Toon posts:

Elk DDR2 SDRAM Compitabel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 08:33
Hoi, ik ben nieuw hier en weet niet 100% of dit wel hier moet maar ik weet niet waar anders:

Ik heb een Medion MD8808 pc uit 2005 die nog erg goed functioneert maar het geheugen van 1GB is te weinig.
Ik wil er 4GB inzetten, maar nu is mijn vraag of ik elk DDR2 SDRAM 4GB kan gebruiken of dat er nog verschil zit tussen de werking van DDR2 SDRAM op mijn PC

Bij voorbaat dank,
Hans

KISTRADIO

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Check eerst eens even of die chipset van jouw wel 4GB ondersteund. Weet ook: als het een 32bit CPU is kan je de 4GB niet benutten. NORMAAL gezien zou ieder RAM compatibel moeten zijn, maar het beste kan je kijken op de list van het moederbord voor compatible brands (als je die vindt, het is en blijft een OEM pc).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geheugen hoeft niet altijd compatible te zijn met je systeem. vaak heb je een QVL, maar als die niet voor handen is dan is het verstandig geheugen te pakken dat zich aan de JEDECspecs houdt. Dan heb je de meeste kans op compatibiliteit.

• HaNS1443
Ik heb even snel gekeken en mijn CPU is een Intel Pentium D Dual Core-processor 830 van 3.0 GHz met 2 x 1 MB L2-cache, 800 MHz FSB. Op de toekomst voorbereide technologie door 64-bits ondersteuning, tenminste dat is wat op de folder (ja die heb ik nog) staat.
CPU-Z geeft dit ook aan met een mainbord van MSI een MS-7204
Werkt dan 4GB??
Waar zou ik zo'n lijst kunnen vinden?

[Voor 9% gewijzigd door HaNS1443 op 28-06-2011 15:34]

KISTRADIO

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je een 64b OS? Als dat niet het geval is gaat dat sowieso niet werken.

Daarnaast moet je bios overweg kunnen met memoryremap om de 4GB volledig te adresseren.

• HaNS1443
64bit OS lukt wel ik heb namelijk windows 7 home premium 64bit (lijkt me OK)
Maar dat laatste heb ik geen idee van, hoe kan ik dit zien?

KISTRADIO

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijken of die optie in de bios zit. Als die er niet staat, kijken of het in de manual vermeldt staat dat het mogelijk is en anders gewoon proberen.

• HaNS1443
Hartstikke bedankt voor de hulp en de snelle reacties, ik kan memory remap niet in de bios vinden dus denk ik dat ik het gewoon eens ga proberen

KISTRADIO

• Nielson
  • Laatst online: 00:06
Intel 945P ondersteunt volgens mij geen Memory Remap. Indien je er nu 2x512MB in hebt zitten kun je er ook 2x1GB bijzetten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee