Ik heb zojuist op mijn Ubuntu 11.04 pc Webmin geΓ―nstalleerd. De installatie liep voorspoedig&succesvol. Nu ga ik naar http://localhost:10000, en ik krijg netjes het inlogscherm. Inloggen lukt alleen met geen mogelijkheid. Ik heb het net nog geprobeerd, ik kan gewoon op mijn computer inloggen&ik heb root toegang. (ik kan sudo commands uitvoeren). Ik snap er eigenlijk geen snars meer van. Ik heb geprobeerd een config file te vinden, of daar login code's staan, maar ook niet gevonden... Iemand een idee hoe ik er toch in kom?
Misschien moet de gebruiker waarmee je inlogt voor komen in een speciale (misschien Webmin) groep?
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
En welk wachtwoord gebruik je, dat van je eigen gebruiker of van root?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
standaard nieuwe webmin installatie is gebruiker root en wachtwoord root, dat al geprobeerd?
Ik heb ook iedere keer hetzeflde voor
Webmin neemt bij installatie van het .deb package niet de (sudo) gebruikers over van ubuntu
Je kan het wachtwoord van de webmin(!) root account wijzigen met het commando
/usr/libexec/webmin/changepass.pl /etc/webmin root <nieuw wachtwoord>
Daarna kan je als je wenst in webmin ook nieuwe webmin gebruikers aanmaken
Webmin neemt bij installatie van het .deb package niet de (sudo) gebruikers over van ubuntu
Je kan het wachtwoord van de webmin(!) root account wijzigen met het commando
/usr/libexec/webmin/changepass.pl /etc/webmin root <nieuw wachtwoord>
Daarna kan je als je wenst in webmin ook nieuwe webmin gebruikers aanmaken
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
je weet; webmin en ubuntu zijn niet supported!! kan wel samen werken, maar geen garantie dat 't goed gaat. nu probeer je dat op een RC van ubuntun .... tjah vragen om problemen imho
πππ
΄π
°π
Ό: ππ
Ύπ
Ύππ
Άπ
°π
Όπ
΄π_π
²π
Ύπ
Ό
π
Ώππ
½: π
·π
Ύπ
»π
»π
°π
½π
³π
·π
°ππ
³π
Dat is natuurlijk onzin. Niet in kunnen loggen op Webmin is misschien wel de meest voorkomende fout, simpelweg omdat bijna iedereen er vanuit gaat dat het direct werkt...himlims_ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:29:
je weet; webmin en ubuntu zijn niet supported!! kan wel samen werken, maar geen garantie dat 't goed gaat. nu probeer je dat op een RC van ubuntun .... tjah vragen om problemen imho
Voor zover ik weet (of het moet inmiddels veranderd zijn) wordt Gentoo ook niet officieel ondersteund, maar toch werkt Webmin uitstekend daarop. Mits je natuurlijk geldige gebruikers hebt

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pagina: 1