Hallo allemaal. Zojuist ben ik de eigenaar van arctic silver 5, maar ik zou graag willen weten hoe het het beste aanbrengen is. Op internet zie ik heel veel verschillende dingen, varierend van veel tot weing, van een streepje tot uitsmeren. Maar wat is nou de juiste manier, want dit is allemaal wel heel verwarrend?
Rijstkorrel pasta op de CPU en dan gewoon de CPU-koeler er op zetten. Door de druk en warmte vloeit de koelpasta vanzelf naar waar het moet zijn.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hier legt Arctic Silver het zelf uit: http://www.arcticsilver.com/methods.html
Choose life - Shapeways shop
Een rijstkorrel grootte in het midden en dan (ook al raden ze het af) gewoon met je wijsvinger een flinterdun dekkend laagje opbrengen.
Het is vrij taai spul, persoonlijk vind ik dat de makkelijkste manier.
Voor het schoonmaken raad ik je (naturel) schoonmaakazijn aan.
Verplicht kijkvoer bij dit soort vragen: YouTube: How Thermal Compound Spreads
Als je het al uitsmeert, zeker niet met je vinger aankomen. Ook al heb je hem gewassen, je vinger is toch relatief vies/vettig.
Als je het al uitsmeert, zeker niet met je vinger aankomen. Ook al heb je hem gewassen, je vinger is toch relatief vies/vettig.
[Voor 30% gewijzigd door bwerg op 28-06-2011 15:11]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Dat moet je dus net niet doen. Zie het filmpje dat bwerg poste.Anoniem: 198824 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:59:
Een rijstkorrel grootte in het midden en dan (ook al raden ze het af) gewoon met je wijsvinger een flinterdun dekkend laagje opbrengen.
Dat uitsmeren moet je juist laten. Daarmee verontreinig je de paste en heb je alleen maar meer kans op luchtbellen.Anoniem: 198824 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:59:
Gewoon druppel in het midden, en koelblok er op. Als je het graag wilt beetje draaien met het blok terwijl je hem aanbrengt, maar niet wiebelen cq optillen, want dan zit je weer met luchtbellen.
Het is niet erg als niet de gehele heatspreader bedekt is, de die's zitten in het midden.
hoe zit het dan met coollaboratory liquid ultra? zij zeggen juist dat je het volledig moet uitsmeren.
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Nouja, de makers zelf zullen het wel het best weten. Maar dan altijd nog uitsmeren met bijv. een creditcard, en nooit met je vingers. Dit ivm huidschilfers en vet.
Ik doe altijd een platic boterhammenzakje om te top van mijn wijsvinger en dan uitsmeren.Werkt voor mij prima!
Heeft iets te maken met de, wat zijn het, zilverdeeltjes oid. Uitsmeren met een wattenstaafje en egaal verdele over de hele IHS. Anders dan de normale pasta's waarbij een drupje in het midden gewoon de methode is...Deathchant schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:45:
hoe zit het dan met coollaboratory liquid ultra? zij zeggen juist dat je het volledig moet uitsmeren.
Klopt, als je de koeler er dan gewoon bovenop kwakt krijg je dat de verdeling niet goed wordt en de zilverdeeltjes niet goed verdeeld zijn.Blue-Tiger schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:24:
[...]
Heeft iets te maken met de, wat zijn het, zilverdeeltjes oid. Uitsmeren met een wattenstaafje en egaal verdele over de hele IHS. Anders dan de normale pasta's waarbij een drupje in het midden gewoon de methode is...
Wattenstaafje is ook niet handig, je moet echt iets egaals en zonder pluisjes hebben, anders krijg je nog verontreiniging in de koelpasta.
Hoe dan ook: Doe er iig nooit teveel op en dan maakt de manier van aanbrengen al een hoop minder uit.
Ik ben normaal van de erwt manier, maar met AS5 maak ik altijd een klein, dun kruisje.
9 van de 10 keer zijn alle cores de zelfde temperatuur
.
En denk zo: de koelpasta moet de oneffenheden opvullen, niet de CPU bedekken.
9 van de 10 keer zijn alle cores de zelfde temperatuur

En denk zo: de koelpasta moet de oneffenheden opvullen, niet de CPU bedekken.
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Pagina: 1