Toon posts:

Airflow - intake - outtake

Pagina: 1
Acties:

• anvar
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
Hello,

Ik ben bezig met een behuizing te ontwerpen om een xbox360 moederbord in te plaatsen.
Nu heb ik wel wat vragen rond airflow, als ik bvb 2 * 120mm fans laten blazen als intake & 1 * 120mm fan als outtake heb die geplaatst is op een rooster is dit dan voldoende? Of heb ik ook 2 * 120mm fans als outtake nodig?

Bedoeling is om de componenten te koelen met deze fans, de GPU krijgt een nieuwe heatsink (tr360) en de CPU laat ik zo. Nu worden beide componenten heel heet en moeten deze genoeg koeling krijgen om een RROD tegen te gaan, dit liefst met zo weinig mogelijk geluidsoverlast.

PS: water koeling is geen optie omdat de prijs vrij hoog ligt; nieuwe xbox kopen is dan goedkoper.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Meestal is outtake (verwijderen van warme lucht) belangrijker dan intake (aanzuigen koude lucht). Dus 2x outtake, 1x intake zou bijv. beter zijn. Heb je al wat sketches?

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• anvar
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
noes, bedankt voor de info.
Ik ga eens kijken om de intake dan dicht genoeg bij de nodige componenten te plaatsen en de outtake aan de zijkant van de case (2stuks) om de warme lucht naar buiten te blazen.
Schetsen heb ik enkel op papier, vanaf ik een concreet idee en genoeg informatie heb verzameld, ga ik het even uittekenen in Sketchup.

[Voor 12% gewijzigd door anvar op 28-06-2011 13:36]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 13:59

Fordox

00101010

misschien moet je de cooling FAQ lezen, haal je veel informatie uit. geld wel zon beetje voor elk apparaat

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 19:34
Mja, als je meer outtake doet dan intake dan creëer je onderdruk. Als je 2x intake en 1x outtake doet dan creëer je overdruk waardoor het stof buiten blijft.

specs

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Note: stof komt (zelfs met stoffilters en overdruk) je behuizing nog wel in. Maar IIG in een stuk mindere mate.

Daarnaats zou je zelfs met een enkele 120mm fan afkunnen, dus met 3 zit je sowieso goed :)
(Standaard zitten er 2, 60mm fans naast elkaar als outtake -oude fat model dan-)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 13:59

Fordox

00101010

onderdruk is toch iets beter vind ik zelf, dan zuigt de kast uit zich zelf al nieuwe lucht aan. met overdruk komt er dus minder lucht binnen vanuit de fans.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 19:34
Iets wat je niet wilt

gaan alle naden en kieren van je behuizing vol stof zitten, niet handig.

@Danger: ik heb overdruk, standaard stoffilters en panty's in m'n behuizing. De hoeveelheid stof is echt nihil.
De voeding daarentegen |:( de panty onderop wil maar niet de voeding volledig bedekken... :F

[Voor 87% gewijzigd door .Sjoerd op 29-06-2011 22:17]

specs

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:23
Als je goed wil koelen is onderdruk beter (dus meer lucht eruit dan erin). Je krijgt dan idd meer stof. Bij overdruk heb je de kans dat er plekken in de behuizing zijn waar de lucht zeg maar blijft hangen en opwarmt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee