Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik gebruik hier Active Directory Administrative Center voor het beheer van AD.

Nu kon je bij Windows XP en DSA.msc (dat was het toch?) een parameter opgeven om naar een bepaalde DC te verbinden.

Nu Windows 7 met ADAC kan ik nergens een command vinden om naar een bepaalde DC te verbinden.
Als het programma eenmaal draait kan je wel van DC wisselen alleen dat slaat die niet op. Bij het zelf kiezen van DC gaat die het netwerk scannen, dat duurt ruim een kwartier.
Laat ik hem verbonden naar een random DC dan heb ik uiteraard een zeer trage verbinding gezien die DC zich niet in Nederland bevind.

Iemand een idee hoe dit makkelijker kan?

• Question Mark
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan het hier even niet testen (geen Windows 7 in de buurt), maar werkt: "dsa.msc /server=serverdc.domain" niet?

Verder zou de management tooling site-aware moeten zijn, wat inhoud dat je altijd verbindt naar een DC in je lokale site. Hoe ziet je "sites & services" indeling eruit?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dude88
  • Niet online
Nee dat werkt helaas niet meer.
Het starten van het programma werkt tegenwoordig via: dsac.exe
In een CMD en vervolgens dsac.exe /? of dsac.exe /help resulteerd in het normaal starten van het programma...

Je andere vraag kan ik niet beantwoorden. De DC's zijn in beheer van een externe partij. (jaja altijd leuk)

• Question Mark
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dsa.msc zit nog steeds in Windows 7, mits de "remote server adminstration tools" (RSAT) maar geinstalleerd zijn.

How to access DSA.msc in windows 7

Heb je verder geen enkele toegang tot de "sites & services" management tool? (overigens ook onderdeel van rsat). Ik vermoed toch een misconfiguratie hierin. Vraag anders de inrichting eens op bij je beheerspartij. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dude88
  • Niet online
Thanks goeie tip!!

Die "oude" tool verbind wel direct naar de juiste server.
Blijkbaar is het netwerk nog niet geschikt voor de nieuwe tool. Nu heb ik in elk geval de keuze.

Beide staan nu met pin op de taskbar :)