Toon posts:

Pc start niet met 2 sticks RAM, wel met 1

Pagina: 1
Acties:

• Crasoni
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 10:55
Ik heb een paar dagen geleden een pc samengesteld, Alles ging goed maar het opstarten ging al met moeite.

Nu windows erop staat en goed draait, en de BSOD's een beetje zijn verholpen dmv voltages goed zetten..
Wil hij af en toe niet opstarten. Toen er 2 sticks ram in zaten wou hij helemaal niets doen.. kwam hij niet eens in de bios.. Dus heb ik er 1 stick uit gehaald. De pc start nu wel. Toen geprobeerd met het andere geheugen, Maar toen startte hij opnieuw op toen ik op mijn bureaublad kwam.. Later deed hij het wel beter maar kreeg ik na enkele minuten weer een vastloper.
Toen heb ik het andere stickje er weer in gedaan en startte hij ook niet op. Na een paar uur wachten was er geen probleem meer mee..

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Pc:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Asrock 870 Extreme3
Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G
Cooler Master Silent Pro M600
Sapphire HD5830 XTREME
Western Digital Caviar Black WD1002FAEX

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Volgens mij is het zo dat je ene RAM stick dan kapot is, als je computer BSoD als hij erin zit. Dit is ook voorgekomen bij een vriend van mij. Als ik jou was zou ik hem terugsturen en dan krijg je gewoon nieuwe. Hopelijk heb je de bonnetjes nog enzo.

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

• suddenjob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 18:09
Je kunt even kijken of je RAM hier bij staat: http://www.asrock.com/mb/memory/870%20Extreme3.pdf
Anders inderdaad terug sturen en misschien voor de zekerheid een ander merk nemen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En zorg ook dat je de modules goed hebt ingesteld. Ga dus niet uit van de SPD, maar stel het handmatig in.

• Crasoni
Ik had zelf ook al bedacht dat het ene stickje kapot kon zijn ja..

Maar, hij staat ook niet tussen die compitabele geheugens voor dit Mb, maar volgens een vriend van me kan dit geen kwaad..

En SPD staat voor? in de bios heb ik al verschillende dingen op manual ingesteld, daar zijn al een hoop BSOD's mee verholpen.. maar waar staat dat spd dan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SPD staat voor serial presence detect, simpel gezegd is het een chipje dat op SDRAMmodules zit waar de info over die module instaat. Aan te raden is dus niet uit te gaan van die data maar het zelf instellen, om hiermee compatibility issues uit te sluiten.

• Crasoni
Dus de timings op 7-7-7-20 zetten en het voltage op 1.65 ? Want dat heb ik al gedaan

*Edit*

Maar alle geheugens die in de lijst staan van asrock (de compitabele geheugens) zijn allemaal Cas 9, Maar ik wil sowieso Cas 7 hebben..

[Voor 47% gewijzigd door Crasoni op 28-06-2011 14:19]

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Memtest al gedraaid?

Doet graag mooie dingen met geluid

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 18:55
Staat er op de site van de fabrikant niet of ze het op een bepaalde setting getest hebben?

Anders moet je memtest86+ draaien.

• Crasoni
Geheugentest van windows zelf heb ik al gedraait, 1 stick heeft geen problemen. de andere was hij op vast gelopen...

Maar ik meot even kijken welke bios ik heb en hem eventueel updaten..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee