Toon posts:

ADAC verbind naar willekeurige DC

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik gebruik hier Active Directory Administrative Center voor het beheer van AD.

Nu kon je bij Windows XP en DSA.msc (dat was het toch?) een parameter opgeven om naar een bepaalde DC te verbinden.

Nu Windows 7 met ADAC kan ik nergens een command vinden om naar een bepaalde DC te verbinden.
Als het programma eenmaal draait kan je wel van DC wisselen alleen dat slaat die niet op. Bij het zelf kiezen van DC gaat die het netwerk scannen, dat duurt ruim een kwartier.
Laat ik hem verbonden naar een random DC dan heb ik uiteraard een zeer trage verbinding gezien die DC zich niet in Nederland bevind.

Iemand een idee hoe dit makkelijker kan?

• Question Mark
  • Laatst online: 05-06 20:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan het hier even niet testen (geen Windows 7 in de buurt), maar werkt: "dsa.msc /server=serverdc.domain" niet?

Verder zou de management tooling site-aware moeten zijn, wat inhoud dat je altijd verbindt naar een DC in je lokale site. Hoe ziet je "sites & services" indeling eruit?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dude88
  • Niet online
Nee dat werkt helaas niet meer.
Het starten van het programma werkt tegenwoordig via: dsac.exe
In een CMD en vervolgens dsac.exe /? of dsac.exe /help resulteerd in het normaal starten van het programma...

Je andere vraag kan ik niet beantwoorden. De DC's zijn in beheer van een externe partij. (jaja altijd leuk)

• Question Mark
  • Laatst online: 05-06 20:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dsa.msc zit nog steeds in Windows 7, mits de "remote server adminstration tools" (RSAT) maar geinstalleerd zijn.

How to access DSA.msc in windows 7

Heb je verder geen enkele toegang tot de "sites & services" management tool? (overigens ook onderdeel van rsat). Ik vermoed toch een misconfiguratie hierin. Vraag anders de inrichting eens op bij je beheerspartij. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Thanks goeie tip!!

Die "oude" tool verbind wel direct naar de juiste server.
Blijkbaar is het netwerk nog niet geschikt voor de nieuwe tool. Nu heb ik in elk geval de keuze.

Beide staan nu met pin op de taskbar :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee