Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Browser hijacker?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou gister iets downloaden maar het was blijkbaar een virus: dat was een klein .exe bestandje wat door mijn anti-virus werd herkent en in quarantine werd geplaatst. Maar toch blijven zich er problemen voortdoen:
Er werd om de 10-15 minuten een internet venster geopend met reclame. (internet explorer). Omdat ik google chrome gebruik vond ik dit raar, dus heb ik alle versies van internet explorer verwijderd. Toch krijg ik steeds zon geluidjes dat er een nieuw scherm wordt geopend maar dat scherm kan ik niet zien.(waarschijnlijk omdat ik internet explorer heb verwijderd). Omdat er ook soms geluid bij de reclames zitten klikte ik op mijn volume mixer en daar stond dat het geluid van ene 0vl.exe of Ovi.exe bestand afkwam.

Zoekresultaten voor dit bestand leveren geen resultaat op. Ik kreeg net opeens een blue scherm en was bang dat ik hem niet meer op kon starten maar hij starte heel langzaam op en doet het weer.

Wat kan ik het beste doen?

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 21:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Booten van een live cd van ubuntu > je bestanden veilig stellen
En als dat zowiezo al het geval is. Formateren en opnieuw installeren.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
is formatteren de enige oplossing?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:59:
is formatteren de enige oplossing?
Nee, maar wel de snelste/beste oplossing in de meeste gevallen.

Edit: Laat MBAM een keertje een volledige scan draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 28-06-2011 16:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Wel de beste

1sec te laat :P

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 16:01 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt altijd nog wat meer scan programma's draaien, of met hijackthis zoeken naar vreemde processen die opstarten.

Best kans dat het lukt, maar je bent niet 100% zeker nu. herinstalleren is de zekerste optie, en wellicht net zo snel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 15:56
The file OVI.EXE was first observed on Sep 01 2010 and last seen on Sep 01 2010. It has been submitted for analysis from the following 1 geographical locations. UNITED STATES Unique FilenamesThe file OVI.EXE (Trojan.Agent/Gen-Deskryp) has also been observed as the following filenames. OVI.EXE
Spread Way:

Registry Value Creation
Malware Installation
Connection to Specific Sites

Naast deze ovi.exe is er nog ovi.exe van de nokia ovi store maar die opent niet random internet explorer...

who put a "stop payment" on my reality check

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem gevonden, hij zat in me appdata als Ovl.exe , bedankt d4ng3r, malwarebytes heeft zijn werk goed gedaan :D
Pagina: 1