Toon posts:

Browser hijacker?*

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 343918

Topicstarter
Ik wou gister iets downloaden maar het was blijkbaar een virus: dat was een klein .exe bestandje wat door mijn anti-virus werd herkent en in quarantine werd geplaatst. Maar toch blijven zich er problemen voortdoen:
Er werd om de 10-15 minuten een internet venster geopend met reclame. (internet explorer). Omdat ik google chrome gebruik vond ik dit raar, dus heb ik alle versies van internet explorer verwijderd. Toch krijg ik steeds zon geluidjes dat er een nieuw scherm wordt geopend maar dat scherm kan ik niet zien.(waarschijnlijk omdat ik internet explorer heb verwijderd). Omdat er ook soms geluid bij de reclames zitten klikte ik op mijn volume mixer en daar stond dat het geluid van ene 0vl.exe of Ovi.exe bestand afkwam.

Zoekresultaten voor dit bestand leveren geen resultaat op. Ik kreeg net opeens een blue scherm en was bang dat ik hem niet meer op kon starten maar hij starte heel langzaam op en doet het weer.

Wat kan ik het beste doen?

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-01 21:09

arie_papa

Running on Ubuntu

Booten van een live cd van ubuntu > je bestanden veilig stellen
En als dat zowiezo al het geval is. Formateren en opnieuw installeren.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Topicstarter
is formatteren de enige oplossing?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Nee, maar wel de snelste/beste oplossing in de meeste gevallen.

Edit: Laat MBAM een keertje een volledige scan draaien.

[Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 28-06-2011 16:01]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Wel de beste

1sec te laat :P

[Voor 59% gewijzigd door Shrimp O Vis op 28-06-2011 16:01]

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt altijd nog wat meer scan programma's draaien, of met hijackthis zoeken naar vreemde processen die opstarten.

Best kans dat het lukt, maar je bent niet 100% zeker nu. herinstalleren is de zekerste optie, en wellicht net zo snel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 10:30
The file OVI.EXE was first observed on Sep 01 2010 and last seen on Sep 01 2010. It has been submitted for analysis from the following 1 geographical locations. UNITED STATES Unique FilenamesThe file OVI.EXE (Trojan.Agent/Gen-Deskryp) has also been observed as the following filenames. OVI.EXE
Spread Way:

Registry Value Creation
Malware Installation
Connection to Specific Sites

Naast deze ovi.exe is er nog ovi.exe van de nokia ovi store maar die opent niet random internet explorer...

who put a "stop payment" on my reality check

Topicstarter
Heb hem gevonden, hij zat in me appdata als Ovl.exe , bedankt d4ng3r, malwarebytes heeft zijn werk goed gedaan :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee