Toon posts:

Directe kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een vraagje: Ik heb een desktop en een laptop. Deze wil ik graag aan elkaar knopen. Ik heb een kabel gekocht (0-modem) maar die bleek niet te passen op mijn laptop. Terug naar de winkel en in een grabbel bak voor een paar piek een verloop stekkertje gekocht. Bleek niet de goede. Weer een week later een andere kabel gekocht. Nu kan ik beide apparaten fisiek aan elkaar knopen, maar de communicatie? Heb het vermoeden dat ik probeer een com-poort (desktop) met een paralelle poort met elkaar te laten praten. Is dit mogelijk? En zo ja hoe?
Anders moet ik weer terug naar de winkel voor de zoveelste kabel.

Bedankt!

Jo

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
je hebt weinig kans.. ik bedoel je laat een appel enn ee per toch ook niet samen wat doen. ihmo zul je toch echt naat 1 systeem moeten gaajn, ofwel paralel of seriel, je hebt ook hele goedkope usb-usb connectoren, lats moeten testen voor een klant, werkte wel aardig, hoewel een netwerk verbinding natuurlijk beter is was dat een goedkope oplossing..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Parallel naar serieel -> kan niet
Serieel naar USB -> kan niet

Alleen ik vraag me af wat voor laptop je dan hebt. Ik heb nog nooit een laptop gezien die niet en een serieele en een parallele poort heeft.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
hmmm... ik koppelde mijn laptop en mijn desktop gewoon aan elkaar met een parallele kabel met aan 2 kanten een male printerpoort connectie.

vervolgens installeer je op beide systemen het NETBEUI protocol en bijvoorbeeld IPX of TCP/IP.
ook installeer je via Window Setup het zgn. Direct Cable Connection (zal wel bij Internet Tools staan).

stel 1 van de 2 in als Server en de ander logt daar op in via DCC. vergeet niet ook eerst wat mappen te DELEN op de client en de server. Hiervoor moet je ook nog het Bestands en Printer delen protocol hebben geinstalleerd.

het klinkt lastig, maar valt best mee :)

suc6

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

ik gebruik altijd een stnd. 0-modemkabel met het proggrammatje FX.exe (FastLynx) is vast ergens op internet te vinden.

is een simple dos progje maar werkt perfect.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
verkl**t een dos proggie de lange bestandsnamen dan niet? lijkt me van wel eigenlijk.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Een 0-modem-kabel heet zo omdat het een modem simuleert via de seriele poort. Die moet je dus op beide PC's op de seriele poort aansluiten.

Je kan het ook doen met een paralelle kabel, dat is meestal iets sneller maar ook duurder. Deze wordt dus ook op beide PC's op de paralelle poort aangesloten.

Een optie is om gewoon Direct Link ofzoiets heet dat geloof ik te installeren van de Windows CD, staat bij Control Panel-Software.
Andere optie is Norton Commander (DOS progje) dat kan er ook mee overweg maar ik vrees dat je dan je lange bestandsnamen kwijt bent...

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:27

Illusion

(the art of)

gelukkig heeft norton commander ook een opvolger. dit programma heet wincommmander is geprogrammeerd door meneer Christiaan? Ghisler en er is een demo versie te downloaden van www.ghisler.com
het kan via parralelle kabels gewoon kopieren e.d. alleen het printen via de kabel is me nog niet gelukt (2 printerpoorten in 1 PC)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1