft iemand een oplossing?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dat is complete onzin.. beide frequenties kunnen in princiepe even snel.D_Jeff schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:45:
@Estam: Waarom ga je in vredesnaam naar de 2,4 Ghz band?
De 5 Ghz band is ontworpen om de hogere snelheden aan te kunnen.
300N is 2x 150Mbit half duplex zonder overhead... 120Mbit is wel heel erg optimistisch.WiFi kan je alleen de volledige 120mbit benutten als je de 300N variant hebt. Anders is het logisch dat je rond ~90 - 100 mbit blijft hangen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details